  • 11. Data: 2009-01-04 17:36:48
    Temat: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:04012009.4A122DAB@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > tez mi sie wydawało, ze racjonalnych powodów takiego nadawania nie.
    > Co prawda - co juz nie raz mowiłem - wogole nie rozumiem tej pogoni za
    > 16:9
    > skoro pewnie nadal 80 % spoleczenstwa ma TV 4:3

    Nie zależy im - to niech oglądają byle jak.
    Nie ma co się na wsteczniactwo oglądać.

    > dlaczego userzy takich TV by stracili?

    Bo mieliby zniekształcony (wydłużony w pionie) obraz.

    > Ja mam Tv 100Hz (Thompsona) kupiony rok temu i dla mnie nie ma roznicy czy
    > nadawane jest 16:9 anamorficzne (tak?) czy ten tzw letterbox - tu i tu
    > niepotrzebnie mam czarne pasy na gorze i na dole.

    O tym piszę, przygniatająca większość telewizorów 4:3 doskonale poradziłaby
    sobie z pełnym 16:9.
    Więc po co kaleczyć widzów letterboxem?
    To wie tylko TVP i jej podobni.

  • 12. Data: 2009-01-04 17:47:36
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    *piotr'ek* pisze:

    > Zapewne posiadaczy starych TV wciąż jest więcej.

    Zdefiniuj "stary".
    Mam 10 letniego triluksa, który pozwala na przełączanie w tryb 16:9. I
    bardzo jestem zadowolony, że TVN Warszawa nadaje anamorficzne 16:9 bez
    żadnech czarnych pasków.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.astercity.net/~janekr

  • 13. Data: 2009-01-04 18:18:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Nie zależy im - to niech oglądają byle jak.
    > Nie ma co się na wsteczniactwo oglądać.

    oj Cavallino - przeciez wiesz dokładnie ze to nie o uwstecznianie chodzi a
    li tylko o warunki finansowe. Chyba ze chcesz np. powiedziec mojej babci
    zyjacej razem z dzadkiem z jednej renty, ze maja sobie plazme kupic i do
    tego n-TV.
    Ja po prostu nie rozumiem, po co uszczesliwiac na siłe, skoro i tak
    wiadomo, ze ci co maja kase, to maja wszelkie tv cyfrowe a tam mozna sobie
    wszystko poustawiac.

    > Bo mieliby zniekształcony (wydłużony w pionie) obraz.

    hmmm, skoro tak, to juz nie jestem taki jednoznaczny w swoich opiniach.
    Bo moze sie okazac ze takich Tv jest nadal ogromna wiekszosc.
    Niemniej jak dla mnie, w przypadku zwykłego nadawania analogowego wszystko
    powinno byc nadal nadawane w 4:3

    > O tym piszę, przygniatająca większość telewizorów 4:3 doskonale
    > poradziłaby sobie z pełnym 16:9.
    > Więc po co kaleczyć widzów letterboxem?
    > To wie tylko TVP i jej podobni.

    zalezy co rozumiesz przez doskonale poradziłaby sobie.
    Ja wole ogladac np podawany juz tu wczesniej sport na eurosporcie w 4:3 niz
    to samo w tvp1 czy tvp2 w 16:9.

    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 14. Data: 2009-01-04 18:48:30
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    wiadomości news:04012009.0BC997CE@budzik61.poznan.pl...
    > Ja po prostu nie rozumiem, po co uszczesliwiac na siłe, skoro i tak
    > wiadomo, ze ci co maja kase, to maja wszelkie tv cyfrowe a tam mozna sobie
    > wszystko poustawiac.

    Co poustawiać? Z letterboksa pełnej jakości PAL-u nie odzyskasz.

    > hmmm, skoro tak, to juz nie jestem taki jednoznaczny w swoich opiniach.
    > Bo moze sie okazac ze takich Tv jest nadal ogromna wiekszosc.

