  • 1. Data: 2014-07-22 05:10:45
    Temat: twardsze niż Gorila Glass?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Czy nadal króluje w ekranach nowych smartfonów Gorila Glass czy wymyślono
    już coś twardzego, czego sie już nie porysuje drobinkami piasku w kieszeni?

    Jestem ostatnio nie na bieżąco, mój 3 i pół roczny iPhone4 z Gorila Glass
    noszony wszędzie bez folii na ekranie ani bez obudowy ma kilka
    ledwie-zauważalnych rys na ekranie...

  • 2. Data: 2014-08-03 18:55:34
    Temat: Re: twardsze niż Gorila Glass?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Jestem ostatnio nie na bieżąco, mój 3 i pół roczny iPhone4 z Gorila Glass
    > noszony wszędzie bez folii na ekranie ani bez obudowy ma kilka

    Okazuje się, że Gorila Glass niedługo przejdzie do historii...
    Pojawiają się pogłoski o zastosowaniu w nowych smartfonach
    ekranów zrobionych ze sztucznego szafiru:
    http://www.digitaltrends.com/mobile/sapphire-vs-gori
    lla-glass/#!buBeMC

    Według firmy Corning, dla której takie szafirowe szkiełka byłyby
    konkurencją dla ich produktu Gorilla Glass oczywiście ich produkt
    ma wiele zalet:

    "When we look at it, we see a lot of disadvantages of sapphire versus
    Gorilla Glass," said Tripeny. "It's about 10 times more expensive.
    It's about 1.6 times heavier. It's environmentally unfriendly. It takes
    about 100 times more energy to generate a Sapphire crystal than it
    does glass. It transmits less light which ... means either dimmer
    devices or shorter battery life. It continues to break. I think while it's
    a scratch resistant product it still breaks..."

    Ciekawe jak sobie z tą większą łamliwością szafiru niż gorilla glass
    poradzą producenci smartfonów... Jeśli to oczywiście prawda :-)
    Bo to że kosztuje więcej nie będzie żadnym problemem, jak sądzę...

    "Sapphire is the second hardest material in the world after diamond"

    Okazuje się, że to rysy zbierające się z biegiem czasu na powierzchni
    ekranu osłabiają jego wytrzymałość i przy pewnej ilości rys nie zniesie
    on następnego upadku na podłogę i roztrzaska się...
    Gorilla Glass będąc miększym materiałem od szafiru będzie się bardziej
    rysować, i mimo że według zapewnień Corninga, materiał jest bardziej
    elastyczny i nieporysowany wytrzyma więcej upadków niż szafirowe
    szkiełko to jednak łatwiej się od szafiru rysuje, więc może mniej
    upadków wytrzymać niż używane w takich samych sytuacjach szkiełko
    szafirowe bo to się mniej porysuje.

    Sapphire is unscratchable, unbreakable, and the next big thing in
    touchscreens
    http://www.digitaltrends.com/mobile/sapphire-is-unsc
    ratchable-unbreakable-and-the-next-hot-thing-in-touc
    hscreens/#ixzz39Lh3dwSO

    A Wy co myślicie? Nowe iPhony będą mieć szafirowe ekrany?
    Czy tak jak w aktualnych, szafir będzie tylko w obiektywach kamer?

  • 3. Data: 2014-08-03 21:24:09
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-08-03 18:55, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > A Wy co myślicie? Nowe iPhony będą mieć szafirowe ekrany?

    Nie - na pewno nie najbliższe generacje. Jest znacznie bardziej kruche
    niż Ci się wydaje.

    > Czy tak jak w aktualnych, szafir będzie tylko w obiektywach kamer?

    Zapewne tak.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 4. Data: 2014-08-03 21:36:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek Ptak" <n...@n...pl> wrote in message
    > Dnia 2014-08-03 18:55, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >
    > Nie - na pewno nie najbliższe generacje.
    > Jest znacznie bardziej kruche niż Ci się wydaje.

    Gdzie widzisz bariery?
    Na co będą czekać? Aż Corning będzie sprzedawał?
    Masz jakieś osobiste doświadczenia z jego kruchością?

    > Zapewne tak.

    Może nas zaskoczy któryś z topowych producentów?
    Samsung? Apple? HTC? LG? Sony? Może jakiś "topowy" Chinczyk? :-)

  • 5. Data: 2014-08-04 13:39:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pszemol" lqkknl$q6h$...@d...me

    > Jestem ostatnio nie na bieżąco, mój 3 i pół roczny iPhone4 z Gorila Glass

    Ponoć iPhony mają nie GG, ale coś innego -- właśnie bardziej elastycznego niż GG.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_devices_with_Go
    rilla_Glass

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2014-08-04 14:32:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:lrnreh$c5j$1@node1.news.atman.pl...

    > "Pszemol" lqkknl$q6h$...@d...me

    > Ponoć iPhony mają nie GG, ale coś innego -- właśnie bardziej elastycznego
> [...]

    Apple po prostu nie ogłosił oficjalnie z czego jest zrobione to szkiełko.

  • 7. Data: 2014-08-04 15:19:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pszemol" lrnug8$i1n$...@d...me

    > Apple po prostu nie ogłosił oficjalnie z czego jest zrobione to szkiełko.

    Ale Pentagram ogłosił, że Monster ma takie szkło jak iPhone.
    Monster łapie rysy, ale jest elastyczny -- ugina się i przetrwał
    najechanie kołem roweru -- ponad 40 kG, bo rower waży ponad
    10 kG i ja ważę ponad 70 kG, a chyba ciężar trzeba rozłożyć
    na dwa koła równomiernie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2014-08-04 15:49:48
    Od: Chris <a...@g...pl>

    > "Pszemol" lrnug8$i1n$...@d...me

    > Ale Pentagram ogłosił, że Monster ma takie szkło jak iPhone.

    A możesz podać źródło tej informacji bo jestem ciekawy :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 9. Data: 2014-08-04 19:18:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <a...@g...pl> wrote in message

    > A możesz podać źródło tej informacji bo jestem ciekawy :)

    I jeszcze źródło tego skąd Pentagram może wiedzieć co montuje Apple :-))

  • 10. Data: 2014-08-04 19:33:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    bo robią to na tej samej linii? :)

    --