  • 1. Data: 2012-12-13 20:51:14
    Temat: szerokie obudowy mATX
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Chciałbym zmajstrować dwa ciche blaszaki, w zasadzie 90% pasywne - tylko
    12cm wentylator w zasilaczu. Wszystkie potrzebne graty mam, sprawdzone,
    działa swietnie zimno i stabilnie. Tylko że mam radiatory na cpu -
    scythe mugen który sam ma wysokość ~16cm (można go o 5mm obniżyć,
    usuwając ozdobne kapselki z końców rurek), oraz scythe orochi - jeszcze
    większy kloc, niby poziomy, ale też 15.5cm wysokości (bez wentylatora).
    Razem z grubością CPU, podstawki pod CPU, PCB płyty głównej, kołkami pod
    płytą - wychodzi na wysokość 19 i 18cm ...

    I teraz powstaje problem, skąd wziąść obudowę mATX, która na wysokość
    będzie miała te ~19cm (od płaszczyzny blachy pod płytą, do pokrywy)?
    Niby są obudowy troszkę grubsze - np AEROCOOL PGS QS-202
    http://il.systemb2b.com/pic/partspics/C3265054_4.JPG (szeroka na 20cm),
    ale mam wrażenie że w niej jest po prostu płyta główna "wyżej", pod
    płytą jest 2cm pustej przestrzeni. Czy ktoś ma taką (lub inną
    grubą/szeroką) obudowę i może zmierzyć, ile cm jest na płytę razem z
    chłodzeniem?
    Zależy mi na zamknięciu obudowy :) więc ani wywalenie dekielka, ani
    wycinanie wielkiej dziury nie wchodzi w grę ;)
    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2012-12-13 23:22:29
    Temat: Re: szerokie obudowy mATX
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    > http://il.systemb2b.com/pic/partspics/C3265054_4.JPG (szeroka na 20cm),
    Chętnie zobaczę, ale podaj hasło :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 3. Data: 2012-12-13 23:48:03
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-12-13 23:22, wowa pisze:

    > Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    > Chętnie zobaczę, ale podaj hasło :)
    Sorki:
    obudowa wygląda tak:
    http://quietpc.co.uk/images/products/ae-qs-202-sides
    -large.jpg
    A wsadzić do tego chcę takie graty:
    https://lh3.googleusercontent.com/-7MHxJ0d1uI4/UMpah
    zG9VAI/AAAAAAAAEm8/ZzaYMaj0tIg/s912/PC140081.JPG

    https://lh4.googleusercontent.com/-8zlTLNHmq2k/UMpaZ
    CU9UKI/AAAAAAAAEm0/jTDQb9UOcNw/s912/PC140085.JPG

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2012-12-14 01:30:42
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    > Chciałbym zmajstrować dwa ciche blaszaki, w zasadzie 90% pasywne - tylko
    Obudowa prawie ładna. Nie kupię przez te gniazda na dachu i siateczkę.
    Przymierzałeś tą swoją płytkę ze złomem metali kolorowych do jakiejkolwiek
    obudowy? Te ciepłozwody wyglądają jakby wystawały poza płytę.
    Wojtek

  • 5. Data: 2012-12-14 19:44:23
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-12-14 01:30, wowa pisze:
    > Obudowa prawie ładna. Nie kupię przez te gniazda na dachu i siateczkę.
    Ładna nieładna - sprawa gustu, mnie to powiewa, mogłaby być z blachy
    falistej i zwiędłych patyków, byle by mechanicznie kupy się trzymała,
    zapewniała odpowiedni przepływ powietrza, tłumiąc odgłosy w wnętrza
    (dysku, wentylatora, itp) i chroniąc przed zewnętrzem (kot, dziecko,
    kurz, drobne ciała obce itp).

    > Przymierzałeś tą swoją płytkę ze złomem metali kolorowych do
    > jakiejkolwiek obudowy? Te ciepłozwody wyglądają jakby wystawały poza płytę.
    Chłodzenie karty graficznej oczywiście wystaje "do tyłu", ale są też
    dłuższe karty graficzne, i się w obudowach jakoś mieszczą. W razie czego
    mogę wyciąć koszyki-blachę na dyski twarde - jeden ssd można przyczepić
    byle gdzie

    Chłodzenie procesora - idealnie co do mm jest takie samo jak płyta.
    Jedynym problemem jest wysokość. Przymierzałem się do wielu obudów, np:
    - moja ulubiona mała Chieftec SM-01B-B
    http://www.proline.pl/pic/chief-sm-01b-b-350_0.jpg (w niej płyta główna
    jest "procesorem niżej")- chieftec...
    - oraz jej "zwykła wersja" SD-01B-B
    http://www.alsen.pl/files/photos/55/203955/129439/or
    iginal.jpg oraz
    CD-01B-B, BD-02B-B wąskie, ledwo 14.5-15cm na szerokość w której musi
    się zmieścić płyta, procesor i chłodzenie
    - coolermaster elite 360 - jeszcze węższa, bo z założenia desktopowa
    http://www.productwiki.com/upload/images/cooler_mast
    er_elite_360.jpg
    - modecomy typu Step 507 mini itp - wszystkie mają chassis to samo
    metalowe, wąsko...

    Oczywiście bez problemu mieszczę się w takiego kloca jak chieftec
    SH-01B-B-B - ale nie o to mi chodzi. Wróżę, że chyba dobre by były te
    obudowy, które nad blaszką atx płyty głownej mają miejsce na 12cm
    wentylator...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173