  • 1. Data: 2010-02-17 14:55:15
    Temat: glosniki 100v - czy regulator gl. obciąża wzmacniacz?
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    witam,
    może mnie ktoś oświecić - czy podłączony regulator głośnośći ( zdaje się że
    to jest zwykłe trafo? ) obciąza wzmacniacz tak jaka jest moc regulatora, czy
    na tyle ile jest podłączonych głośników?
    Żeby było jaśniej - mam regulator 25W, a głośnik za nim 3W, na moje oko to
    trafo które jest podłączone do wzmacniacza jest obciązeniem, ale to trochę
    dziwne, bo nie ma regulatorów na 3W tylko najmniejsze na 10W.
    pozdrawiam
    michal

  • 2. Data: 2010-02-18 09:18:23
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > trafo które jest podłączone do wzmacniacza jest obciązeniem, ale to trochę
    > dziwne, bo nie ma regulatorów na 3W tylko najmniejsze na 10W.

    Witam,
    Obawiam się, że nikt Ci nie odpowie. Nie odpowie ponieważ nie zrozumiał
    o co Ci chodzi. Czyżbyś podłączył opornicę drutową do wyjścia
    wzmacniacza? A może na wyjście dałeś autorafo bo wspominasz coś o trafie?

    Januszr

  • 3. Data: 2010-02-18 09:27:26
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hlj0kv$t99$1@news.onet.pl,
    JanuszR <r...@o...pl> nabazgrał:

> [...]
    > zrozumiał o co Ci chodzi. Czyżbyś podłączył opornicę drutową do
    > wyjścia wzmacniacza? A może na wyjście dałeś autorafo bo wspominasz

    Na mój domysł,
    odpowiedź brzmi: nie, tak!
    Przy czym tak w dotyczy podejścia uproszczonego :-)

    Włodek

  • 4. Data: 2010-02-18 13:07:43
    Od: "Aleksander" <p...@t...pl>

    Obciążeniem wzmacniacza jest trafo ( w stanie jałowym, czyli bez głosników )
    plus głośniki.
    To typowy przykład stosowanego kiedys rozwiązania w tzw. radiowężle, gdzie
    sygnał przychodził na pierwotne trafa, a głosnik na wtórne. Przy czym wtórne
    miało ileś tam odczepów które przełaczało się robiąc głosniej.
    Te 25W to zapewne tyle mocy przeniesie trafo i max tyle mocy głosników
    można podłaczyc.
    Reasumując to jak podłaczysz jeden głośnik to wzmacniacz jest obciązony
    jednym plus straty na trafie, jak 5 głosników to 5+trafo

    Alx

  • 5. Data: 2010-02-18 13:56:01
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

> [...]
    > Reasumując to jak podłaczysz jeden głośnik to wzmacniacz jest obciązony
    > jednym plus straty na trafie, jak 5 głosników to 5+trafo

    Dzieki:) właśnie o to pytałem.
    pozdrawiam
    Michał