  • 1. Data: 2019-03-09 09:06:04
    Temat: szukam macierzy....
    Od: Krzychu <v...@w...pl>

    Poszukuje urządzenia, w które mogę włożyć 2-4 dyski 3.5" 6 GB i spiąć je
    w RAID 0. Całość chciałbym podłączyć do laptopa po USB 3.0 lub
    thunderbolt. W ten sposób chciałbym uzyskać szybką i dużą przestrzeń to
    trzymania tymczasowych danych. Zależy mi tylko na szybkości. Czy NAS'y
    to umożliwiają? Budżet w okolicach 1500 zł. Mam świadomość ryzyka awarii
    i przepustowości USB 3.0. Tyle co wyciąga USB 3.0 w zupełności mi
    wystarczy. Nie potrzebuję w tym urządzeniu karty sieciowej.

  • 2. Data: 2019-03-09 09:20:21
    Temat: Re: szukam macierzy....
    Od: ń <k...@t...sie>

    Są NAS-y QNAP z możliwością podłączenia nie tylko siecią po ethernecie, lecz również
    bezpośrednio przez USB.
    Najnowszy model (były i starsze):
    www.qnap.com/en-uk/product/ts-253b

    -----

  • 3. Data: 2019-03-09 09:33:33
    Od: ń <k...@t...sie>

    www.qnap.com/en/product/ts-451a
    zakupymax.net/chmura-osobista-dyski-sieciowe/15812-q
    nap-ts-451a-2g.html

    -----

  • 4. Data: 2019-03-09 09:43:10
    Od: Krzychu <v...@w...pl>

    W dniu 09.03.2019 o 09:33, ń pisze:
    > www.qnap.com/en/product/ts-451a
    > zakupymax.net/chmura-osobista-dyski-sieciowe/15812-q
    nap-ts-451a-2g.html

    Według filmiku to wyciąga tylko 100 MB/s po USB. Interesuje mnie około 5
    x szybciej. 100 MB/s to wyciągnę przez byle jaką przejściówkę SATA ->
    USB 3.0

  • 5. Data: 2019-03-09 10:16:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-03-09 o 09:43, Krzychu pisze:

    > Według filmiku to wyciąga tylko 100 MB/s po USB. Interesuje mnie około 5
    > x szybciej. 100 MB/s to wyciągnę przez byle jaką przejściówkę SATA ->
    > USB 3.0

    A ten Twój laptop w ogóle da radę wysycić 500MB/s?

  • 6. Data: 2019-03-09 10:20:24
    Od: Krzychu <v...@w...pl>

    W dniu 09.03.2019 o 10:16, nadir pisze:

    > A ten Twój laptop w ogóle da radę wysycić 500MB/s?

    Przy połowie tej wartości się nudzi.
    Ale wątek nie jest o tym czy coś da radę tylko czy coś takiego istnieje.

  • 7. Data: 2019-03-09 10:45:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-03-09 o 10:20, Krzychu pisze:

    > Przy połowie tej wartości się nudzi.
    > Ale wątek nie jest o tym czy coś da radę tylko czy coś takiego istnieje.

    Istnieje, ale niekoniecznie za 1500zł.

  • 8. Data: 2019-03-09 11:18:39
    Od: Krzychu <v...@w...pl>

    W dniu 09.03.2019 o 10:45, nadir pisze:

    > Istnieje, ale niekoniecznie za 1500zł.

    Może być za 1600 zł.

  • 9. Data: 2019-03-09 12:06:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-03-09 o 11:18, Krzychu pisze:

    > Może być za 1600 zł.

    Nadal mało. Zobacz jak mniej więcej kształtują cię ceny:
    https://sklepqnap.pl/thunderbolt-c-1_43.html
    A czy to będzie QNAP, Synology czy inny producent nie ma znaczenia, ceny
    będą zbliżone.

  • 10. Data: 2019-03-09 13:02:33
    Od: Krzychu <v...@w...pl>

    W dniu 09.03.2019 o 12:06, nadir pisze:

    > Nadal mało. Zobacz jak mniej więcej kształtują cię ceny:
    > https://sklepqnap.pl/thunderbolt-c-1_43.html
    > A czy to będzie QNAP, Synology czy inny producent nie ma znaczenia, ceny
    > będą zbliżone.

    Ale one mają pierdylion funkcji, których nie potrzebuje.
    Szukam czegoś typu: https://www.lacie.com/gb/en/products/big/2big/#specs
    ale bez dysków.