  • 11. Data: 2014-12-19 22:54:56
    Temat: Re: uszkodzenie akumulatora kwasowego
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 19 Dec 2014 19:34:14 +0100, J.F. napisał(a):

    > Bez przesady, to tylko maly wybuszek byl, petarda taka.

    Nie taki całkiem mały wybuszek. Akumulatornia (bo takich akumulatorów w
    sumie jest 36, tworząc razem baterię buforową 220V DC) jest mała a mimo
    tego, że znajdowałem się za jej ścianą a oba pomieszczenia łączyło kilka
    metrów zakręconego korytarza to huk w miejscu gdzie stałem był całkiem
    spory - w pierwszym momencie w ogóle mi nie przyszło do głowy, że mógł
    eksplodować akumulator. Możliwe skutki? Obrażenia na skutek oberwania
    odłamkiem, poparzenie elektrolitem, częściowa utrata słuchu.
    > Tym niemniej jestem bardzo ciekaw czemu tak wybuchlo, bo nie bardzo
    > chce mi sie wierzyc ze to na skutek obciazenia - umiarkowanego jak
    > rozumiem.

    Niecałe 40A. Opornik rozładowczy ma swój wewnętrzny bezpiecznik, OIDP
    80A - taki do energoelektroniki, przykręcany śrubami.
    > Iskry nie bylo, tzn byly wczesniej i nic nie spowodowaly, czas reakcji
    > blyskawiczny ... albo przypadkowa zbieznosc.

    Tylko wiesz, normalnie taka bateria pracuje z prądami góra kilku A -
    jedynie jeśli jest aktualnie źródłem zasilania to chwilowe obciążenie
    potrafi wzrosnąć do kilkudziesięciu A.
    > Korki rekombinacyjne szczelne ? Moze jednak zwykle cisnienie zbudowane
    > w czasie ladowania ...

    I taki (przepraszam za określenie) pizd w ułamku sekundy po obciążeniu
    baterii?

    Zastanawia mnie co innego - czy tezy o uszkodzonym mostku nie da się
    jakoś odnieść do tego, że w ubiegłym roku z tej baterii wyleciał jeden
    blok (trzy ogniwa) z powodu mocno zawyżonej rezystancji wewnętrznej. Już
    na jałowo wydawał się podejrzany (4,4V zamiast około 6V) a obciążeniem
    go choćby tak niedużym prądem jak 10A skutkowało przysiadem napięcia
    całej baterii do stukilkudziesięciu V. Kto wie, w jakim stanie są
    pozostałe bloki...
    GG#2400455 ICQ#320399066