  • 1. Data: 2004-06-15 12:07:20
    Temat: zakładania telefonu ciąg dalszy
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Jak zapewne pamiętacie z poprzedniego odcinka - chciałbym mieć w domu
    Neostradę, a w tym celu muszę mieć najpierw telefon. Do tej pory uważałem, że
    TPSA w ostatnich latach bardzo się poprawiła i wszystko robi terminowo. Nie
    minał chyba jeszcze miesiąc, ale niewiele już zostało, a punkcie obsługi
    klienta albo nikt nie odbiera, albo każą dzwonić innego dnia (wybrać się
    osobiście nie bardzo mam jak - godziny pracy).

    Z ostatniej rozmowy wynika, że nasze zamówienie nie zostało przyjęte, bo
    wystąpił _błąd_systemu_. Prawdopodobnie z powodu różnicy pomiędzy miejscem
    zamieszkania a zameldowania.... (czy jest jakiś smiley do pokazania opadających
    rąk?).

    Co radzicie? Męczyć się bez sieci kolejny miesiąc, spróbować w Dialogu, czy w
    lokalnej sieci? W przypadku TPSA nie będzie problemów z rezygnacją z usługi
    (wynajmuję mieszkanie, więc to dla mnie ważne). Podłączenie do lokalnej sieci
    to 400zł (potem opłaty są niskie, ale prędkość też), w Dialogu warunki
    wyglądają na dosyć kiepskie (prędkość/koszty). I wychodzi na to, że na całkiem
    porządnym osiedlu we Wrocławiu nie potrafię szybko i wygodnie założyć dostępu do
    sieci.

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies

  • 2. Data: 2004-06-15 12:28:35
    Temat: Re: zakładania telefonu ciąg dalszy
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <s...@b...bialystok> Jacek Popławski napisał(a):
    > Co radzicie?

    Idź to tego całego BOKu, czy jak to tam się teraz nazywa (są chyba dwa we
    Wrocławiu jeszcze, jedno na Powstańców, drugie na Dubois albo w
    okolicach). Oni tam chcą koniecznie wykazać swoją przydatność w oblicz
    BlueLine i załatwiają sprawy od ręki, naprawdę. Ja trzy miesiące
    załatwiałem via blueline, a na Powstańców załatwiłem w 4 dni.

    > Męczyć się bez sieci kolejny miesiąc, spróbować w Dialogu

    Jeśli nie dają u Ciebie tego ichniego DSL, to odpuść.

> [...]
    > (wynajmuję mieszkanie, więc to dla mnie ważne). Podłączenie do lokalnej sieci
    > to 400zł (potem opłaty są niskie, ale prędkość też),

    Ponegocjuj. Osiedlówki teraz trzęsą portkami w obliczu nowej neostrady
    128, która oferuje na ogół wyższy poziom usług za podobną cenę. Ja bym
    chciał instalację za złotówkę + brak jakiejkolwiek lojalki i uważam, że to
    jest wykonalne ;-)

    Jakie osiedle?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-06-15 12:46:47
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Samotnik <s...@s...eu.org> wrote:

    > Ponegocjuj. Osiedlówki teraz trzęsą portkami w obliczu nowej neostrady
    > 128, która oferuje na ogół wyższy poziom usług za podobną cenę.

    Wyższy poziom usług? Śmiechy warte.

    Ja po aferze TPSA<->POL34 poleciłbym każde łącze jako lepsze od TPSA,
    byle tylko osiedlówka nie była wpięta do TPSA. Za takie zagrywki TPSA
    należy się dożywotni bojkot.

    Nie mówiąc o tym że po takich akcjach nigdy nie wiadomo kiedy znowu na
    coś takiego gdzieś wpadną. Od tego bagna jakim jest TPSA radzę się
    trzymać daleko, nawet 64k za 100 PLN w osiedlówce (byle wpiętej gdzie
    indziej niż TPSA) jest lepszą ofertą niż neostrada, bo może się okazać
    że ze "wspaniałego" 512 kbps pewnego dnia będziesz z interesujących
    Cie miejsc wyciągał 5 kbps.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 4. Data: 2004-06-15 13:13:16
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Dnia 6/15/2004 2:28 PM, Użytkownik Samotnik napisał :

    > Ponegocjuj. Osiedlówki teraz trzęsą portkami w obliczu nowej neostrady
    > 128, która oferuje na ogół wyższy poziom usług za podobną cenę.

    Ostatnio widzialem lacze po kablowce z TelPolu ponad 300/40 kbps (w
    umowie 128 kbps) za 46 zl miesiecznie.

    --
    ____________________Kocureq____________________
    ==== kocureq [małpa] kocureq [kropka] com =====

  • 5. Data: 2004-06-15 13:19:58
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Miernik <m...@c...pl> wrote:

    > Wyższy poziom usług? Śmiechy warte.

    Może Cię to ździwi, ale moja Neostrada prezentuje dużo wyższy poziom
    działania usługi niż większość osiedlówek jakie było mi dane widzieć.

    > Ja po aferze TPSA<->POL34 poleciłbym każde łącze jako lepsze od TPSA,

    To ciekawa teoria. Z tego co wiem - większości użytkowników TPSA _poprawił_
    się routing do POL-34 (przez świat).

    > indziej niż TPSA) jest lepszą ofertą niż neostrada, bo może się okazać
    > że ze "wspaniałego" 512 kbps pewnego dnia będziesz z interesujących
    > Cie miejsc wyciągał 5 kbps.

    Ta uwaga może się równie dobrze tyczyć każdego operatora.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 6. Data: 2004-06-15 13:51:03
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> wrote:

    > To ciekawa teoria. Z tego co wiem - większości użytkowników TPSA _poprawił_
    > się routing do POL-34 (przez świat).

    Nie wiem jak jest teraz, ale luty-marzec-kwiecień była tragedia.
    Najważniejsze jest jednak to że było to działanie _umyślne_.
    Zasługuje to na szczególne potępienie, i trzymanie się od tej firmy
    tak daleko jak to możliwe.

    > Ta uwaga może się równie dobrze tyczyć każdego operatora.

    Owszem, u każdego operatora _może_ tyczyć a u TPSA _na_pewno_ się
    tyczyło. Dlatego nigdy nie wybrałbym TPSA jeśli miałbym jakikolwiek
    wybór.

    Po drugie najważniejsze jest to że u każdego operatora jeżeli to
    nastąpi to będzie to najwyżej wynikiem oszczędności czy
    niedopatrzenia.

    A w przypadku TPSA było to wynikiem umyślnego działania, chociaż
    uprzednio było dobrze. Był to wręcz terroryzm. Z takimi nie warto
    zadzierać, i nie warto nabierać się na ich "512 k", bo pewnega dnia
    można stać się ofiarą tepsianego terroryzmu.

  • 7. Data: 2004-06-15 14:26:49
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <20040615124647.2C8D.c.NOFFLE%m...@c...pl.local

    > Wyższy poziom usług? Śmiechy warte.
    >
    > Ja po aferze TPSA<->POL34 poleciłbym każde łącze jako lepsze od TPSA,
    > byle tylko osiedlówka nie była wpięta do TPSA. Za takie zagrywki TPSA
    > należy się dożywotni bojkot.

    Stary, znam kilka osiedlówek, wszystkie sprzedają dostęp za 50 zł i
    nadaje się on do ściągnięcia poczty między 08:00 i 12:00 i 02:00 i
    06:00. Sprzedają też wyższe przepustowości, ale różni się to ceną
    (tylko). Dla mnie zrywanie sesji SSH co 10 minut i lagi 500-800ms są
    nieporozumieniem i dyskwalifikują jakąkolwiek osiedlówkę.

