  • 11. Data: 2010-02-18 16:33:40
    Temat: Re: usb emulator w sieci ???
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> wrote in message
    news:hljkqo$cp2$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    > On czw, 18 lut 2010 15:42:35 in article

    -pojemnosci-lecz-z-nieskonczonym-potencjalem/

    > Podobno 120USD

    Dlaczego pieśń przyszłości??
    http://shop.hsti.com/shop/article_1/WirelessMediaSti
    ck%E2%84%A2.html?shop_param=cid%3D1%26aid%3D1%26

  • 12. Data: 2010-02-19 07:54:42
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Dlaczego pieśń przyszłości??
    > http://shop.hsti.com/shop/article_1/WirelessMediaSti
    ck%E2%84%A2.html?shop_param=cid%3D1%26aid%3D1%26

    dzięki za czujnośc - juz próbuje to kupić - zobacze czy jest opcja wysyłania
    do PL

    a odpowiadając na Twoje pytanie: "dzisiaj" w odniesieniu do "wczoraj" to
    właśnie "najbliższa przyszłość" ;-D

  • 13. Data: 2010-02-19 07:56:50
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    ck%E2%84%A2.html?shop_param=cid%3D1%26aid%3D1%26

    > dzięki za czujnośc - juz próbuje to kupić - zobacze czy jest opcja
    > wysyłania do PL

    niestety:
    "Currently shipping to Canada and USA only.

    More countries to follow soon. "

  • 14. Data: 2010-02-19 10:38:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Feb 2010 15:07:33 +0100, Sebastian Rusek wrote:

    >Na gadżetomani o czymś takim pisali ostatnio:
    >http://gadzetomania.pl/2010/01/06/pendrive-o-zerowe
    j-pojemnosci-lecz-z-nieskonczonym-potencjalem/

    Ciekawe jak to zrobili - pendrive urzadzenie blokowe, a siec raczej
    plikowa. Jakies dynamiczne mapowanie na sektory i wirtualne katalogi i
    faty ?

    J.

  • 15. Data: 2010-02-19 12:17:00
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Ciekawe jak to zrobili - pendrive urzadzenie blokowe, a siec raczej
    > plikowa. Jakies dynamiczne mapowanie na sektory i wirtualne katalogi i
    > faty ?

    to nic nowego... w świecie pecetów takie rzeczy od lat się robi
    (poczytaj np. o projekcie openfiler)

    kwestia odpowiednich algorytmów
    a te najprawdopodobniej rezydują na pececie robiącym za server
    (część oprogramowania jaką instalujesz na pc)

    być może wystarczy prosta translacja zapytań blokowych odbiornika usb
    na zapytania też blokowe wewnątrz komputera servującego "treść"

  • 16. Data: 2010-02-19 20:19:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "qlphon" <q...@p...fm> wrote in message
> [...]
    ck%E2%84%A2.html?shop_param=cid%3D1%26aid%3D1%26

    > niestety:
    > "Currently shipping to Canada and USA only.

    Nie smuć się tak bardzo.
    Jak chcesz to mogę Ci pomóc - mieszkam w USA.
    Mogę Ci to wystawić na allegro...

    Ale kupię to u nich dopiero gdy wygrasz aukcję i wpłyną pieniądze.
    Jakos się chyba dogadamy co do napiwku ;-)

  • 17. Data: 2010-02-22 15:21:15
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > Mogę Ci to wystawić na allegro...

    > Ale kupię to u nich dopiero gdy wygrasz aukcję i wpłyną pieniądze.
    > Jakos się chyba dogadamy co do napiwku ;-)

    dzięki za propozycję
    jednak od czasu wstąpienia do unii
    każda przesyłka z usa jest "clona"
    poczekam jeszcze chwilę - na pewno producent uwzględnił rynek europejski w
    planach handlowych

    poza tym niepokoi mnie jeden drobiazg:
    wymagany jest pecet z windą,
    a ja chce to sparować z domowym NASem, który nie jest na windzie...

    podejrzewam, że to jest tylko proste przetransferowanie po wifi poleceń
    blokowych do peceta
    a ten musi odwalać całą robotę tłumaczenia tego na lokalny file system

    wtedy może sie okazać że to pracuje tylko z dyskami "lokalnymi" tego peceta
    (dostęp blokowy)
    i nawet nie obsłuży podmontowanych dysków sieciowych...

    a nie tego szukam

    tak sobie gdybam tylko
    ale nie mam noża na gardle żeby to testować na sobie
    bo danych jest strasznie skąpo...
    mi nie zależy na wifi - jak pisałem, może być zwykły kabel
    i gdzieś się obiłem o ślady informacji że sa takowe dostępne - będę drążyć
    temat w wolnych chwilach

    pewnie jak sie pojawi łatwy dostęp do tego Sticka to sobie go nabędę
    ale nie mam zbytniej chęci poświęcać temu dużo czasu i energii bez gwarancji
    że zadziała
    tak jak ja potrzebuję

    nie mniej jeszcze raz dziękuję za chęć pomocy

  • 18. Data: 2010-02-22 16:48:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > dzięki za propozycję
    > jednak od czasu wstąpienia do unii każda przesyłka z usa jest "clona"
    > poczekam jeszcze chwilę - na pewno producent uwzględnił rynek
    > europejski w planach handlowych

    Nie ma sprawy...

> [...]
    > peceta (dostęp blokowy)
    > i nawet nie obsłuży podmontowanych dysków sieciowych...

    Pecet z windą może jedynie być potrzebny do zakonfigurowania
    tego pendriva do aktualnej sieci wi-fi. Pomyśl - w końcu typowy
    pendrive, USB flash, nie będzie mieć takich funkcji...
    A więc ja sobie to wyobrażam tak, że wkładasz to do peceta,
    ustawiasz SSID, hasła, gdzie ma mapować katalog w sieci itp
    a potem możesz wsadzić to już w "głupi" telewizor i pendrive
    udaje "zwykłego", głupiego pendriva... Ale mogę się mylić :-)

> [...]
    > mi nie zależy na wifi - jak pisałem, może być zwykły kabel
    > i gdzieś się obiłem o ślady informacji że sa takowe dostępne - będę drążyć

    Nawet jak będzie kabel Ethernet, to wciąż to wymaga jakiejś konfiguracji.
    Choćby aby było wiadomo jaki folder sieciowy zmapować jako /root...

    :-) nie ma sprawy.

  • 19. Data: 2010-02-23 07:53:49
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > a potem możesz wsadzić to już w "głupi" telewizor i pendrive
    > udaje "zwykłego", głupiego pendriva... Ale mogę się mylić :-)

    chciałbym, żebyś miał rację!
    wtedy kupię to urządzenie na pewno
    i to pewnie do każdego posiadanego telewizora z USB

    trzeba poczekać na więcej danych...

  • 20. Data: 2010-02-23 14:51:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > chciałbym, żebyś miał rację!
    > wtedy kupię to urządzenie na pewno
    > i to pewnie do każdego posiadanego telewizora z USB
    >
    > trzeba poczekać na więcej danych...

    Na razie nie umiem sobie tej konfiguracji wyobrazić inaczej...
    No chyba że konfiguracja urządzenia jest wpleciona w jego
    podstawową funkcję jako USB Drive, czyli jest tam widoczny
    jakiś plik konfiguracyjny gdzie się wpisuje SSID, hasło itp...
    Ale to byłoby małobezpieczne.