    From: "Paweł K. Brodziak" <b...@h...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: ulot powietrza - pytania
    Date: Mon, 01 Mar 2010 13:07:19 +0100

    Panowie,

    do czynienia mam z prostym układem jak na poniższym rysunku:

    http://img237.imageshack.us/img237/2277/ulot.jpg

    Znane są charakterystyki kryzy, zaworu, przewodu, sprężarki.
    Odległość między kryzą K, a manometrem M jest pomijalnie mała.

    W chwili zerowej, zawór Z jest zamknięty, w przewodzie panuje stałe
    ciśnienie, po czym zawór Z jest otwierany i następuje wypływ powietrza z
    przewodu.

    I tu pojawia się pytanie: jak wyliczyć zależność p(t), gdzie p-ciśnienie
    wskazywane przez manometr, t-czas, lub jak określić po jakim czasie
    manometr M będzie wskazywał określone ciśnienie p?

    Nie oczekuję gotowego rozwiązania, ale wszelkie podpowiedzi mile
    widziane. Podstawowe pojęcia i wzory związane z przepływem płynów są mi
    znane, ale nie wiem jak podejść do przepływu przy zmieniającym się
    ciśnieniu z jednoczesnym "ładowaniem" powietrza przez sprężarkę (przez
    kryzę K).

    Nie wiem, czy to odpowiednia grupa, więc równocześnie pozwalam sobie
    przesłać pytanie na pl.sci.fizyka.

    pozdrawiam
    Paweł