  • 1. Data: 2010-04-24 20:55:52
    Temat: krzywe tarcze hamulcowe - po raz kolejny
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    witam

    Mam Xsarę hdi z 2000roku. Jak ja kupiłem miała "dorżnięte" tarcze
    hamulcowe do zera. wymieniłem nowe i po paruset km sie pokrzywiły.
    Zostały przeszlifowane, i znowu to samo. W innej firmie zleciłem
    wymiane, to samo - znowu krzywe. NAprawiono mi zaciski hamulcowe,
    amortyzatory, zawieszenie, tylne tarcze, i wszystko na nic. raz na pół
    roku mam nowe tarcze i klocki. Gwarancja - gwarancją, ale teraz sie
    normalnie boje hamować. jeżdżę już prawie jak kapelusznik, z dzieckiem
    zresztą, wiec naprawdę ostrożnie. co moze jeszcze powodować takie
    regularne skrzywienia tarcz?
    Czy wogóle jest to mozliwe ze mocne wciśnięcie hamulca na postoju krzywi
    tarcze? Ani razu na tarczach nie było śladów przegrzania, uderzenia..
    Auto (hamulce) widziało conjmniej 3 mechaników - ostatnio norauto..

    Pomóżcie..
    ToMasz

  • 2. Data: 2010-04-24 21:08:37
    Temat: Re: krzywe tarcze hamulcowe - po raz kolejny
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-24, ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl> wrote:

    > Czy wogóle jest to mozliwe ze mocne wciśnięcie hamulca na postoju krzywi
    > tarcze?

    Jak mocno rozgrzane tarcze i długo przytrzymasz to chyba możesz
    pokrzywić. A w kałużę rzadną nie wjechałeś po którymś hamowaniu?

    > Ani razu na tarczach nie było śladów przegrzania, uderzenia..
    > Auto (hamulce) widziało conjmniej 3 mechaników - ostatnio norauto..

    Poszukaj speca od hamulcy, szeroko omijaj sieciówki i ASO.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 3. Data: 2010-04-24 21:26:49
    Od: "Feniks" <n...@m...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał > Mam Xsarę hdi z
> [...]
    > wymiane, to samo - znowu krzywe. NAprawiono mi zaciski hamulcowe,
    > amortyzatory, zawieszenie, tylne tarcze, i wszystko na nic. raz na pół

    Przetaczanie krzywych tarcz jest bez sensu, szkoda wyrzucać pieniądze w
    błoto. Jakiej firmy kupujesz tarcze ?

  • 4. Data: 2010-04-24 21:48:13
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wymiane, to samo - znowu krzywe. NAprawiono mi zaciski hamulcowe,
    > amortyzatory, zawieszenie, tylne tarcze, i wszystko na nic. raz na pół

    Mam ten sam problem, co prawda w innym aucie (Ford Fiesta mk3).
    Najpierw założyłem nowe tarcze i było OK. Po 2 miesiącach zaczęło być
    odczuwalne bicie na kierownicy więc dałem tarcze do przetoczenia i problem
    zniknął aby za dwa miesiące znów się pojawić. Kupiłem więc nowe tarcze,
    które wytrzymały z pół roku.

    Zawieszenie było robione niedawno. Jedyne co przychodzi mi do głowy to
    problem z łożyskami koła, lub przegubami. Jednak żadnych z objawów zużycia
    się tych elementów nie zaobserwowałem.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 5. Data: 2010-04-24 21:55:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    ToMasz wrote:

    > Gwarancja - gwarancją, ale teraz sie
    > normalnie boje hamować. jeżdżę już prawie jak kapelusznik, z dzieckiem
    > zresztą, wiec naprawdę ostrożnie. co moze jeszcze powodować takie
    > regularne skrzywienia tarcz?

    Albo kupujesz jakieś beznadziejne tarcze albo nie potrafią Ci ich
    właściwie założyć albo masz krzywe piasty.

    > Czy wogóle jest to mozliwe ze mocne wciśnięcie hamulca na postoju krzywi
    > tarcze?

    Nie.

    --
    cokolwiek

  • 6. Data: 2010-04-24 22:11:13
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Feniks pisze:
> [...]
    > z 2000roku. Jak ja kupiłem miała "dorżnięte" tarcze
    >
    > Przetaczanie krzywych tarcz jest bez sensu, szkoda wyrzucać pieniądze w
    pierwsze były brembo, potem trw, potem niewiem teraz ate. mało tego
    jakieś lepsze podobno, nacinane, ale nie w słoneczko tylko półokręgi
    ToMasz

  • 7. Data: 2010-04-24 22:11:52
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Krzysiek Kielczewski pisze:
    > On 2010-04-24, ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl> wrote:

    > Poszukaj speca od hamulcy, szeroko omijaj sieciówki i ASO.

    Szukam speca od hamulców ze śląska.
    ToMasz

  • 8. Data: 2010-04-24 22:16:28
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    to pisze:

    > Albo kupujesz jakieś beznadziejne tarcze albo nie potrafią Ci ich
    > właściwie założyć albo masz krzywe piasty.
    jak stwierdzić krzywość piasty? (nie stosując technologii z NASA)za dużo
    tarcz i mechaników to robiło żeby każdy był jełopem. Wydaje mi sie ze
    krzywe piasty powodowałyby bicie podczas jazdy (bez hamowania) - a auto
    jeździ bardzo ładnie, prosto, nie ściąga i nie zjada bieżnika - mam je 3
    lata = ok 30 tyś. na samym początku były wymieniane łożyska, ale też u
    kumatego mechanika. czy on mógł coś "zwalić" tak ze inni tego nie
    potrafią zauważyć?

    ToMasz

  • 9. Data: 2010-04-24 22:21:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    ToMasz pisze:

    > jak stwierdzić krzywość piasty? (nie stosując technologii z NASA)za dużo
    > tarcz i mechaników to robiło żeby każdy był jełopem.

    Czy po założeniu tarcz zostało to wszystko skręcone i sprawdzone bicie
    za pomocą wskaźnika zegarowego?

  • 10. Data: 2010-04-24 22:31:56
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-24, ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl> wrote:

    > Szukam speca od hamulców ze śląska.

    No niestety tutaj nie jestem w stanie pomóc.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski