  • 21. Data: 2018-07-07 18:34:33
    Temat: Re: tv na działce
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-07 o 10:54, collie pisze:

    > Poszukaj wśród widgetów.

    On siedzi (przynajmniej u mnie na kilku różnych telefonach) w Aplikacjach.

    Tak wygląda ikonka:
    https://zapodaj.net/5cf571b8858b1.jpg.html

    Mail do developera: dvbtfinder {małpa} mge [kropka] net.pl

    Program:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.es
    ys.polishdvbt

    Może Krycha zainstalowała inny program o podobnej nazwie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2018-07-07 18:34:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Daj se spokój, to przerost formy nad treścią. Użyj papierowej mapy i
    > kompasu. Przecież szerokość w poziomie charakterystyki anteny to jakieś
    > 30 st. A poza tym, i tak w wielu przypadkach po wstępnym ustawieniu
    > trzeba dokonać jakiejś korekty, a przynajmniej tak bywało za analogowych
    > czasów :)

    Jacku, rzuć okiem na screeny z tego programu, które podesłałem.
    Mapa nie pokaże Ci dostępnych nadajników z ich parametrami, nie pokaże
    siły sygnału w miejscu, w którym przebywasz, nie pokaże ukształtowania
    terenu pomiędzy nadajnikiem a anteną. Może się okazać, że ktoś kupi Yagę
    24 elementy i potem "nie ma sygnału", bo przegwizduje.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2018-07-07 21:21:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 7 Jul 2018 18:34:39 +0200, Adam napisał(a):

    > Mapa nie pokaże Ci dostępnych nadajników z ich parametrami,
    To wiesz z internetu.

    > nie pokaże siły sygnału w miejscu, w którym przebywasz,
    To wiesz z doświadczenia i odległości :)

    > nie pokaże ukształtowaniaterenu pomiędzy nadajnikiem a anteną.
    To ci powie mapa. Oczywiście, taka z poziomnicami.

    > Może się okazać, że ktoś kupi Yagę 24 elementy i potem "nie ma sygnału", bo
    przegwizduje.
    A to się zawsze może zdarzyć :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2018-07-07 22:22:32
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    W dniu 07.07.2018 o 18:34, Adam pisze:

> [...]
    ys.polishdvbt

    > Może Krycha zainstalowała inny program o podobnej nazwie.

    Nie był to inny program, ale ten o którym piszesz.
    Tylko ze instalowałam go z komputera.
    A teraz zainstalowałam z narzędzia z mojej komórki - "Sklep Play"
    i poszło w mig.
    Jest, ale moja komórka HUAWEI 5 jest za słaba, aby wszystkie możliwości
    tego programu wyświetlić.
    Narzędzie fajne. Dzięki.

    Krycha.

  • 25. Data: 2018-07-08 19:51:41
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    W dniu 05.07.2018 o 23:57, Adam pisze:

    > Jest bardzo sprytny programik na Androida, wabi się DVB-T finder.
    (...)

    Dzięki temu programowi, w opisie, znalazłam czym różni się MUX-3 od
    MUX-1 oraz 2.
    I być może to decyduje, że mam słaby odbiór programów z MUX-3.
    1 i 2 ma transmisję dookólną, a 3 kierunkowa.

    Krycha.

  • 26. Data: 2018-07-08 20:14:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Jul 2018 19:51:41 +0200, Krycha napisał(a):

    > 1 i 2 ma transmisję dookólną, a 3 kierunkowa

    Bajki opowiadasz. Sama w pierwszym poście podałaś link do opisu
    nadajnika w Chrzelicach i tam jak wół jest narysowany zasięg na mapkach
    a w opisie jak wół stoi "dookólna". Dla wszystkich trzech muxów.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 27. Data: 2018-07-08 23:55:02
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 08.07.2018 20:14, Jacek Maciejewski pisze:

    > Bajki opowiadasz. Sama w pierwszym poście podałaś link do opisu
    > nadajnika w Chrzelicach i tam jak wół jest narysowany zasięg na mapkach
    > a w opisie jak wół stoi "dookólna". Dla wszystkich trzech muxów.

