  • 11. Data: 2010-06-17 23:18:51
    Temat: Re: usuwanie bazgrołów ze szczotkowanego aluminium
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 17, 11:34 pm, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:

> [...]
    > istnieje. Za to przy zmywaniu farby szmat zmoczon cykloheksanonem ryzyko
    > zatrucia jest realne bo bardzo dobrze wch ania si przez sk r . Zw aszcza ze na
    > rynku detalicznym r kawice mog ce wytrzyma kontakt z cykloheksanonen s
    > niedost pne a polietylenowe jednorazowe r kawiczki s niepewne pod wzgl dem
    > wytrzyma o ci mechanicznej. Nie wiem po co to pisa em, ty g upi jeste i nie
    > zrozumiesz. Mo e komu innemu si przyda. A tak przy okazji. Da e ju w temacie
    > o spawaniu jaki tekst r d owy potwierdzaj cy idiotyczne tezy, czy dopiero
    > stron za o y e eby m c do czegokolwiek si odnie .

    Niezupełnie wiem o czym piszesz bo kodowanie masz takie że google tego
    nie rozumieją. Powiem tylko tak: ja często z moimi kolegami śmiejemy
    się, że jak w jakimś projekcie analiza zagrożeń daje za duży wynik to
    wysyłamy to do Indii albo... do Polski. Tam zawsze jakiś kretyn się
    znajdzie, który publicznie będzie bredził że wystarczy wódki się napić
    i spoko, nic się nie stanie. Odpowiedzialności w tym tyle co w "Dzieci
    wiedzą lepiej" Katarzyny Stoparczyk. Nawet w Rosji teraz już trudno o
    takich kozaków :-)
    Konrad

  • 12. Data: 2010-06-17 23:32:21
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > i spoko, nic się nie stanie. Odpowiedzialności w tym tyle co w "Dzieci
    > wiedzą lepiej" Katarzyny Stoparczyk. Nawet w Rosji teraz już trudno o
    Specjalnie mnie nie dziwi że nie wiesz o czym piszę. Ty nie wiesz o czym sam
    piszesz i chciałbyś wiedzieć o czym piszą inni. To niemożliwe. Ujmij trochę bo
    masz z czego. Nie śmiejesz się z kolegami. Nie masz kolegów. Oni śmieją się z
    ciebie.

  • 13. Data: 2010-06-18 06:26:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Jun 2010 20:32:30 +0200, Jakub Tarczewski wrote:
    >a może spróbujesz trochę nietypowego, ale sprawdzonego specyfiku tzn.
    >WD40? Nie mam pojęcia z czego się składa to cholerstwo,

    Nafta.

    J.

  • 14. Data: 2010-06-18 08:18:32
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > Nafta.
    >
    > J.

    i tylko nafta? Wierzę, że wiesz o czym piszesz, ale tak się składa że z
    racji wykonywanego od czasu do czasu zajęcia (malowanie takich tam
    obrazków różnymi technikami) ćwiczę różne specyfiki czyszczące i WD40
    rozpuszcza brudy, których nafta ani benzyna nie ruszają. Po zapachu
    sądząc (o cenie nie wspominam, bo to nie jest rozsądny argument :/)
    zawiera jeszcze jakieś węglowodory. Jeśli jesteś pewien, że to tylko
    nafta, proszę o potwierdzenie, przestanę wydawać ciężką kasę na coś, co
    mogę kupić 10x taniej ;-)

  • 15. Data: 2010-06-18 10:01:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Tarczewski" <a...@o...eu> napisał w
> [...]
    > (malowanie takich tam obrazków różnymi technikami) ćwiczę różne
    > specyfiki czyszczące i WD40 rozpuszcza brudy, których nafta ani

    z jakiegos MSDS wynikalo ze tylko nafta.
    Amerykanie chyba troche inaczej to rozumieja, ale i nawet i u nich
    jest to frakcja ropy naftowej zblizona do naszej nafty.

    Ale chyba mialem MSDS jakiegos nierzetelnego, bo obecny wymienia
    wiecej skladnikow
    http://www.wd40company.com/files/pdf/msds-wd49471638
    5.pdf

    Aliphatic Hydrocarbon 64742-47-8 45-50%
    Petroleum Base Oil 64742-58-1 64742-53-6 64742-56-9 64742-65-0
    <25 %
    LVP Aliphatic Hydrocarbon 64742-47-8 12-18 %
    Carbon Dioxide 124-38-9 2-3%
    Surfactant Proprietary <2%
    Non-Hazardous Ingredients Mixture <10%

    Ciekawe czy to CO2 to material pedny, czy jeszcze gdzies w skladzie
    jest spory % jakiegos freonu, ktory chyba tez dobrze czysci.

