  • 21. Data: 2012-07-26 23:44:50
    Temat: Re: tvn24 skrajna nieodpowiedzialność
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Adam Wysocki wrote:

    > Nie, ale słyszałem że takie rozwiązania się stosuje.

    Zgadza się. W przewodach znajdują się światłowody i używane są m.in. do
    badania ciągłości linii (oraz sterowania, a co zostaje też do normalnego
    internetu). Ale chyba nie wszędzie są.

    Waldek

  • 22. Data: 2012-07-26 23:49:11
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-26 13:49, ajt pisze:
    > Tak to wygląda z dołu
    > http://radom.ws/index.php?n=Grafika.01247
    > raczej nie chciałbym tam mieszkać, a jeśli już, to w przeciwnym końcu
    > bloku :)
    Ten słup to wygląda na model M52, a takie to na 220kV dają chyba? Jeśli
    tak, to pole elektryczne może i duże w pobliżu słupa, ale
    elektromagnetyczne (z okazji niewielkiego prądu) słabiutkie - byle linia
    15kV przez wioskę daje wielokrotnie silniejsze.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 23. Data: 2012-07-27 00:29:13
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:a7drthFpi6U1@mid.uni-berlin.de...
    > No prawie jak w tym kawale: nie na Placu Czerwonym tylko na Tagance, nie
    > samochody tylko rowery i nie rozdają tylko kradną.

    Jestem na 99% pewny, że chodziło o USA. Ale lata robią swoje.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 24. Data: 2012-07-27 11:13:42
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-07-2012 o 00:29:13 Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:a7drthFpi6U1@mid.uni-berlin.de...
    >
    > Jestem na 99% pewny, że chodziło o USA. Ale lata robią swoje.
    Ale tam działa ten sam mechanizm, w pobliżu lini mieszkają najbiedniejsi
    którzy częściej chorują.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 25. Data: 2012-07-27 11:59:31
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > elektromagnetyczne (z okazji niewielkiego prądu) słabiutkie - byle linia
    > 15kV przez wioskę daje wielokrotnie silniejsze.

    bardzo się mylisz...
    WN -> 700 - 2440 A w zależności od typu
    SN -> < 475 A

  • 26. Data: 2012-07-28 10:00:06
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2012-07-26 09:30, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Pan redaktor uzyskał zapewnienie, że zabawa jest bezpieczna, im wyzej
    > tym lepiej świecą, _byle nie dotknąć
    > przewodów_. najlepiej świecą w miejscu gdzie przewody są najniżej itd

    Niestety - źle to świadczy o naszym systemie szkolnictwa. Jestem ciekaw
    czy pan redaktor kiedyś wiedział i zapomniał, czy po prostu szkoła nigdy
    nie wbiła mu tej wiedzy do głowy.

    Oczywiście - nie każdy kształci się dalej w kierunku
    ścisłym/technicznym. Można zrozumieć, że ktoś zapomni wzorów i nie
    będzie po latach w stanie policzyć jakiejś wartości - to normalne, jeśli
    te umiejętności przez te lata nie były mu potrzebne ani razu.
    Jednak żeby zapomnieć o tym, że przy określonej różnicy potencjałów może
    przeskoczyć iskra albo zapalić się łuk? Żeby nie rozumieć różnicy między
    prądem a napięciem, albo nie pamiętać elementarnych zasad BHP związanych
    z elektrycznością?

  • 27. Data: 2012-07-29 15:57:07
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 26.07.2012 r. 23:23, Michał Lankosz pisze:

    > Są gdzieś w sieci mapy linii WN, może też SN? Ale dokładniejsze niż taka
    > http://www.pse-operator.pl/uploads/obrazki/siec_prze
    sylowa_pse-operator_sa_big.gif

    > Może naniesione na google maps..

    Bardzo nie sądzę. To dana strategiczna.

  • 28. Data: 2012-07-30 10:49:42
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-27 11:59, qlphon pisze:

    > bardzo się mylisz...
    > WN -> 700 - 2440 A w zależności od typu
    > SN -> < 475 A

    A to nie wiedziałem, zakładałem że jak napiecie 220/15 = 14.6 raza
    większe, to prąd chociaż trochę mniejszy. A w połączeniu z tym, że
    napięcie większe => większe zachowane odległości od wszystkiego =>
    słabsze pole, zależne do kwadratu odległości => powinno być pole
    znacznie słabsze.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 29. Data: 2012-07-30 10:53:40
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > bardzo się mylisz...
    > WN -> 700 - 2440 A w zależności od typu
    Coś dużo jak na 220kV? To prąd sumaryczny z 3 faz, czy każdej z nich? Bo
    jak każdej, to coś mi się wierzyć nie chce, że taką linią pchane jest 3x
    536,800 MW czyli ponad 1.5GW ?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 30. Data: 2012-07-30 19:47:02
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik BartekK napisał:

> [...]
    > napięcie większe => większe zachowane odległości od wszystkiego =>
    > słabsze pole, zależne do kwadratu odległości => powinno być pole

    Linia 15kV to jest dobra do zasilania jednej wioski. A linią 220kV to
    raczej jednej wioski nie zasilają - napięcie większe ale i moze znacznie
    większe - stąd i przekroje stosowne. A przewody wewnątrz puste bo dla
    50Hz głębokość wnikania w miedzi to coś około 50mm.

    --
    Darek