  • 11. Data: 2004-06-21 15:15:34
    Temat: Re: szybsze ? tansze ? idsl
    Od: Złomberwator <s...@b...the.firewalls.on.the.net>

    Użytkownik Heniek napisał:
    [..]
    > 4. Niestety oferta np futuro magnus (radyjko) 34Mbps -cena promocyjna 90K
    > PLN/miesiac to jest po prostu farsa. Nawet 1000PLN za 1Mbps w Gtsie jest
    > chory, dlatego wlasnie tpsa robi co chce.
    Więc zakup rure 100 MBit do Telii po normalnych cenach i słuchaj jak to
    klienci rezygnują, gdyż TP S.A. ogranicza ten ruch do 1 Mbit na SWOJEJ
    bramce ze światem.

  • 12. Data: 2004-06-21 15:23:44
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Złomberwator <s...@b...the.firewalls.on.the.net> wrote:
> [...]

    1000 PLN za 1 Mbps w GTS? Tzn. moge wziac 1 Mbps za te cene, czy to juz
    przeliczyles koszt megabita przy braniu wiekszej ilosci?

    --
    ./ premax
    ./ premax@hot,pl

  • 13. Data: 2004-06-21 17:32:53
    Od: RusH <l...@p...pl>

    "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl> wrote :

    gdybys mogl ta kupe skonfigurowac to moze nawet by sie dalo przeczytac
    twoja wypowiedz.

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://pulse.pdi.net/~rush/qv30/

  • 14. Data: 2004-06-21 17:46:07
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Heniek <h...@e...gov> wrote:
    <CIACH>
    > I bardzo dobrze, niech placza i placa, i nikt nad nimi sie litowal nie
    > bedzie. Dopoki "alternatyni operatorzy daja internet za srednio 3000 PLN
    > netto za 2Mbps inaczej nie bedzie.
    Internet. Czyli zagranica+Polska+TPNET. Zapytaj takiego operatora
    ile kosztuje sama polska albo zagranica bez TPENTU.

    > Uwazam ze sa sami sobie winni, mialcza wszedzie ze w Polsce jest drogi
    > internet, ze tpsa kaze im placic 400 EUR za 1Mbit, a oni by chcieli 60 EUR,
    > jak to jest wszedzie indziej. Tylko dlaczego:
    > 1. Jak chce od nich (Crowley/GTS/Futuro/tkt/telenergo,itd) internet np. bez
    > tranzytu do tpnet to kaza mi placic tez ok 300 EUR za 1Mbit a nie 60?

    Dziwne. Może jakoś specjalnie Ciebie traktują. Cena 1 Mbita w takim np.
    ATMANie lub Telenergo na pewno nie kosztuje 300 Euro. Kosztuje dużo
    mniej - dużo. To co robisz można nazwać rozpuszczaniem fałszych informacji.

    > 2 .Zamiast dac tanszy internet i zdobyc duzy rynek, rownoważac ruch z
    > tpnetem, nabijaja nas klientow w butelke marudzac ze to tpnet jest drogi?
    Bo jest drogi. Za 1 Mbit TPNETU mam conajmniej 2 Mbity zagranicy lub 3 Polski.
    Piszę conajmniej bo w zależności od operatora i ilości kupowanych mbitów cena
    może się zmieniać. W przypadku TPNETU jest stała. I uwaga: łącze zagraniczne
    albo do Polski transmituje dane w obie strony. Z TPNETU przychodzą do mnie
    głównie syn+ack (ewentualnie samo syn). Ponoszę zatem dwa razy większy koszt
    bo musze utrzymać łącze które działa tylko w jedną stronę. Chyba że stosunek
    1:10 można nazwać czymś zadowalającym.

    > Uwazam ze dlatego ze sa pazerni , ale w koncu tpnet zlamal status quo tej
    > sytuacji i teraz beda sobie j... lizac.
    Jassne. Prawda jest taka - każdy chyba rozumie stanowisko TPSA - jest ona
    firmą nastawioną na generowanie zysku i robi to. Działa tutuaj prawo
    rynku - jest usługa, która ma konkretną cenę i są chętni którzy chcą
    ją kupić. Mimo ceny. Chcą bo nie mają alternatywy.

    > --
    > pozdr,
    > Heniek Kowalczyk
    Błędy delimiter: kreska-kreska-spacja. Brakuje spacji.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 15. Data: 2004-06-21 17:50:31
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Heniek <h...@e...gov> wrote:
    <CIACH>
    > A jezeli chodzi o mnie to jestem prezesem spolki prawa
    > handlowego, ktora wlasnie sie zajmuje dostepem do internetu i o ekonomi co
    > nieco wiem :-), place co miesiac za lacza o przeplywnosci lacznej ponad
    > 20Mbps, oczywiscie nie uzywam zadnych idslow i wydaje na nie co miesiac
    > ponad 20K PLN, jest do dla mnie zenujace. To o czym pisalem odnosi sie do
    > artykulu do ktorego link jest powyzej.

