  • 1. Data: 2011-07-14 23:02:43
    Temat: umiejscowienie tunera, kabel hdmi
    Od: "Lukas" <g...@o...pl>

    Witam

    Jako, ze naroznik konczy sie 1 m przed sciana i nie chciałbym stawiac przy
    scianie szafki ( TV wisi na scianie) , pomyslalem, ze mozna byc dac tuner
    gdzies na komodzie, szafce, musi to byc jednak po prawej lub lewej stronie i
    TV no i mam obawy czy pilot da rade dotrzec z sygnalem do tunera....

    Macie jakies patenty na to, aby to sprawnie zadzialalo? Nie usmiecha mi sie
    siedziec przed TV 3 metry , a pilota ustawiac np. w lewo albo w prawo :-) ,
    aby przelaczyc program. :-)

    Optymalnie byloby schowac gdzies tuner, a na kabelku parometrowym przedluzyc
    odbiornik podczerwieni i dac go dzies kolo TV , cwiczyl to ktos ?:)

    Druga sprawa to kabel HDMI. CHce doprowadzic kabel HDMi, tylko pyatnie czy
    dac 2 kable czy 1 wystarczy ?

    Jak to wygalda z Waszego doswiadczenia? W zasadzei bede mial tylko tuner z
    TV przez HDMI, ale jak trzeba bedzie podlaczyc jakiegos cyfraka to moze i by
    przydalo sie....

  • 2. Data: 2011-07-14 23:17:37
    Temat: Re: umiejscowienie tunera, kabel hdmi
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Lukas" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Optymalnie byloby schowac gdzies tuner, a na kabelku parometrowym
    > przedluzyc odbiornik podczerwieni i dac go dzies kolo TV , cwiczyl to ktos

    Kabelki to przeżytek, zastosuj bezprzewodowy przedłużacz. :)

    http://www.dipol.com.pl/oferta-tv-tv-sat-akcesoria-p
    rzedluzacze-pilotow,4446.htm

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2011-07-15 05:33:03
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-07-15 01:02, Lukas pisze:
> [...]

    > TV przez HDMI, ale jak trzeba bedzie podlaczyc jakiegos cyfraka to moze i by

    spokojnie możesz schować dekoder do szafki.
    zastosuj jeden niełączony hdmi + przedłużacz pilota radiowy.
    http://allegro.pl/ag107-radiowy-przedluzacz-pilota-i
    r-tv-sat-pilot-i1702038299.html

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 4. Data: 2011-07-15 07:50:44
    Od: "LUKAS" <q...@o...pl>

    > spokojnie możesz schować dekoder do szafki.
    > zastosuj jeden niełączony hdmi + przedłużacz pilota radiowy.
    > http://allegro.pl/ag107-radiowy-przedluzacz-pilota-i
    r-tv-sat-pilot-i1702038299.html

    A jest cos takiego, aby jednym pilotem oblsugiwac 2 odbiorniki które "
    łapią" sygnal z pilota, a 3 odbiornik wysyla sygnal do tunera ?

    CHodzi mi o to , ze wtedy jednym pilotem moglbym oblugiwac sobie 2 tv, tylko
    , ze sygnal poprzez hdmi musiałbym miec z jednego tunera doprowadzony do 2
    TV i wtedy albo w jednym albo w drugim pokoju pykam sobie programy jednym
    pilotem obslugujac jeden tuner.
    Tylko czy mozna rozdzielic sygnal lecący w jednym HDMI na 2 kable HDMI ?
    Cos czuje, ze byloby za pieknie, wtedy niepotrzebny bylby chyba muliroom bo
    kazdy by sobie podzelil sygnal jakism trojnikiem:-)

    No, ale moze sie myle..

  • 5. Data: 2011-07-15 08:08:00
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-07-15 09:50, LUKAS pisze:
    > A jest cos takiego, aby jednym pilotem oblsugiwac 2 odbiorniki które "
    > łapią" sygnal z pilota, a 3 odbiornik wysyla sygnal do tunera ?

    http://www.dipol.com.pl/dodatkowy_odbiornik_pilotow_
    do_signal-link_R93112.htm

    http://www.dipol.com.pl/signal-link_-_przedluzacz_pi
    lota_wykorzystujacy_istniejaca_instalacje_antenowa_R
    93109.htm

> [...]
    > Cos czuje, ze byloby za pieknie, wtedy niepotrzebny bylby chyba muliroom bo
    > kazdy by sobie podzelil sygnal jakism trojnikiem:-)

    http://allegro.pl/spliter-hdmi-to-2x-hdmi-rozdzielac
    z-gold-hd-i1693441279.html

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 6. Data: 2011-07-15 09:02:51
    Od: "LUKAS" <q...@o...pl>

    No dobra, a testowal ktos ten rodzielacz?
    Na www jest napisane, ze odbiorniki trzeba wlaczac w kolejnosci i zaczekac
    na obraz potem drugi .

    A co w przypadku kiedy zalozmy wlaczylem pierwszy w salonie i ide zaraz
    spac, i potem wlaczam drugi w sypialni?

    Kolejnosc jest niewazna przy wlaczeniu tylko jednego TV ? Zeby nie bylo tak,
    ze musze wlaczyc pierwszy, potem drugi i potem wylaczyc pierwszy :-) , a
    obraz zostanie na drugim :-)

  • 7. Data: 2011-07-15 09:08:51
    Od: "LUKAS" <q...@o...pl>

    I jeszcze pytanie jak max dlugi moze byc kabel HDMI od rozgaleznika, zeby
    nie bylko zaklocen? do pierwszego TV w salonie bede mial jakies 7 metrow,
    ale do sypialni to mi sie z 15-20 nazbiera, takich kabli chyba nie ma i
    tutaj kłania sie chyba multi room na kablu sieciowym... bo to mam wrazenie
    jedyne rozwiazanie przy znacznej odleglosci...

  • 8. Data: 2011-07-15 09:13:03
    Od: "LUKAS" <q...@o...pl>

    Ew. jakby dac dlugi kabel ten z 3 kolorami, zapomnialem nazwy , chyab
    composite, na nim tez z tego co wiem mozna puscic sygbal HD, tylko czy sa
    takeie 10-20 metrow i bedzie to smigac bez zaklocen?

    Co o tym sadzicie, jakie jest najlepsze rozwiazanie ?

  • 9. Data: 2011-07-15 09:14:08
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-07-15 11:02, LUKAS pisze:
> [...]
    > ze musze wlaczyc pierwszy, potem drugi i potem wylaczyc pierwszy :-) , a

    nie stosowałem jeszcze tych rozgałęźników.
    nie jest drogi, kup i sprawdź.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 10. Data: 2011-07-15 09:15:04
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-07-15 11:08, LUKAS pisze:
> [...]
    > tutaj k?ania sie chyba multi room na kablu sieciowym... bo to mam wrazenie
    > jedyne rozwiazanie przy znacznej odleglosci...

    najdłuższy kabel hdmi jaki kładłem to 25m i działa ok.
    oczywiście bez urządzeń pośrednich

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux