  • 1. Data: 2010-01-11 09:01:19
    Temat: telewizja na kartę poprzez euro
    Od: jest <t...@w...pl>

    W jakiej rozdzielczości są emitowane programy w telewizji na kartę?
    Czy nie jest to przypadkiem rozdzielczość dvd ?
    Czy łącząc odbiornik sat z tv za pomocą hdmi osiągnę lepszą jakość obrazu
    niż
    poprzez euro ? Czy euro przenosi tylko rozdzilczość PAL czy wyższe również
    ?

  • 2. Data: 2010-01-11 09:11:50
    Temat: Re: telewizja na kartę poprzez euro
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    jest pisze:

    > W jakiej rozdzielczości są emitowane programy w telewizji na kartę?
    > Czy nie jest to przypadkiem rozdzielczość dvd ?

    w zależności od nadawanego programu, mogą być gorsze.

    > Czy łącząc odbiornik sat z tv za pomocą hdmi osiągnę lepszą jakość
    > obrazu niż poprzez euro ?

    tak, ale musisz posiadać odbiornik z wy hdmi lub component

    Czy euro przenosi tylko rozdzilczość PAL

    pal i rgb

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 3. Data: 2010-01-11 09:16:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > w zależności od nadawanego programu, mogą być gorsze.

    Mogą?
    Są gorsze.
    Choć może faktycznie - dvd też idzie kupić na bazarze jeszcze gorsze.

    > Czy euro przenosi tylko rozdzilczość PAL
    >
    > pal i rgb

    On pytał o rozdzielczość.
    Czyli PAL to maks.

  • 4. Data: 2010-01-11 09:22:11
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Cavallino pisze:

    > On pytał o rozdzielczość.
    > Czyli PAL to maks.

    niby tak.
    pal 720 x 576
    nie wiem jak traktować rgb, ale jest trochę lepiej

  • 5. Data: 2010-01-11 09:30:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > niby tak.
    > pal 720 x 576
    > nie wiem jak traktować rgb, ale jest trochę lepiej

    Ale nie dzięki lepszej rozdzielczości, tylko kolorom głównie.
    Lepiej jest nawet w divx-ach, które mają rozdzielczość koło połowy
    maksymalnej dla pal.

  • 6. Data: 2010-01-11 09:32:17
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > niby tak.
    > pal 720 x 576
    > nie wiem jak traktować rgb, ale jest trochę lepiej

    W sensie rozdzielczości, czy jakości kolorów?

  • 7. Data: 2010-01-11 09:32:48
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Cavallino pisze:

    > Ale nie dzięki lepszej rozdzielczości, tylko kolorom głównie.
    > Lepiej jest nawet w divx-ach, które mają rozdzielczość koło połowy
    > maksymalnej dla pal.

    zgadza się, bo sygnał nie jest obrabiany.
    divx-y to badziew

  • 8. Data: 2010-01-11 09:33:22
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

    > W sensie rozdzielczości, czy jakości kolorów?

    kolorów, rozdzielczość ta sama

  • 9. Data: 2010-01-11 09:34:40
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > pal 720 x 576
    > nie wiem jak traktować rgb, ale jest trochę lepiej

    PAL to system kodowania kolorów, RGB to 3 składowe kolorów już rozkodowane,
    więc nie można mówić, że są zakodowane PAL (czy też NTSC czy SECAM). Faktem
    jest, że w systemie PAL jest przeważnie 625 linii obrazu z przeplotem i tak
    leci z wyjścia RGB. :-) Inna sprawa, że nie wszytskie są wykorzystane, część
    jest linii synchronizacji ramki a reszta to teletekst.

  • 10. Data: 2010-01-11 12:01:31
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2010-01-11 10:34, nom pisze:

> [...]
    > obrazu z przeplotem i tak leci z wyjścia RGB. :-) Inna sprawa, że nie
    > wszytskie są wykorzystane, część jest linii synchronizacji ramki a

    No i trzeba pamiętać o tym, że te słynne 720x576 to dotyczy luminancji,
    bo rozdzielczość chrominancji jest niższa. W analogu przez ograniczenie
    pasma i sposób modulacji, a w cyfrze przez stosowanie podprókowania
    4:2:0 (w praktycznie wszystkich MPEG-opodobnych)

    --

    Wiewior