  • 1. Data: 2014-08-05 11:51:32
    Temat: trochę NTG - edytor tekstowy z pracą na blokach tekstu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie!

    Szukam windowsowego edytora tekstu, który umożliwia pracę na blokach tekstu.

    Notepad++ umie zaznaczać bloki, ale już search/replace nie działa na
    zaznaczonym bloku. Nie można też kursorem "rysować" ramek.

    Takie (i podobne) operacje umożliwiał dosowy edytor z pakietu Clariona.

    Jest takie coś pod Windows?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2014-08-05 12:21:27
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 05 Aug 2014 11:51:32 +0200, Adam napisał(a):

    > Szukam windowsowego edytora tekstu, który umożliwia pracę na blokach tekstu.
    >
    > Notepad++ umie zaznaczać bloki, ale już search/replace nie działa na
    > zaznaczonym bloku. Nie można też kursorem "rysować" ramek.

    Co to znaczy "rysowac ramki"?

    > Takie (i podobne) operacje umożliwiał dosowy edytor z pakietu Clariona.
    >
    > Jest takie coś pod Windows?

    Nie do konca kumam czego potrzebujesz, ale sprawdz SynWrite.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2014-08-05 12:41:55
    Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-05 11:51, Adam pisze:
> [...]
    > zaznaczonym bloku. Nie można też kursorem "rysować" ramek.
    >
    > Takie (i podobne) operacje umożliwiał dosowy edytor z pakietu Clariona.

    Polecam Programmer's Notepad
    http://www.pnotepad.org/

    (np. bloki zaznaczasz z alt-em)

    IDKrzych

    "Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
    - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
    wielowymiarowym,
    w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
    (S. Lem 1999)

  • 4. Data: 2014-08-05 13:15:32
    Od: slawek <f...@f...com>

    Zobacz czy nie ma plugina do notepada++. Coś powinno być.

  • 5. Data: 2014-08-05 15:26:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-05 12:21, R.e.m.e.K pisze:

    > Co to znaczy "rysowac ramki"?

    > Nie do konca kumam czego potrzebujesz, ale sprawdz SynWrite.

    Przykładowo, mam tekst podobny do:

    1--1pass200.zip B 16080 960511 One-pass
    2--1seagate.zip B 499330 960403 Specs for
    3--22dsk144.zip B 232531 970802 CP/M<->Di
    4--2format.zip B 1650 881001 Format 2
    5--2m30.zip B 256243 960329 Safely fo
    6--2m30src.zip B 219102 960511 Commented
    7--2mfshl11.zip B 114123 960329 Text shel
    8--35sec120.zip B 33252 950924 Floppy ca
    9--3drvs260.zip B 74463 960511 Device dr
    10--4drvu100.zip B 33268 960511 IDE hard
    11--4spd100.zip B 66327 960511 Hard dri
    12--525td.zip B 435773 920428 Updated
    13--800ks.zip B 8806 880707 Format 3
    14--8sgathtx.zip B 270964 940510 Seagate
    15--act204.zip B 159983 920102 ActaeOn
    16--adamaker.zip B 22916 900703 Creates
    17--adamdisk.zip B 55705 900703 Transfer
    18--adcsh122.zip B 9601 900705 ADCache:
    19--addrive.bat A 1813 890826 Program
    20--aformat.zip B 1846 880509 Format A

    czyli jakieś dane ze stałą szerokością pól, ale bez znaczników pól.
    Potrzebuję zaznaczyć prostokątny obszar pomiędzy polami, przykładowo:

    1--1pass200.zip ? B 16080 960511
    2--1seagate.zip ? B 499330 960403
    3--22dsk144.zip ? B 232531 970802
    4--2format.zip ? B 1650 881001
    5--2m30.zip ? B 256243 960329
    6--2m30src.zip ? B 219102 960511
    7--2mfshl11.zip ? B 114123 960329
    8--35sec120.zip ? B 33252 950924

    i w zaznaczonym obszarze (i _tylko_ w nim) zamienić spacje na ";" - więc
    efekt końcowy winien wyglądać następująco:

    1--1pass200.zip ";" B 16080
    2--1seagate.zip ";" B 499330
    3--22dsk144.zip ";" B 232531
    4--2format.zip ";" B 1650
    5--2m30.zip ";" B 256243
    6--2m30src.zip ";" B 219102
    7--2mfshl11.zip ";" B 114123
    8--35sec120.zip ";" B 33252

    Druga możliwość to "rysowanie ramek kursorem".

    Mamy tekst:

    Ala ma kota

    chcemy go obrysować ramkami ASCII:

    +-----------------?
    | Ala ma kota ?
    ???????????????????

    Wybieramy odpowiedni typ ramki (pojedyncze/podwójne/mix, itp) i
    "jedziemy" kursorem dookoła tekstu, zaś program pozostawia za kursorem
    (na "przejechanej" drodze) ramki, odpowiednio je zamykając na krawędziach.