    Ale co sobie pogmerała w smartfonie to jej.
    Ona do tych Chrzelic ma 30 km, więc przy 100 kW ta
    antena ze wzmacniaczem 30 dB pewnie w nocy świeci.

  • 28. Data: 2018-07-09 08:09:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 08 Jul 2018 23:55:02 +0200, collie napisał(a):

    > Ale co sobie pogmerała w smartfonie to jej.
    Niektórym się wydaje że smartfon dobry na wszystko.

    > Ona do tych Chrzelic ma 30 km, więc przy 100 kW ta
    > antena ze wzmacniaczem 30 dB pewnie w nocy świeci.
    No właśnie. A poza tym, w linku który podała jest link do kalkulatora
    trasy propagacji. Jak podasz gdzie mieszkasz, pokaże ci siłę sygnału,
    pionowy profil trasy itd. Wszystko na tacy podane.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 29. Data: 2018-07-09 21:49:34
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    > Bajki opowiadasz. Sama w pierwszym poście podałaś link do opisu
    > nadajnika w Chrzelicach i tam jak wół jest narysowany zasięg na mapkach
    > a w opisie jak wół stoi "dookólna". Dla wszystkich trzech muxów.

    Piszesz nieprawdę.
    Oto co o MUX-3 jest napisane i tylko w mux-3:
    Transmisja kierunkowa

    "
    Nazwa nadajnika:
    Opole "Chrzelice"
    Typ: Radiowo-Telewizyjne
    Centrum NadawczeMux: MUX-3
    Kanał: 34
    Częstotliwość: 578 MHz
    Szerokość kanału: 8 MHz
    Moc ERP: 100 kW
    Polaryzacja: Pozioma (H)
    Transmisja: kierunkowa
    Wysokość terenu: 189.5 m
    Wysokość zaw. anten: 195 m"

    I tylko w programach z tego muxa mam słaby sygnał.

    Krycha.

  • 30. Data: 2018-07-09 23:07:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 9 Jul 2018 21:49:34 +0200, Krycha napisał(a):

    > Transmisja kierunkowa

    Masz rację, zasugerowałem się mapką z zaznaczonym zasięgiem, dosyć
    idealnie kolistym. Opis rzeczywiście jest "kierunkowy" :)
    Tu znajdziesz prawdziwą char. promieniowania mux3:
    https://www.dvbtmap.eu/mapcoverage.html?chid=9185
    i dla porównania, mux1:
    https://www.dvbtmap.eu/mapcoverage.html?chid=7393
    Możesz sobie sprawdzić czy przypadkiem nie jesteś w jakimś dołku
    promieniowania, choć prawdę mówiąc jest tylko jeden na NE a poza tym
    różnice są niewielkie.
    Na zielono zaznaczone są obszary dobrego odbioru.

    A ponadto, na stronie kórą cytowałaś masz link pozwalający sprawdzić
    czy w twojej lokalizacji jest zasięg. Więc skorzystaj z tej możliwości,
    bo ona jak sądzę abstrahuje od opisu charakterystyki anteny nadawczej. A
    nawet gdyby nie, to obejrzysz pionowy profil trasy i sprawdzisz czy nie
    jesteś zasłonięta jakimś wzniesieniem.
    Poza tym, to wszystko nie ma wpływu na słuszność tego co mówiłem o złej
    robocie wzmacniacza w antenie odbiorczej, wręcz przeciwnie, jeśli z
    jakichś powodów mux3 ma słabszy sygnał w twojej lokalizacji to tym
    bardziej ulegnie on zakłóceniom spowodowanym przez intermodulację z
    pozostałymi dwoma, silniejszymi muxami.
    --
    Jacek
    I hate haters.