    Na pewno nie. Poza tym 90% z tych oglądaczy i tak różnicy nie zobaczy. No i
    wracając do dziadków i babć - w latach 80-tych rosyjskie filmy wojenne
    właśnie w ten sposób nadawano i jakoś wielkiego rabanu z tej okazji nie było
    ;)

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 15. Data: 2009-01-04 18:57:35
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 4 Jan 2009 17:33:12 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > tez mi sie wydawało, ze racjonalnych powodów takiego nadawania nie.
    > Co prawda - co juz nie raz mowiłem - wogole nie rozumiem tej pogoni za 16:9
    > skoro pewnie nadal 80 % spoleczenstwa ma TV 4:3

    A co ma piernik do wiatraka? Doczytaj co to jest nadawanie anamorficzne, bo
    nie wygląda, żebyś wiedział co to jest.
    Podpowiem, że jest to standard w cywilizowanych krajach i pozwala
    posiadaczom wszystkich rodzajów telewizorów uzyskać pełny obraz w
    proporcjach natywnych dla ich odbiornika i w zasadzie w pełnej
    rozdzielczości (w danym typie przekazu oczywiscie)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,

  • 16. Data: 2009-01-04 19:04:31
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Podpowiem, że jest to standard w cywilizowanych krajach i pozwala
    > posiadaczom wszystkich rodzajów telewizorów

    Nie wszystkich! Na Rubinach czy Ametystach transmisje anamorficzne są
    wydłużone i nic im nie zrobisz.

  • 17. Data: 2009-01-04 19:21:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    > li tylko o warunki finansowe. Chyba ze chcesz np. powiedziec mojej babci
    > zyjacej razem z dzadkiem z jednej renty, ze maja sobie plazme kupic i do

    Niech sobie oglądają na czym mają, ale dlaczego do nich mają dostosowywać
    się wszyscy?
    Nie stać ich - mówi się trudno, będą oglądać mniejszy obraz.

    > hmmm, skoro tak, to juz nie jestem taki jednoznaczny w swoich opiniach.
    > Bo moze sie okazac ze takich Tv jest nadal ogromna wiekszosc.

    Telewizorów sprzed 20 lat?
    Bez żartów, wtedy tv były w SECAM.
    I jakoś wszyscy dali sobie radę z ich upgrade'm.

    > Niemniej jak dla mnie, w przypadku zwykłego nadawania analogowego wszystko
    > powinno byc nadal nadawane w 4:3

    Na szczęście wygląda na to, że ten problem rozwiąże się tak jak piszesz.
    Skończy się analogowe nadawanie i już.

    Szkoda że tak późno.

    > zalezy co rozumiesz przez doskonale poradziłaby sobie.

    Wyświetliłaby go prawidłowo (z pasami na dole i górze).

    > Ja wole ogladac np podawany juz tu wczesniej sport na eurosporcie w 4:3
    > niz
    > to samo w tvp1 czy tvp2 w 16:9.

    A co mnie obchodzi co Ty wolisz?
    Chcesz być uwsteczniony - to sam sobie za to płać (obrazem).

  • 18. Data: 2009-01-04 19:22:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 20:04:31 +0100, Jan Rudziński napisał(a):

    > Nie wszystkich! Na Rubinach czy Ametystach transmisje anamorficzne są
    > wydłużone i nic im nie zrobisz.

    A w jaki sposób mają byc wydłużone? Stary telewizor nie pownien w ogóle
    "zauważyć" bocznych części obrazu

  • 19. Data: 2009-01-04 19:29:22
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Waldek Godel pisze:

    > A w jaki sposób mają byc wydłużone? Stary telewizor nie pownien w ogóle
    > "zauważyć" bocznych części obrazu

    Mógłbyś przybliżyć? O ile wiem, transmisje anamorficzne (TVN Warszawa,
    czasem Polsat 2, Ale Kino, RTL niemieckie) upychają obraz panoramiczny w
    zwykłym obrazie 4:3 tak, że wszystko wygląda wyciągnięte w pione.

  • 20. Data: 2009-01-04 19:32:08
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Cavallino pisze:

    [...]
    > Telewizorów sprzed 20 lat?
    > Bez żartów, wtedy tv były w SECAM.
    > I jakoś wszyscy dali sobie radę z ich upgrade'm.

    Niekoniecznie 20. Mój poprzedni telewizor kupiony w 1993 (IIRC) jeszcze
    nie miał przełączania na 16:9.
    A pal oczywiście miał.