  • 1. Data: 2010-08-08 07:57:26
    Temat: troche NTG, pralga electrolux
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    Witam,

    mam pralke electrolux ładowaną od góry.
    Kiedy pralka jest wyłączona - ale podłączona do prądu - plastik w górnej
    części pralki - w okolicy miejsca gdzie jest otwór na haczyk od
    zamykania klapy grzeje sie do ok 40 stopni.
    i tak sobie mysle - czemu to sie grzeje?

    pralka działa/pierze poprawnie.

    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz:)

  • 2. Data: 2010-08-08 08:41:39
    Temat: Re: troche NTG, pralga electrolux
    Od: szymon <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-08 09:57, bdronka pisze:
> [...]
    > zamykania klapy grzeje sie do ok 40 stopni.
    > i tak sobie mysle - czemu to sie grzeje?

    Moze to elektromagnes w zamku?

    > pralka działa/pierze poprawnie.
    >
    > pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz:)

    Pozdrawiam,
    Szymon

  • 3. Data: 2010-08-08 10:59:25
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    szymon wrote:

    > Moze to elektromagnes w zamku?

    Albo taki siłownik tłoczkowy z grzałką. Działa podobnie tylko wolniej.
    Ale dlaczego zastosowali pracę rewersyjną?
    Ja bym sprawdził czy zamek trzyma po odłączeniu pralki z prądu i będzie
    wszystko jasne.

    Mirek.

  • 4. Data: 2010-08-08 16:15:17
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    W dniu 08.08.2010 12:59, Mirek pisze:

> [...]
    > Ale dlaczego zastosowali pracę rewersyjną?
    > Ja bym sprawdził czy zamek trzyma po odłączeniu pralki z prądu i będzie

    włączam pralke do prądu, zamykam klape, włączam program, wyciągam
    wtyczke z gniazdka - zamek trzyma, pokrywy nie da się otworzyć

    chm...a po co siłownikowi tłokowemu grzałka która ciągle grzeje?

  • 5. Data: 2010-08-08 18:06:23
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    bdronka wrote:

    > włączam pralke do prądu, zamykam klape, włączam program, wyciągam
    > wtyczke z gniazdka - zamek trzyma, pokrywy nie da się otworzyć
    >
    > chm...a po co siłownikowi tłokowemu grzałka która ciągle grzeje?

    Żeby nie dało sie otworzyć pralki właśnie poprzez wyciągniecie wtyczki
    i otwarcie po jej włączeniu, chociaż ciągłe grzanie w stanie gotowości
    zbytnio mi się nie podoba. To musi pobierać ładne kilka W, jeśli jest
    wyraźnie ciepłe. Osobiście bym nie kupił takiego sprzętu.
    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2010-08-11 06:57:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "bdronka"

> [...]
    > zamykania klapy grzeje sie do ok 40 stopni.
    > i tak sobie mysle - czemu to sie grzeje?

    A nie stygnie po czasie? Może ciepły tylko przez jakiś czas?

    Robert

  • 7. Data: 2010-08-11 17:33:46
    Od: Padre <P...@n...net>

    To musi pobierać ładne kilka W, jeśli jest
    > wyraźnie ciepłe. Osobiście bym nie kupił takiego sprzętu.

    To miałbyś mały wybór bo pewnie z 90% pralek ma taki zatrzask bo chyba
    jeszcze nic prostszego nie wymyślili co odblokowywało by się po minucie
    od wyłączenia napięcia, tylko w niektórych ze względów konstrukcyjnych
    bardziej a w niektórych mniej jest wyczuwalne ciepło w ich okolicy. W
    wielu lepszych mikrofalówkach podobny siłownik zawiaduje pracą
    wentylacji komory.

  • 8. Data: 2010-08-12 08:52:34
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeszcze nic prostszego nie wymyślili co odblokowywało by się po minucie od
    > wyłączenia napięcia, tylko w niektórych ze względów konstrukcyjnych

    Tu chodzi o to, że zatrzask się grzeje gdy pralka nie pracuje a jest
    włączona do gniazda.

  • 9. Data: 2010-08-12 17:31:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura"

    > Tu chodzi o to, że zatrzask się grzeje gdy pralka nie pracuje a jest
    > włączona do gniazda.

    Chyba jednak nie o to chodzi. Jest ciepły po skończeniu prania. Ale
    ostygnie. Po co miałby się grzać?

    Robert