  • 11. Data: 2012-05-12 19:02:09
    Temat: Re: tarcze hamulcowe
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 12 May 2012 17:29:29 +0200, MarcinJM wrote:

    > DS 3000 daje sie rade na zimnym hamplu jechac? Pytam, bo mi sie DS2500
    > koncza (albo DS2000, nie pamietam) i zastanawiam sie, czy nie sprobowac
    > 3000'ki.

    Po rozgrzaniu są sporo lepsze niż zimne.
    W dodatku nie lubią delikatnej jazdy.

    Jak kilka dni pojeżdżę po mieście to mi hamulce badziewieją.
    Bo na drugi dzień po rajdzie, nawet pomimo że zimne to hamują całkiem
    przyzwoicie.

    > Te co mialem juz byl problem doprowadzic do 100% sprawnosci na krotkich
    > odcinkach, a 3000'ki pewnie beda jeszcze bardziej wymagajace.

    Ja w CC miałem zawsze duże problemy z przegrzewaniem się hamulców.
    Też nie pamiętam czy jeździłem na DS2000 czy 2500 i wtedy byłem zadowolony
    (pod warunkiem że nie zużywałem klocków bardziej niż do połowy).

  • 12. Data: 2012-05-13 02:39:28
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > Zimmermanny mi się o tyle podobają, że często grzeję hamulce do
    > czerwoności, czasami muszę takimi przelecieć przez wodę i te jakimś cudem
    > się nie gną.

    Kiedyś wkurzony kupiłem do MB W201 tarcze w ASO (bo markowe zamienniki
    padały po jednym ostrym hamowaniu z okolic 200) i dostałem Zim. Jedne jedyne
    wytrzymały już z 5 lat i dopominają się wymiany bo cienkie ale ani śladu
    wibracji. Przy mocy silnika ok 170 KM + ASB są dość obciążone i też bywa że
    świecą.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 13. Data: 2012-05-13 13:56:59
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Ukaniu* w wiadomości news:jomvrr$2sp$1@inews.gazeta.pl napisał(a):
> [...]
    > jedyne wytrzymały już z 5 lat i dopominają się wymiany bo cienkie ale
    > ani śladu wibracji. Przy mocy silnika ok 170 KM + ASB są dość obciążone

    Niedługo też będę wymieniał tarcze i myślałem o marce Zimmermann, jakich
    klocków używasz przy swoich tarczach?

    Pozdr

  • 14. Data: 2012-05-13 22:56:35
    Od: to <t...@i...pl>

    begin bratPit

    > Ja się podepnę,
    > Jakie klocki dobrze współgrają z tarczami Zimmermanna?

    Ferodo.

  • 15. Data: 2012-05-13 23:05:25
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Ukaniu

    > Kiedyś wkurzony kupiłem do MB W201 tarcze w ASO (bo markowe zamienniki
    > padały po jednym ostrym hamowaniu z okolic 200) i dostałem Zim. Jedne
    > jedyne wytrzymały już z 5 lat

    Moje mają dwa lata, ale przeżyły już pewnie setki hamowań z dużych
    prędkości i nic im nie jest. IMHO nie ma nic lepszego niż Zimmermann
    nawet 2-3x drożej.

  • 16. Data: 2012-05-14 09:21:21
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    > Niedługo też będę wymieniał tarcze i myślałem o marce Zimmermann, jakich
    > klocków używasz przy swoich tarczach?

    Ja nie przywiązuję wielkiej uwagi do klocków wkładam co jest akurat pod ręką
    jak się kończą. Ostatnio ATE. Nie będę dobrym doradcą w sprawie ekstremalnej
    skuteczności.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 17. Data: 2012-05-14 12:36:21
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    !!! nabazgrał(a):

    > Witam. Jakiej marki tarcze hamulcowe polecacie?

    Miesiąc temu zmieniałem tarcze i klocki, przy tarczach padło na Mikoda
    (tanie i dobre) do tego klocki Bosch, tanie i nie wiem ilo pochodzą,
    wcześniej miałem ferrodo :)

  • 18. Data: 2012-05-14 15:15:40
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    DoQ <p...@g...com> napisał(a):

    > KIA!

    Ja bym ten wpis jako dowcip potraktował.
    W przeciwieństwie (chyba)do kolegów rekomendujących różne tarcze jeżdżę Ceedem
    niewiele, ok 5000 km rocznie więc auto często po tydzień stoi na parkingu.
    Po ok 2 latach poczułem przy hamowaniu wibracje, stopniowo nasilające się.
    Na tarczach zauważyłem jakby odciski klocków, nie znikające nawet po letniej
    trasie 2x1000 km - przypuszczam, że inaczej na postoju tarcze korodują pod
    klockami a inaczej w niezasłoniętych miejscach, powstają "górki i dołki"
    dające w efekcie wibracje.
    Zdarzało mi się w innych autach mieć też przestoje ale nigdy wcześniej niczego
    takiego nie zauważyłem jak przy fabrycznych tarczach KIA.
    Wymieniłem na komplet Textara - wibracje zniknęły bez śladu.

  • 19. Data: 2012-05-14 21:41:48
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <joqn76$k5i$1@inews.gazeta.pl>
    Chris <s...@s...net> wrote: