  • 11. Data: 2011-10-14 19:47:08
    Temat: Re: szkoda oc a pojazd zastępczy
    Od: Franc <q...@w...pl>

    Podepnę się pod wątek.
    Czy Waszym zdaniem samochód zastępczy przysługuje w przypadku likwiadacji
    szkody z OC Zarządu Dróg?
    Teściowie rozwalili samochód na wystającej studzience na drodze gminnnej.
    Za chwilę będą walczyli o zwrot za naprawę. Na chwilę obecną są bez
    samochodu, a że mieszkają pod miastem to są praktycznie "upupieni".

    --
    Franc

  • 12. Data: 2011-10-14 20:22:42
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 15:57:37 +0200, J.F na pl.misc.samochody napisał(a):

    > Jak na firme, to moze i prawidlowa argumentacja :-)

    Idąc tym tokiem, to może codziennie po 18 powinien ten samochód odstawiać ?
    Bo przecież sklep tylko do 18 ...

    Właściciel takiej małej DG to nawet jak sklep zamknięty to pracuje. I ma do
    tego prawo. Zawsze może szukać nowych dostawców, spotykać się w sprawach
    dowolnych dotyczących działalności, albo nawet podglądać konkurencję.

    "Mężczyźni powinni kobietom jak najczęściej mówić komplementy. Kosztuje o
    wiele mniej niż kwiaty a sprawiają im tę samą przyjemność. Magdalena
    Samozwaniec"

  • 13. Data: 2011-10-14 20:53:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 20:22:42 +0200, Marcin Stankiewicz napisał(a):

> [...]
    > tego prawo. Zawsze może szukać nowych dostawców, spotykać się w sprawach
    > dowolnych dotyczących działalności, albo nawet podglądać konkurencję.

    Jak pracuje, to oczywiscie prawo ma. Ale jak wsiezie swoja d* do domu, to
    powinien sobie fakture wystawic za uzyczenie pojazdu :-)

    J.

  • 14. Data: 2011-10-14 20:57:35
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 20:53:21 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a):

    > Jak pracuje, to oczywiscie prawo ma. Ale jak wsiezie swoja d* do domu,
    > to powinien sobie fakture wystawic za uzyczenie pojazdu :-)

    A jak pracuje w domu ;-) ?

    "Kto żyje bez szaleństwa, mniej jest rozsądny niż mniema. Francois
    Rochefoucauld"

  • 15. Data: 2011-10-14 21:24:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 20:57:35 +0200, Marcin Stankiewicz napisał(a):

    > A jak pracuje w domu ;-) ?

    A to podatek gruntowy od domu wyzszy, bo stawka za dzialalnosc :-)

    J.

  • 16. Data: 2011-10-14 21:24:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A to podatek gruntowy od domu wyzszy, bo stawka za dzialalnosc :-)

    Nikt nie mówiłe że w domu pole uprawia, więc za co podatek gruntowy?

  • 17. Data: 2011-10-15 01:03:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Oct 2011, J.F. wrote:

> [...]
    [...]
    > Jak pracuje, to oczywiscie prawo ma. Ale jak wsiezie swoja d* do domu, to
    > powinien sobie fakture wystawic za uzyczenie pojazdu :-)

    W kwestii formalnej: niezbyt :)
    Tak jest w przypadku pracownika, że dojazd do pracy to jego "rzecz
    osobista" a wyłączeniu z opodatkowania (bądź zaliczeniu do kosztów
    skutkującym obniżeniem podstawy opodatkowania) podlegają tylko wydatki
    ze ściśle określonej listy (np. imienne bilety miesięczne).
    Na pozostałe przypadki pracownik ma "ryczałt" w postaci ryczałtowych
    kosztów wg ustawy.

    W przypadku prowadzenia DG dojazd do miejsca prowadzenia *jest* kosztem
    uzyskania przychodu.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2011-10-15 12:04:03
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 10:44:47 +0200, Lukasz napisał(a):

    > W przypadku opłacalności naprawy, zwrot kosztów z tytułu uzasadnionego
    > wynajmu pojazdu zastępczego przysługuje za czas technologicznej naprawy
    > pojazdu określony przez producenta danej marki pojazdu w systemie
    > Audatex/Eurotax, powiększony o dodatkowy czas (max. 3 dni) na dokonanie
    > zgłoszenia szkody, oględzin pojazdu i zakupu części. "

    1. Nie wiem jak jest w przypadku firm (z drugiej strony dlaczego ma byc
    inaczej), ale co oznacza uzasadniony wynajem ?

    Jeżeli codziennie jeżdżę do piekarni po chleb samochodem, to wg mnie jest
    uzazadniony wynajem.

    2. Czy czas technologicznej naprawy obejmuje przesyłkę części ? Co w
    przypadku jeżeli masz np. samochód produkowany w USA np. Chevrolet Corvette
    przecież zanim zamówią części i zanim dotrą może minąć miesiąc jak nie
    więcej a ja dalej muszę jeździć po chleb :)

    I teraz pytanie czy ktoś ma dostęp do systemu gdzie jest opisany czas
    technologicznej naprawy ? Jeżel jest tam zapis, że czas ten równa się
    czasowy od momentu zamówienia części u producenta do ich otrzymania + np. 3
    dni robocizny w zależności od szkód to możesz jeździć i przez pół roku
    zastepczym samochodem :)

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 19. Data: 2011-10-15 13:13:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Oct 2011 12:04:03 +0200, huri_khan napisał(a):
> [...]
    > inaczej), ale co oznacza uzasadniony wynajem ?
    > Jeżeli codziennie jeżdżę do piekarni po chleb samochodem, to wg mnie jest

    A wedle sadu niekoniecznie, bo moze uwazac ze skoro on chodzi do sklepu
    piechota to ty tez. Ale nawet nie wchodzac w zwyczaje wysokiego sadu, to
    moze ci ktos zarzucic ze nalezalo zamowic taksowke i dojechac za 10 zl,
    wynajmowanie pojazdu za 250zl jest nieuzasadnione.

> [...]
    > przecież zanim zamówią części i zanim dotrą może minąć miesiąc jak nie
    > więcej a ja dalej muszę jeździć po chleb :)

    A jak sad sprawdzi ze masz dwa pojazdy ?

    Poza tym samoloty szybko lataja, i tu mysle ze sad bez problemu uzna ze
    uzasadnio bylo zaplacic za przesylke lotnicza a nie za miesiac wynajmowania
    pojazdu :-)

    J.

  • 20. Data: 2011-10-15 13:17:22
    Temat: Re: szkoda oc a pojazd zast?pczy
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-10-14 14:30, GR001 pisze:
    > Kiedy samochód jest na firme, maj? pokryae wszelkie szkody...
    > wynajem samochodu do prowadzenia DG.., a my mamy sklep, który w niedziele
    > nie pracowa?...
    > taka by?a argumentacja..
    Kiepska obrona przed tą argumentacją. Sklep jest dla klientów zamknięty,
    ale np Makro jest w niedziele czynne i robi się zaopatrzenie do sklepu.
    I co?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173