    A co to jest sieć osiedlowa, nawet nie taka do końca amatorska (DSL i
    20 userów na nim wiszących)? Np. u mnie to był Polpak 2Mbps i 300
    mieszkań. Zajebiście, nie?

> [...]
    > indziej niż TPSA) jest lepszą ofertą niż neostrada, bo może się okazać
    > że ze "wspaniałego" 512 kbps pewnego dnia będziesz z interesujących

    Na razie widzę, że wszędzie ciągnę z przyzwoitą prędkością i nic więcej
    mnie, jako klienta, nie obchodzi. Jako osobę świadomą problemów
    polskiego Internetu obchodzi, ale teraz piszę z pozycji klienta. A z tej
    pozycji i mojego doświadczenia (2x SDI przez dwa lata, teraz 2x Neo512) jestem
    zadowolony z TP S.A.

  • 8. Data: 2004-06-15 14:29:18
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <camsop$cqn$1@news.onet.pl> Kocureq napisał(a):

    > Ostatnio widzialem lacze po kablowce z TelPolu ponad 300/40 kbps (w
    > umowie 128 kbps) za 46 zl miesiecznie.

    Wiesz, między drugą i czwartą w nocy to większość osiedlówek zasuwa
    powyżej oczekiwań... ;-) A jeśli osiągnąłeś taki transfer w dzień, to
    poczekaj parę miesięcy - albo splajtują, albo wszystko stopniowo (lub
    nagle) zwolni.

  • 9. Data: 2004-06-15 14:57:23
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Samotnik <s...@s...eu.org> wrote:

    > A co to jest sieć osiedlowa, nawet nie taka do końca amatorska (DSL i
    > 20 userów na nim wiszących)? Np. u mnie to był Polpak 2Mbps i 300
    > mieszkań. Zajebiście, nie?

    Mówiłem sieć osiedlowa nie wpięta do TPSA. 2 Mbps z POL34 rozdzielone
    na 150 mieszkań działa lepiej od neostrady. Oczywiście 150 mieszkań z
    normalnymi ludźmi, a nie 150 użytkownikami jakiegoś KaZaa czy innego
    świństwa. Może na 300 to trochę za dużo, ale i tak wolałbym to wziąść
    (oczywiście jak by było nie wipięte do TPSA) niż jakiekolwiek łącze
    TPSA.

  • 10. Data: 2004-06-15 15:04:01
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Miernik <m...@c...pl> wrote:

    > Nie wiem jak jest teraz, ale luty-marzec-kwiecień była tragedia.

    Przesadzasz. Kiepsko to było może przez kilka dni zanim został zmieniony
    routing.

    > Najważniejsze jest jednak to że było to działanie _umyślne_.

    No i? To jest umowa. Strony widziały rozbieżności. Nie popieram tu w żadnym
    razie działań TPSA, ale nie rozumiem skąd to wielkie oburzenie użytkowników?
    Zrozumiałbym oburzenie dużych providerów dotkniętych tymi działaniami.

    > Zasługuje to na szczególne potępienie, i trzymanie się od tej firmy
    > tak daleko jak to możliwe.

    Heh. I jak przepraszam duże styki międzyoperatorskie mają się do dostępu dla
    użytkownika domowego?

    > Po drugie najważniejsze jest to że u każdego operatora jeżeli to
    > nastąpi to będzie to najwyżej wynikiem oszczędności czy
    > niedopatrzenia.

    Dorabiasz jako wróżka? Historia już widziała różne dzieje providerów...

    > uprzednio było dobrze. Był to wręcz terroryzm. Z takimi nie warto
    > zadzierać, i nie warto nabierać się na ich "512 k", bo pewnega dnia
    > można stać się ofiarą tepsianego terroryzmu.

    Gdyby babcia miała wąsy...
    W tej chwili Neostrada IMHO oferuje najlepszy stosunek jakości do ceny
    (wersja 640).

    --
    Przemysław Maciuszko