  • 1. Data: 2010-08-08 09:05:15
    Temat: Dostep do sieci poprzez kablówkę
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Powiedzcie mi jak od strony operatora TV kablowej wygląda instalacja
    telewizyjna.
    Chodzi mi o coś takiego że operator ma usługę dostępu do internetu
    poprzez kabel koncentryczny. Mój modem jak się okazuje albo nie
    dostaje albo nie może wysłać sygnału do operatora.
    na klatce schodowej operator ma skrzynki w których przełącza coś w
    zależności od pakietu telewizyjnego. A czy przy dostepie do internetu
    musi coś przełączyć zmienić lub zrobić cokolwiek w tej swojej
    skrzynce?
    A moze ktoś wie na kakich cześtotliwościach pracuje modem? Moj ma
    oznaczenie EPC2100R2?

  • 2. Data: 2010-08-08 09:14:37
    Temat: Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-08-08 11:05, slawek7 napisał/a:
> [...]
    > zależności od pakietu telewizyjnego. A czy przy dostepie do internetu
    > musi coś przełączyć zmienić lub zrobić cokolwiek w tej swojej

    U mnie nie musieli (Multimedia)
    Modem identyfikuje się z serwerem dostawcy po adresie MAC i na jego
    podstawie ma udostepnioną daną prędkość połączenia.

    > A moze ktoś wie na kakich cześtotliwościach pracuje modem? Moj ma
    > oznaczenie EPC2100R2?

    Wpisz w przeglądarce http://192.168.100.1/ to zobaczysz trochę
    informacji o modemie.

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2010-08-08 10:57:20
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Wpisałem adres IP i połączyłem się z modemem lecz modem nie moze sie
    połączyć na zewnątrz. Kablówka działa wiec sygnał jest, a w modeme
    miga dioda CABEL co wg instrukcji świadczy o próbie nawiązania
    połączenia.
    Co to może być?

  • 4. Data: 2010-08-08 12:27:38
    Od: michu <d...@o...pl>

    W dniu 2010-08-08 12:57, slawek7 pisze:
> [...]
    > połączyć na zewnątrz. Kablówka działa wiec sygnał jest, a w modeme
    > miga dioda CABEL co wg instrukcji świadczy o próbie nawiązania
    Może wystarczy zapłacić zaległy rachunek ? :)

  • 5. Data: 2010-08-08 13:36:21
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Bardzo zabawne, po prostu sie usmiałem.

  • 6. Data: 2010-08-08 14:35:12
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik slawek7 napisał:
    > Bardzo zabawne, po prostu sie usmiałem.

    Dziwisz się? Masz dziwny problem - zgłaszasz operatorowi problem a jak
    on to zrobi, to już jego sprawa. Płacisz - wymagasz. Jeżeli byłeś
    ciekawy jak działa modem, to dostałeś pomoc. Problemy są problemem
    operatora.

  • 7. Data: 2010-08-08 14:39:04
    Od: "lukasz" <...@...z>

    a mnie sie wydaje ze to problem typu: kupilem na allegro modem kablowy
    webstar, jak zrobic zeby miec internet, kablowka dziala, moze trzeba wyjac
    filtr w puszce na klatce? To tak nie dziala kolego

  • 8. Data: 2010-08-08 14:58:06
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >zależności od pakietu telewizyjnego. A czy przy dostepie do internetu
    >musi coś przełączyć zmienić lub zrobić cokolwiek w tej swojej

    Z tego co mi wiadomo to mając telewizję kablową i chcąc podłączyć
    internet/telefon/tv-cyfrową operator montuje w mieszkaniu potrójne gniazdo.
    Tzn: normalnie było radio+tv_analog, a teraz
    radio+tv_analog+usługicyfrowe(internet/fon/tv)

    Modem od internetu podłączony jest do tego z usługi cyfrowe i w momencie
    podłączenia go do zasilania próbuje łączyć się najczęściej z serwerem tftp z
    którego pobiera
    zaszyfrowany plik z ustawieniami dla danego modemu m.in. w nim są
    zaszyfrowane
    adres ip, prędkość transmisji upload i download serwery dns itp, itd...
    Przy wykupieniu innej prędkości dostawca zmienia plik na serwerze i
    wystarczy zresetować
    modem a on pobierze dla siebie plik z nowymi ustawieniami.

    Paweł

  • 9. Data: 2010-08-08 16:22:07
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    nie chce niektorych obrazic wiec powstrzymam sie od komentarza do
    wypowiedzi lukasza i Macka bo przychodza mi na mysl brzydkie slowa, a
    te wasze wypowiedzi swiadcza tylko o waszym IQ.

    A prawda jest taka ze z racji kolidujących godzinpracy montera
    operatora i moich wziolem na siebie właczenie koncentryka do modemi i
    siecówki do PC bo w koncu to zadna filozofia a efekt taki ze sygnał
    nie docira do modemu bo go operator nie widzi. podobno zle jest
    wzmacniacz ustawiony na klatce.
    A moje pytanie było o to dlatego aby sie upewnic czy faktycznie
    operator oprócz przypisania MAC adresu w swojej bazie ma cos jeszcze
    do zrobienia, i zeby nie zarzucili mi ze chiałes sam to sie męcz.

    Ale niestety w Polsce jest tak ze najpierw sie oskarża o oszustwa
    złodziejstwa, a potem mysli (lub nie) i zamiast odrobina zrozumienia
    sa takie odpowiedzi jak wyzej. wstyd mi za Was i tyle.

  • 10. Data: 2010-08-08 16:22:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "slawek7" <s...@w...pl> wrote in message
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > połączyć na zewnątrz. Kablówka działa wiec sygnał jest, a w modeme
    > miga dioda CABEL co wg instrukcji świadczy o próbie nawiązania

    Najprawdopodobniej jeśli to nowa instalacja to rypnęli się wpisując
    dane Twojego modemu, np. jego MAC adres. Jeśli to instalacja która
    już kiedyś działała to może coś skopali z kablami w czasie instalacji
    u sąsiada... nie wiem czy mieszkasz w bloku czy domku jednorodzinnym.
    Tak czy inaczej tak jak Ci już mówiono - telefon do operatora i muszą
    naprawić.