    Kolejna możliwość:

    Tekst z przykładu 1, wybieramy ramkę ze znaków średnika, czyli [;] i
    "rysujemy" pionową "linię", potem w podobny sposób stawiamy obok znaki
    cudzysłowia.

    W ten sposób jedną kombinacją klawiszy "otaczamy" każde pole
    separatorami, co trwa dosłownie kilka sekund dla kilku pól.

    W każdym razie dużo szybciej, niż samo nawet prawidłowe wczytanie do
    Excela. Zresztą Excel nie umie "ubrać w uszy" (dodać cudzysłowy jako
    znaczniki pól tekstowych) - nie ma konfiguracji eksportu do csv tak, jak
    choćby Open Office.

    Powyższe przykłady powinny być czytelne dla fontu Courier New lub dla
    czcionek w oknie DOS-owym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2014-08-05 15:30:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-05 12:41, IDKrzych pisze:

    > Polecam Programmer's Notepad
    > http://www.pnotepad.org/
    >
    > (np. bloki zaznaczasz z alt-em)
    >
    > Pozdrawiam

    Dzięki za link.

    Mam tekst:

    1--1pass200.zip B 16080 960511 One-pass
    2--1seagate.zip B 499330 960403 Specs for
    3--22dsk144.zip B 232531 970802 CP/M<->Di
    4--2format.zip B 1650 881001 Format 2
    5--2m30.zip B 256243 960329 Safely fo

    zaznaczyłem pionowy blok:

[...]

    i w zaznaczonym obszarze (włączyłem opcję "in selection") chcę zamienić
[...]

    natomiast Programmer's Notepad zamienia wszystkie spacje :(
    Czegoś nie znalazłem?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2014-08-05 15:37:31
    Od: slawek <f...@f...com>

    Oczywiście znasz Awk ?

  • 8. Data: 2014-08-05 16:00:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-05 15:37, slawek pisze:
    > Oczywiście znasz Awk ?

    oczywiście, że nie znam ;)

    Ale z opisu wynika, że jest to mocne narzędzie do przetwarzania tekstu.
    W moim przypadku - nie widzę zastosowania :(
    Brak jakichkolwiek punktów zaczepienia.
    Byłby dobry, gdybym chciał zmienić jeden separator na inny - a w moim
    przypadku jest nieco inaczej. Jest do pewnego momentu stała szerokość
    kolumn, później przesunięcie przez ileś wierszy, później znów
    przesunięcie, przykładowo:

    NR data opis
    -- -------- ----------
    1 14/08/01 RazDwaTrzy
    2 14/08/02 inny opis
    3 14/07/30 werewr
    (...)
    10 14/07/23 przesuniecie
    11 14/08/02 i tak dalej

    Problem, że dane pochodzą z jakiegoś programu, który umie tylko drukować
    do pliku. Wyciąć nagłówek i stopkę to kilka sekund. Przesunąć kolumny
    przy zaznaczeniu blokowym - kolejne kilka sekund. Brakuje tylko równie
    prostego wstawienia separatorów.

    Być może udało by się Awk "napompować" makrem, typu:

    jeśli widzisz więcej, niż 4 spacje
    znajdź pierwszy znak niebędący spacją
    postaw przed nim ";"
    szukaj końca pola

    ale mundry program czasem skleja kolumny ze sobą - więc ten sposób też
    odpada :(

    A że mam to raz na miesiąc, to ręczne skrobanie wydaje mi się w tym
    przypadku najoptymalniejsze.

    Dzięki za linka :)
    Program przyda mi się do innych zadań.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2014-08-05 16:07:37
    Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > 5--2m30.zip ";" B 256243
    > 6--2m30src.zip ";" B 219102
    >
    > natomiast Programmer's Notepad zamienia wszystkie spacje :(

    oj... na szybko sprawdzałem i wydawało mi się, że jest ok ...
    niestety widać zamienia jednak w całych wierszach :( (nie tylko w bloku)

    Jeszcze poszukam, ale chyba jednak ten programik odpada
    (choć i tak do innych zastosowań jest świetny)

  • 10. Data: 2014-08-05 16:20:44
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 05 Aug 2014 15:26:32 +0200, Adam napisał(a):

    > Przykładowo, mam tekst podobny do:
    [...]
> [...]
    >
    > i w zaznaczonym obszarze (i _tylko_ w nim) zamienić spacje na ";" - więc
    > efekt końcowy winien wyglądać następująco:

    To SynWrite umie.

    > Druga możliwość to "rysowanie ramek kursorem".

    Z tym sie pierwszy raz spotykam i nie sadze bys to gdziekolwiek znalazl, bo
    to ma nikle zastosowanie. Moooze w pluginach do Notepada++

> [...]
    >
    > W ten sposób jedną kombinacją klawiszy "otaczamy" każde pole
    > separatorami, co trwa dosłownie kilka sekund dla kilku pól.

    Moze by dalo sie zrobic makrami w SynWrite lub N++?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K