  • 1. Data: 2019-06-16 19:35:42
    Temat: uszczelka pod głowica czy to wada ukryta ?
    Od: gelu <h...@f...pl>

    kupiłem samochód 10 letni, przebieg 170 tys i niestety okazało sie ze
    jest uszkodzona uszczelka pod glowica.
    czy to jest wada ukryta? czy moge od sprzedajacego rządac pieniedzy za
    naprawienie tego ?

  • 2. Data: 2019-06-16 19:56:08
    Temat: Re: uszczelka pod głowica czy to wada ukryta ?
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 16 czerwca 2019 12:35:44 UTC-5 użytkownik gelu napisał:
    > kupiłem samochód 10 letni, przebieg 170 tys i niestety okazało sie ze
    > jest uszkodzona uszczelka pod glowica.
    > czy to jest wada ukryta? czy moge od sprzedajacego rządac pieniedzy za
    > naprawienie tego ?

    Rzadac se mozesz.
    On powie ze pilowales auto i uszczelka puscila.
    Pobeckujecie sie w sadzie i po drodze wydacie troche kasy na papugi.

    Dostales gwarancje na to auto?
    Kupiles od firmy?
    Mozesz udowodnic ze uszczelka byla wadliwa jak kupowales?

    W praktyce na dwoje babka wrozyla.

  • 3. Data: 2019-06-16 20:55:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** gelu pisze tak:

    > kupiłem samochód 10 letni, przebieg 170 tys i niestety okazało sie
    > ze jest uszkodzona uszczelka pod glowica. czy to jest wada
    > ukryta?

    Jak ktoś mówi, że nie wiedział że ma uszkodzoną uszczelkę to ściemnia.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 4. Data: 2019-06-16 22:50:53
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2019-06-16 20:55, PiteR wrote:

    > Jak ktoś mówi, że nie wiedział że ma uszkodzoną uszczelkę to ściemnia.

    w znacznej czesci przypadkow, ale nie zawsze i dlatego trzeba to
    sprzedajacemu udowodnic

    o ile sie da mozna zaczac od rzeczoznawcy ktory okresli ile kkm temu tak
    sie stalo - bo przeciez po zakupie auta w ramach 'testow' ludzie rozne
    rzeczy robia i nie jest wykluczone ze jak sprzedawal to akurat jeszcze
    resztka sil sie trzymala

  • 5. Data: 2019-06-16 23:09:23
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-16 20:55, PiteR wrote:

    > Jak ktoś mówi, że nie wiedział że ma uszkodzoną uszczelkę to ściemnia.

    Co by to miało zmieniać w temacie istnienia wady ukrytej czy sprzedający
    o niej wiedział czy nie wiedział?

  • 6. Data: 2019-06-16 23:45:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.06.2019 o 23:09, kk pisze:
> [...]
    a jak to są słowa 75 letniej babci która jeździ do kościoła i nie wrzuca
    ani 4 ani 5 biegu?
    od tego mamy sądy.

    > Co by to miało zmieniać w temacie istnienia wady ukrytej czy sprzedający
    > o niej wiedział czy nie wiedział?
    pi razy oko wszystko. Stary samochód może mieć wady i tyle. ale jeśli
    sprzedający wiedział i zataił, to grozi mu kara. PRzy czym każdy ma
    prawo się nie zgadzać z tym co napisałem i iść do sądu.
    ToMasz

  • 7. Data: 2019-06-17 00:06:22
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-16 23:45, ToMasz wrote:

    > a jak to są słowa 75 letniej babci która jeździ do kościoła i nie wrzuca
    > ani 4 ani 5 biegu?
    > od tego mamy sądy.

    Niby od czego? Tu o zwykłe roszczenie usunięcia wady chodzi, które może
    być zaspokajane bez udziału sądu.

    > pi razy oko wszystko. Stary samochód może mieć wady i tyle. ale jeśli
    > sprzedający wiedział i zataił, to grozi mu kara. PRzy czym każdy ma
    > prawo się nie zgadzać z tym co napisałem i iść do sądu.

    Jaką karę? :-) Jak wyżej, chodzi o przysługujące kupującemu roszczenie
    usunięcia wady o której kupujący nie wiedział. Nie ma znaczenia czy
    wiedział o niej sprzedający.

  • 8. Data: 2019-06-17 06:08:09
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 16 czerwca 2019 16:09:31 UTC-5 użytkownik kk napisał:

    > Co by to miało zmieniać w temacie istnienia wady ukrytej czy sprzedający
    > o niej wiedział czy nie wiedział?

    Wiele. Bo sprzedajacy musi wiedziec ze wada tam byla.

    A stare auto jest zuzyte i taka jego natura. Mozna w ten sposob uzasadnic ze blacha
    zgnita to kasa sie spowrotem nalezy. Kwestia rozmycia punktu w ktorym zakladamy ze
    auto jest niesprawne a sprzedajacy cos ukryl mimo ze nadal jechalo ok i po jakims
    czasie padlo.

    Od tego jest gwarancja. A i tam zazwyczaj kruczkow jest tyle ze taka gwarancja jest o
    kant tylka rozbic bo elementy eksploatacyjne sa z niej wylaczone tak jak i te niby
    nieeksploatacyjne ale drogie (skrzynia, wtryski, turbo itp...)

  • 9. Data: 2019-06-17 06:15:54
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 16 czerwca 2019 17:06:30 UTC-5 użytkownik kk napisał:

    > Niby od czego? Tu o zwykłe roszczenie usunięcia wady chodzi, które może
    > być zaspokajane bez udziału sądu.

    No moze, ale sprzedajacy nie ma ochoty na to. I jest swiecie przekonany ze auto bylo
    sprawne w momencie sprzedazy. Bez sadu to se kupujacy moze rzadac ile chce.
    A sprzedajacy se moze odmawiac.

    > Jaką karę? :-) Jak wyżej, chodzi o przysługujące kupującemu roszczenie
    > usunięcia wady o której kupujący nie wiedział. Nie ma znaczenia czy
    > wiedział o niej sprzedający.

    Alez ma. Tylko nie wprost.
    Rownie dobrze mozna kazde auto ktore ma wiecej niz 5-7-10 lat podciagnac pod wade
    ukryta i miec naprawe na koszt sprzedajacego.
    Starczy swiezo zakupione auto odpowiednio przeciagnac po wertepach i autostradzie i
    cos tam padnie.

    Jakby auto bylo igla to by nie kosztowalo jak 10 letnie.

    Tak czy siak powodzenia w sadzie w udowodnieniu ze wada tam byla.

  • 10. Data: 2019-06-17 12:23:10
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-06-16 o 19:56, s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Dostales gwarancje na to auto?
    > Kupiles od firmy?
    > Mozesz udowodnic ze uszczelka byla wadliwa jak kupowales?

    Ten pan dobrze mówi.
    Potwierdzam.