    Czyli chyba mozesz przeplacac dalej :-) Ale za oryginalny
    amerykanski, bo juz australijski jakis inny sklad wymienia
    http://www.wd40.com.au/home/msds.php?ib=1&nb=WD-40
    Inny w aerozolu, inny w "bulk".

    A juz niemiecki to czyste naciaganie
    http://www.wd40.de/download.php?b=300&v=1

    Aha - i nie uzywac w windzie, bo dopuszczalne stezenia znikome -
    5mg/m^3 :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-06-18 11:36:02
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pią, 18 cze 2010 12:01:09 in article news:<hvfg51$ot0$1@news.onet.pl>
    J.F. wrote:
> [...]
    > jest to frakcja ropy naftowej zblizona do naszej nafty.
    >
    > Ale chyba mialem MSDS jakiegos nierzetelnego, bo obecny wymienia

    Zobacz co sądzi o MDS-ie producent ;)
    http://www.wd40.com/about-us/myths-legends-fun-facts
    /

    > Ciekawe czy to CO2 to material pedny, czy jeszcze gdzies w skladzie
    > jest spory % jakiegos freonu, ktory chyba tez dobrze czysci.

    Podobno CO2 zastąpił freon.

    > amerykanski, bo juz australijski jakis inny sklad wymienia
    > http://www.wd40.com.au/home/msds.php?ib=1&nb=WD-40

    amerykański też ma drugą wersję:
    http://www.wd40.com/files/pdf/wd-40-tr47612935.pdf

    > Inny w aerozolu, inny w "bulk".

    Producent (jw przyznaje) chce ukryć rzeczywisty skład i bawi się w synonimy:
    http://www.chemicalbook.com/ChemicalProductProperty_
    EN_CB9390582.htm
    http://www.chemicalbook.com/ChemicalProductProperty_
    EN_CB8888235.htm
    http://www.chemicalbook.com/ChemicalProductProperty_
    EN_CB7924983.htm

    > A juz niemiecki to czyste naciaganie
    > http://www.wd40.de/download.php?b=300&v=1

    Brytyjski jest taki sam :)
    http://www.wd40.co.uk/media/adobe/a/t/WD-40_bulk_MSD
    S.pdf

    Następne:
    http://www.ee.ryerson.ca/~jkoch/MSDS_Sheets/msds-wd4
    47382569.pdf
    http://www.dek.com/data/wd-40.pdf

    Ciekawostka WD-40 british formula
    http://www.chemcareasia.com/samples/MSDS%20WD40.pdf

    A tu jeszcze ciekawszy skład:
    http://www.cpwr.com/protected/Haz%20Rec%20&%20Work%2
    0Practices/Haz-Com40msds.pdf

    A tu dla chumoru niepalne WD-40 ;)
    http://framar.bcmkt.net/dodavatel/Henkel/BL/msds-sol
    vol-liquid.au.pdf

  • 17. Data: 2010-06-18 16:36:36
    Temat: Re: usuwanie bazgrołów ze szczotkowanego aluminium OT
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    dzięki Mirkowi i J.F. zyskałem miłą świadomość że moje intuicyjne
    domniemania na temat składu i zastosowań WD40 były zasadniczo słuszne,
    mimo że całkowicie dyletanckie i oparte wyłącznie na własnych
    doświadczeniach. Wyrazy wdzięczności :-)

  • 18. Data: 2010-06-19 08:32:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Jun 2010 18:36:36 +0200, Jakub Tarczewski wrote:
> [...]
    >mimo że całkowicie dyletanckie i oparte wyłącznie na własnych
    >doświadczeniach. Wyrazy wdzięczności :-)

    Za to ja sie pogubilem - to w koncu dobrze oczyszczona i odsiarczona
    nafta, czy jednak cos wiecej ?

    No dobra, przyjmuje do wiadomosci - sprobowac uzyc do czyszczenia, jak
    inne srodki zawioda :-)

    J.

  • 19. Data: 2010-06-19 08:51:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Jun 2010 10:18:32 +0200, Jakub Tarczewski wrote:
    >Jeśli jesteś pewien, że to tylko
    >nafta, proszę o potwierdzenie, przestanę wydawać ciężką kasę na coś, co
    >mogę kupić 10x taniej ;-)

    Tak swoja droga to moze da sie gdzies ten "bulk" kupic znacznie
    taniej. jednorazowy wydatek moze bedzie spory, ale od razu pare litrow
    kupisz.

    J.