  • 11. Data: 2011-07-27 07:25:55
    Temat: Re: tylna belka PSA
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Czasem czołg przejedzie, czasem samolot spadnie - shit happens.

    Rozumiem, że ten typ zawieszenia ma jakieś tam zalety.
    Ale może mi ktoś wytłumaczyć od strony czysto kontsrtukcyjnej:
    dlaczego można stosować rozwiązania
    chroniące łożyska np w piastach kół, a w tej belce nie można?

  • 12. Data: 2011-07-27 07:28:24
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Hirosaki Nagashima" <k...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:j0ncmc$a3l$1@mx1.internetia.pl...

    > hmm, wg www.peugeot-citroen.com zabieg ten wymaga wyższych umiejętności i
    > specjalistycznych maszyn, którym to stwierdzeniem wzbudził moją
    > podejrzliwość :]

    W Antaleksie rzeczywiście mają specjalistyczne maszyny :). Są nimi pokaźnyh
    rozmiarów siłownik pneumatyczny którym wyciągają stare tuleje i zakładają
    nowe. Druga maszyna to palnik którym podgrzewają wszystko jak siłownik nie
    daje rady. Ogólnie to wygląda trochę jak robota kowala ale naprawa jest
    szybka i skuteczna. Podejrzewam że inni też nie używają bardziej
    wyrafinowanych narzędzi tylko klient nie widzi. Części widziałem że
    zakładają chyba oryginalne (było Made in France :). Ogólnie byłem i polecam.

  • 13. Data: 2011-07-27 08:40:22
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > Ciekawe ile? A co, jeśli trzeba wymienić tylko starzejące się uszczelki,
    > trzeba jechać kilkaset kilometrów? Nie zrobi tego nikt inny?

    Wiesz, jakbys podal rejon Polski, ewentualnie miasto jakie Cie insteresuje
    to byloby latwiej cos doradzic. Np. we Wroclawiu tez znam jednego speca od
    Citroenow robiacego belki.

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 14. Data: 2011-07-27 10:42:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 07:25:55 +0200, cef napisał(a):

    > Rozumiem, że ten typ zawieszenia ma jakieś tam zalety.
    > Ale może mi ktoś wytłumaczyć od strony czysto kontsrtukcyjnej:
    > dlaczego można stosować rozwiązania
    > chroniące łożyska np w piastach kół, a w tej belce nie można?

    Można i zastosowano, dokładnie takie same - uszczelniacze.
    Wszystkie awarie belki biorą się z uszkodzenia uszczelniaczy, dokąd woda z
    brudem nie zniszczy łożysk, te są wieczne, zresztą tak jak łożyska kół (tam
    jeszcze można je uszkodzić bardzo silnym uderzeniem, to rzadkie, ale się
    zdarza).
    Stąd się biorą pomysły z montażem kalamitek itp, smar ma utrudnić
    dostawanie się wody i brudu, co jednak niespecjalnie działa.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 15. Data: 2011-07-27 11:34:31
    Od: Hirosaki Nagashima <k...@b...pl>

    W dniu 2011-07-27 08:40, MHM pisze:

    > Wiesz, jakbys podal rejon Polski, ewentualnie miasto jakie Cie insteresuje
    > to byloby latwiej cos doradzic. Np. we Wroclawiu tez znam jednego speca od
    > Citroenow robiacego belki.

    okolice Starogardu Gd, ew Trójmiasto

  • 16. Data: 2011-07-27 11:44:28
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-07-27 07:23, Hirosaki Nagashima pisze:

    > Ciekawe ile? A co, jeśli trzeba wymienić tylko starzejące się uszczelki,
    > trzeba jechać kilkaset kilometrów? Nie zrobi tego nikt inny?

    1500zł na gotowo - nowa poprzecznica, nowe czopy z łożyskami i
    uszczelnieniami, nowe poduszki belki, robocizna.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 17. Data: 2011-07-27 11:55:35
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 00:27:43 +0100, G Nowak napisał(a):

    > Swoja droga wladanie poprawna polszyzna nie gwarantuje udanej naprawy.

    Ale z drugiej strony nazywanie wszystkich belek PSA samoskrętnymi nie
    wzbudza zaufania, prawda?
    Samoskrętnych była mniej niż połowa, obecnie jeszcze mniej.

  • 18. Data: 2011-07-27 12:13:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Waldek Godel wrote:

> [...]
    > Wszystkie awarie belki biorą się z uszkodzenia uszczelniaczy, dokąd
    > woda z brudem nie zniszczy łożysk, te są wieczne, zresztą tak jak

    Dlaczego zatem uszkadzają się uszczelnienia właśnie w zawieszeniu
    (ciągle w temacie aut francuskich mówi się o naprawach/regeneracji belki)
    a jakoś padające łożyska kół nie są tak często przywoływane.
    Może jednak sposób obciążania tego węzła powoduje uszkodzenia uszczelnień?
    Gdyby tym łożyskom w zawieszeniu "dołożyć" jeszcze obciążenie obrotami, to
    trzeba by chyba regenerować belki razem z wymianą oleju.

  • 19. Data: 2011-07-27 12:15:36
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 12:13:30 +0200, cef napisał(a):

    > Dlaczego zatem uszkadzają się uszczelnienia właśnie w zawieszeniu
    > (ciągle w temacie aut francuskich mówi się o naprawach/regeneracji belki)
    > a jakoś padające łożyska kół nie są tak często przywoływane.

    Nie mam zielonego pojęcia, tak samo jak w przypadku innych urban legend.
    W poprzednich autach wymieniałem jeden zestaw uszczelniaczy wahacza na 2-3
    łożyska w kołach.

  • 20. Data: 2011-07-27 12:31:52
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@v...pl>

    W dniu 2011-07-26 23:24, Hirosaki Nagashima pisze:
    > Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami,
    > które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w
    > Citroenach i Peugeotach?

    Ja robiłem 405 w MPT na Szczęśliwickiej w Warszawie. Skutecznie.
    --
    "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
    I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

    A. de Saint-Exupery