  • 1. Data: 2007-06-26 07:19:26
    Temat: [ tktelekom w Poznaniu - opoznienia ]
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    witam,

    Nasza firma posiada systemy w krakowie (netia) i poznaniu (tktelekom).
    Z netia nie ma wiekszych poroblemow. Fakt, ze zdarzaja im sie wpadki
    niemniej nie tak czesto jak kolejowcom.

    Problem polega na tym, ze w poznanskim wezle tktelekomu gwaltownie
    rosna lagi w najmniej oczekiwanym momencie. Pingi maja wtedy po 2-3
    tysiecy ms. Sieci nie daje sie uzywac.

    Np. odczyt z teraz tj. godz. 9:09 26 czerwca z tracerout'e dla:

    apo-ge-1-2-1.tktelekom.pl (213.199.224.206) 520.065 ms 697.678 ms *

    potrafi wzrosnac do ok. 3 000 ms. Czy ktos natrafil na podobny problem?

  • 2. Data: 2007-06-26 09:29:43
    Temat: Re: [ tktelekom w Poznaniu - opoznienia ]
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > apo-ge-1-2-1.tktelekom.pl (213.199.224.206) 520.065 ms 697.678 ms *
    >
    > potrafi wzrosnac do ok. 3 000 ms. Czy ktos natrafil na podobny problem?

    a co jest dalej ?
    Bo to że używają routerów gdzie CPU jest mało wydajne i takie efekty mogą
    być
    to jedno, ale pakiety powinny przez nie przelatywać bez problemu.

    Marcin

  • 3. Data: 2007-06-26 09:45:30
    Od: "Łukasz Pierzchalski" <a...@k...torun.pl>

    Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > być
    > to jedno, ale pakiety powinny przez nie przelatywać bez problemu.

    Racja :-)
    Nie pierwszy post tego typu zresztą. Ale nie wszyscy jeszcze wiedzą że
    routery nie służą do odpowiadania na pingi, który mają ustawiony pewnie na
    niski priorytet.
    Faktem jest że może chwilowo wysyca im się łącze na tym styku i pingi rosną,
    ale sam mozesz sprawdzić więcej objawów. Bo to że ping jest 3 tys ms to nie
    znaczy że strony sie wczytują dwa dni tylko normalnie.

    pozdr

  • 4. Data: 2007-06-26 15:01:34
    Od: " dragonite" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zgadzam się z poprzednikami. Poza tym w Poznaniu też jest Netia więc troche
    się dziwie takiej polityce, że w Krakowie Netia a w Poznaniu TKTelekom. Chyba,
    że Poznań to jakieś centrum zapasowe i by w wypadku padu Netii była możliwość
    dostępu do danych.

  • 5. Data: 2007-06-26 15:10:49
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    jasne, ze opoznienia na pingach nie sa uniwersalnym wyznacznikiem
    jakosci polaczenia w tej dziedzinie. jest jednak zastanawiajace, ze u
    wiekszosci operatorow krajowych pingi sa zasadniczo w granicach 20-30
    ms. a tu mamy wyjatek? do badania lagow tez posluzylem sie
    tcptraceroute - efekt dosc podobny.

    cala sytuacja zdziwila mnie bo w logach aplikacji serwerowych pojawia
    sie w momencie zaliczenia padu 'host not found' i dosc spora ilosc
    'connection timeout'. pierwsza mysl to programisci nawalili i
    aplikacja nie wyrabia z taka iloscia klientow. po paru testach i
    analizie ruchu okazalo sie, ze poznanski tktelekom niestety zalicza
    dosc powazne wpadki.

    dodatkowo sredni czas reakcji na zgloszona awarie to jakies 12-14 h.
    smieszy mnie ponadto reakcja dyrekcji ktora chwali sie, ze w lecie
    2007 beda mieli najnowszy sprzet w kraju

  • 6. Data: 2007-06-26 15:15:32
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > wiekszosci operatorow krajowych pingi sa zasadniczo w granicach 20-30
    > ms. a tu mamy wyjatek? do badania lagow tez posluzylem sie

    inna prawda jest taka, ze te routery TKTelekom to jakies dziwne Alcatele
    i w nich CPU sa makabrycznie malowydajne.
    To jest sesja BGP lyka prefixy kilka dobrych minut od TKTelekomu....
    Pingi na tych routerach niestety takie juz beda i tyle.

    Za to jezeli rzeczywiscie masz straty do hostów docelowych - moze byc to
    problem.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 7. Data: 2007-06-26 17:03:17
    Od: Marcin Kulas <0...@j...org>

    Marcin Kuczera wrote:
> [...]
    > To jest sesja BGP lyka prefixy kilka dobrych minut od TKTelekomu....
    > Pingi na tych routerach niestety takie juz beda i tyle.

    Kiedyś, gdy walnęło zasilanie[1] we Wrocławiu, ok. 210k prefiksów
    dawali mi przez 50 minut. :)

    [1] Mój domysł, bo ich router zniknął nie tylko mi, a tego, co się
    potem działo, to nawet Sienkiewicz by nie umiał opisać.

    --
    Marcin Kulas
    jid: h...@j...org

  • 8. Data: 2007-06-26 17:10:15
    Od: szfirek <a...@h...pl>

    smieszy mnie ponadto reakcja dyrekcji ktora chwali sie, ze w lecie
    > 2007 beda mieli najnowszy sprzet w kraju

    no cóż zapowiedzieli to oficjalnie remont ich szkieletu ma sie zakończyć
    czerwiec lipiec więc zobaczymy jak będzie

  • 9. Data: 2007-06-26 17:43:06
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    remont szkieletu... hmm... zarzad firmy upominal sie o swoje i
    zapewniali ze w ubiegly poniedzialek jak to nazwano 'budzimy sie w
    nowym swiecie', nowe urzadzenia beda gotowe do pracy. tymczasem nic
    lepiej, a wrecz gorzej. czerwiec powoli mija, lipiec przed nimi

    ciekawostka jest, ze ich poznanski gw - 213.199.198.113 po dokonaniu
    identyfukacji os'a (nmap -A -T4) wskazuje na openbsd 3.6

    z czystej ciekawosci a pewnie niebawem koniecznosci zmiany ISP, czy
    inni odpowiednicy tktelekomu cwiczyli podobne manewry z padami i
    przywracaniem funkcjonalnosci swej sieci?

  • 10. Data: 2007-06-26 19:41:15
    Od: Daniel <d...@d...poczta.fm>

    Matt Rutkowski pisze:

    > ciekawostka jest, ze ich poznanski gw - 213.199.198.113 po dokonaniu
    > identyfukacji os'a (nmap -A -T4) wskazuje na openbsd 3.6

    AFAIK to Cisco IOS jest oparty na którymś BSD więc masz odpowiedź na
    wskazanie nmapa.

    Pozdrawiam
    Daniel