    No to zobaczmy.. 20Mbps za 20K PLN. Wychodzi jakieś 1K PLN za Megabit.
    To i tak daleko do 2K PLN za Mbit w TPSA. Jesteś pewien że masz o
    co krzyczeć?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 16. Data: 2004-06-21 18:04:06
    Od: "Wojtek Nowak" <p...@a...pl>

    > gdybys mogl ta kupe skonfigurowac to moze nawet by sie dalo
    > przeczytac twoja wypowiedz.

    Mógłbyś sprecyzować? Sam mam OE, i u mnie wygląda w porządku, więc
    chciałbym wiedzieć, co było nie tak, bo na pierwszy rzut oka wszystko OK.
    (pomijając delimiter, ale to czepianie się szczegółów)

    --
    Wojtek Nowak
    [przy odpowiedzi zostaw samo padre przed @]

  • 17. Data: 2004-06-21 18:21:27
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Heniek <h...@e...gov> wrote:
    <CIACH>

    > 4. Niestety oferta np futuro magnus (radyjko) 34Mbps -cena promocyjna 90K
    > PLN/miesiac to jest po prostu farsa. Nawet 1000PLN za 1Mbps w Gtsie jest
    > chory, dlatego wlasnie tpsa robi co chce.
    Bez sensu są te wszystkie Twoje wyliczenia. Od zawsze wiadomo że radio
    jest drogie. Owszem, jeżeli chodzi o instalację cena jest nieporównywalnie
    mniejsza od np. światłowodu, nie da się jednak ukryć że różnica jest
    bardzo szybko rekompensowana w opłatach miesięcznych. A na sporą część ceny
    składa się np. opłata za zajmowaną częstotliwość.

    > 5. Czy nie uwazasz ze gdybys mogl kupic dostep do operatora np. innego niz
    > tpsa(nawet bez trazytu do tpnet lub placac za niego osobno), majac do niego
    > medium to cena powinna byc ok 60 EUR/1Mbps? Zaden z tej grupy nie zejdzie
    > ponizej 150 EUR Dlaczego?
    Zajdzie, zejdzie. I schodzi. Może tylko Ciebie nikt nie lubi. Poza tym...
    jeszcze raz.. od tych 150 EUR do 400 jednak daleko.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 18. Data: 2004-06-21 18:32:26
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Heniek" <h...@e...gov> napisał w wiadomości

    > Spiesze wiec z wyjasnieniem:
    > 1. Firma ktorej szefuje ma styki z polpakiem,gts-em, tkt. Wybudowalismy
    > wlasne sieci dostepowe, sprzedajemy uslugi tylko po wlasnych kablach.
    > (wlasnie ze wzgledu na niepewnosc rynku czyt. tpsa i jej cen dzierzawy
    > kabli/kanalizacji)

    Szczerze gratuluję i zazdroszczę. Jak dla mnie problemem nie jest cena
    łącz - choć oczywiście cieszyłbym się gdyby była niższa, lecz koszt
    ostatniej mili. Sto kilkadziesiąt złotych jakie muszę zapłacić TP SA za
    każdego podłączonego klienta skutecznie blokuje mozliwość znaczącej obniżki
    cen. A budowa własnej infrastruktury w Krakowie jest praktycznie niemożliwa.
    Oczywiście - mozna to robić na osiedlach, ale to nie nasz segment rynku. My
    działamy na rynku SOHO, gdzie konkurencją jest obecnie InternetDSL.

> [...]
    > operatorski, a nie dostep dla usera w domu/biurze. Ceny sprzetu oraz
    wykupu
    > czestotliwosci nie sa tak wygorowane jak sie wydaje. (profesjonalna
    > radiolinia PDH - do 34 Mbps kosztuje ok $10K, radiolinia SDH do 155Mbps
    > kosztuje ok $20K , do tego czestotliwosc). Sam moge ja postawic do punktu
    > styku z operatorem co *nie zmnienia* znaczaco ceny za dostep, mimo że ten
    > "kawalek" od *mojego* swiatlowodu/radioloni jest rzeczywiscie kawalkiem
    > patchcord'u wiec koszty jak piszesz teoretycznie odpadaja.

    40k PLN to jednak kupa kasy. Amortyzacja takiego sprzętu przez np. trzy lata
    to ponad 1100,- PLN miesięcznie. Według mnie to jednak znaczące koszty.

    > 3. Dlatego uwazam, ze to co robia polscy operatorzy "alternatywni"
    > (Crowley/Futuro/Gts/tkt/netia/telenergo itp,itd) jest po prostu wilczym
    > kapitalizmem. Przy zakupie dostepu operatorskiego powinienem rozmawiac z
    > operatorem od ceny 1Mbps przy patchcordzie do ceny 1Mbps przy zastosowaniu
    > technogii operatora.
    > 4. Niestety oferta np futuro magnus (radyjko) 34Mbps -cena promocyjna 90K
    > PLN/miesiac to jest po prostu farsa. Nawet 1000PLN za 1Mbps w Gtsie jest
    > chory, dlatego wlasnie tpsa robi co chce.

    Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym 'wilczym kapitalizmem' ? Przecież ceny
    jakie można uzyskać - nawet z tranzytem do TPNetu - są niższe od tych
    oferowanych przez TP SA, przy nieporównanie większym standardzie obsługi. A
    co by nie mówić, to jednak Tepsa nadaje ton i narzuca punkt odniesienia dla
    cen, więc stąd moje pretensje kieruję do nich.

> [...]
    niego
    > medium to cena powinna byc ok 60 EUR/1Mbps? Zaden z tej grupy nie zejdzie

    Trudno mi się wypowiadać czy cena 60 EUR za Mb/s jest realna, bo nie znam
    kalkulacji kosztów na tym poziomie. Kwota ta padła w kontekście peeringu
    pomiędzy, powiedzmy, partnerami. Firmy takie jak mówisz, ten polski Top1000
    ;) to jednak w dalszym ciągu klienci, a nie partnerzy.

> [...]
    > operator nawet nie probuje np. w sposob posredni zdobyc tego rynku.
    > Sadze ze firm takich jak ta w ktorej szefuje jest w polsce conajmniej
    1000,
    > wszyscy razem obslugujemy rynek od 500K - 1M ludzi, jezeli kupowalbym
    dostep
    > powiedzmy za 60 -100 EUR/1Mbps od takich operatorow to oni mieliby rynek
    > pieniadze, ja bym mial rynek i pieniadze, i kazdy w branzy.
    > A tpsa? robi to co powinna - robi kase i zdobywa rynek najlepiej jak moze.
    > Sam niezrobilbym tego inaczej przy takich niemrawych rywalach.

    Nie wiem jaki jest profil Twojego klienta i jaką technologią realizujesz do
    niego dostęp, ale ja w dalszym ciągu obstaję przy swoim, że hamulcem w
    rozwoju Internetu w Polsce jest brak swobodnego dostępu do ostatniej mili.
    Może gdybym miał własną infrastrukturę dostępową faktycznie patrzyłbym
    bardziej na koszt swoich uplinków, ale nie jest to typowa sytuacja na tym
    rynku. Typowy ISP jednak dzierżawi infrastrukturę od telekoma. Nie dość, że
    jest ona droga, to jeszcze są poważne problemy z uzyskaniem łącz w wielu
    lokalizacjach. W chwili obecnej w Krakowie niema możliwości dzierżawy łącz z
    przebiegiem przez KMC, co w praktyce oznacza konieczność posiadania węzła
    przy każdej centrali. To z kolei implikuje konieczność budowy rozległego
    szkieletu - co wobec braku rozsądnej oferty dzierżawy kanałów cyfrowych lub
    kanalizacji znów powoduje konieczność poważnych inwestycji, co z kolei musi
    odbić się na kosztach dostępu itd itd.
    Dla mnie osobiście marzeniem byłoby sprowadzenie opłat za dzierżawę pętli
    lokalnej do poziomu, powiedzmy, abonamentu telefonicznego. Jest to wartość
    wynikająca z logicznych przesłanek i prawdę mówiąc nie mogę się nadziwić
    dlaczego do tej pory ta sprawa nie została jeszcze załatwiona. Wówczas cena
    każdego oferowanego przez nas łącza mogłaby spaść o około 100,- zł. -
    różnica większa niż wynikająca z obniżenia ceny dostępu operatorskiego o
    podaną przez Ciebie wartość (przynajmniej dla typowych, najpopularniejszych
    przepustowości).

    --
    Z#

  • 19. Data: 2004-06-21 18:33:25
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "RusH" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    80...

    > gdybys mogl ta kupe skonfigurowac to moze nawet by sie dalo przeczytac
    > twoja wypowiedz.

    Nie umiem konfigurować kupy..
    A do Ciebie mam prośbę: nie czytaj ! Będziesz zdrowszy.

    --
    Z#

  • 20. Data: 2004-06-21 18:49:35
    Od: Borg <b...@s...la>

    RusH <l...@p...pl> wrote in
> [...]

    > "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl> wrote :

    > gdybys mogl ta kupe skonfigurowac to moze nawet by sie dalo przeczytac

    Taa, mam ten sam problem z tym Panem.. ale niechcialo mi sie nawet
    pisac.. poprostu typowy nawyk z Worda, wlaczyl se Wrapping at iles tam
    i zapodaje.... tyle ze OE jakos nie wstawia \n tam gdzie urywa.. i
    wychodzi z tego taka kupa...
    Wlacz se Word Wrap dla jego wypowiedzi i sie nie denerwuj... :)
    Szkoda zachodu

    Drones.. they are everywhere these days... ;)