  • 31. Data: 2018-07-10 08:14:41
    Temat: Re: tv na działce
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 09.07.2018 23:07, Jacek Maciejewski pisze:

    > Możesz sobie sprawdzić czy przypadkiem nie jesteś w jakimś dołku
    > promieniowania

    To blokowisko, więc pomieszanie z poplątaniem odbitych
    po wielokroć sygnałów, przy takiej mocy nadajnika.

  • 32. Data: 2018-07-11 20:20:59
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    > Masz rację, zasugerowałem się mapką z zaznaczonym zasięgiem, dosyć
    > idealnie kolistym. Opis rzeczywiście jest "kierunkowy" :)
    > Tu znajdziesz prawdziwą char. promieniowania mux3:
    > https://www.dvbtmap.eu/mapcoverage.html?chid=9185
    (...)

    Z tej mapki wynika, ze jestem w dziurze sygnałowej w przypadku MUX-3.
    To ta wnęka/wcięcie na linii z centrum - 110.

    Być może jakiekolwiek zmiany: wzmacniacz antenowy dopuszkowy na
    symetryzator, czy wyeliminowanie zasilacza antenowego nie dadzą poprawy.

    Krycha.

  • 33. Data: 2018-07-11 20:32:14
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    > Na początek wymontuj wzmacniacz z anteny, włóż tam jakiś symetryzator za
    > parę zł oraz usuń na dolnym końcu kabla wtyk razem z zasilaczem. Załóż
    > tam jakiś zwykły wtyk. W ostateczności, po prostu nie wtykaj zasilacza
    > do gniazdka sieciowego. Być może, uzyskasz dobry odbiór już na tej
    > antenie. Jeśli nie, wybiorę ci inną, lepszą. Przy okazji, podaj
    > przybliżoną odległość od twojej lokalizacji do nadajnika. To pozwoli mi
    > ocenić siłę sygnału.
    > Pogoda jest świetna na takie roboty :)

    Który z tych symetryzatorów powinnam kupić
    https://dvbsklep.pl/pl/c/Symetryzatory/41 ?

    Deszczowo, dobry czas na materiałowe i rzeczowe przygotowanie się do
    pracy :-)

    Krycha.

  • 34. Data: 2018-07-11 22:29:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 11 Jul 2018 20:32:14 +0200, Krycha napisał(a):

    > Który z tych symetryzatorów powinnam kupić
    > https://dvbsklep.pl/pl/c/Symetryzatory/41 ?

    Oczywiście ten:
    https://dvbsklep.pl/symetryzator-antenowy
    Obsługuje twoje kanały. Ten drugi nie, jest na inny zakres
    częstotliwości.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 35. Data: 2018-07-12 09:08:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 11 Jul 2018 20:20:59 +0200, Krycha napisał(a):

    > Z tej mapki wynika, ze jestem w dziurze sygnałowej w przypadku MUX-3.
    > To ta wnęka/wcięcie na linii z centrum - 110.
    Tak ale primo nie doszukałem się oznaczeń jednostek skali natężenie
    sygnału (co oznacza że niesposób się do niej ustosunkować) a secundo
    jest również inna miara podana - mianowicie zielonym kolorem jest
    podany zasięg dobrego odbioru a ty się w nim mieścisz.

    > Być może jakiekolwiek zmiany: wzmacniacz antenowy dopuszkowy na
    > symetryzator, czy wyeliminowanie zasilacza antenowego nie dadzą poprawy.
    Oceniam szansę poprawy na 90%. Nawet gdybyś nie zastosowała
    symetryzatora tylko podłączyła swój kabel koncentryczny wprost do dipola
    anteny. Straty na niedopasowaniu i pokrzywieniu charakterystyki będą do
    pominięcia wobec siły sygnału.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 36. Data: 2018-07-12 09:16:46
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Być może powinnaś kupić dwie osobne anteny, jedna Yagi lub podobna na pasmo MUX 3 (ze
    wzmacniaczem) i jedna na pasmo MUX 1-2 (bez wzmacniacza), a następnie złączyć sygnał
    sumatorem.

    -----

  • 37. Data: 2018-07-13 15:54:48
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    > Oczywiście ten:
    > https://dvbsklep.pl/symetryzator-antenowy
    > Obsługuje twoje kanały. Ten drugi nie, jest na inny zakres
    > częstotliwości.

    Dziękuję. Potrzebowałam potwierdzenia tego wyboru.

    Krycha.

  • 38. Data: 2018-07-13 15:56:55
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    W dniu 12.07.2018 o 09:16, ń pisze:
    > Być może powinnaś kupić dwie osobne anteny, jedna Yagi lub podobna na pasmo MUX 3
    (ze wzmacniaczem) i jedna na pasmo MUX 1-2 (bez wzmacniacza), a następnie złączyć
    sygnał sumatorem.

    Czy Zwrotnica Antenowa (ZW-I,II/III/IV,V/75),
    to jest ten sumator?

    Krycha.

  • 39. Data: 2018-07-13 16:44:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 Jul 2018 15:56:55 +0200, Krycha napisał(a):

    > Czy Zwrotnica Antenowa (ZW-I,II/III/IV,V/75),
    > to jest ten sumator?

    Z grubsza tak. Zwrotnica na upartego jest rodzajem sumatora, choć mówiąc
    sumator mamy na myśli coś nieco innego. Ale nie potrzebujesz ani
    zwrotnicy ani sumatora.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 40. Data: 2018-07-13 18:47:02
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.07.2018 16:44, Jacek Maciejewski pisze:

    > Z grubsza tak. Zwrotnica na upartego jest rodzajem sumatora, choć mówiąc
    > sumator mamy na myśli coś nieco innego.

    A wiesz, to mnie zaciekawiło. Jeśli można, to napisz,
    proszę - co Wy mówiąc "sumator" macie na myśli. Przy
    zwrotnicy antenowej.