  • 11. Data: 2009-05-01 00:22:31
    Temat: Re: warstwa na cale okno przegladarki
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Nie pisz proszę tak długich linijek.

    No właśnie? Czemu nie zawijasz jak przystało?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 12. Data: 2009-05-01 05:30:04
    Od: j...@g...com

    On 1 Maj, 02:21, Konrad Kosmowski <k...@k...net> wrote:
    > Wytłumacz to bankom. Moim zdaniem w uzasadnionych sytuacjach jest uzasadnione.
    > :)

    Od niepamietnych czasow takich sytuacji jest niezliczona ilosc, od
    otwierania czy zapisywania dokumentow, poprzez ustawianie preferencji
    itp, wszedzie sie stosuje modalne dialogi i jakos nie widze narzekan
    na ten temat na kazdym kroku, wiec nie wiem czemu akurat w przypadku
    aplikacji webowych mialoby byc inaczej

  • 13. Data: 2009-05-01 06:58:03
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Konrad Kosmowski pisze:
    > Wciśniesz, nie wciśniesz, token idzie wpizdu. A dostarczenie tokenu (są
    > dostarczane przez inne medium) jest kosztowne. Dla Ciebie lub dla banku -
    > whatever, ktoś zapłacić musi.

    Dlaczego więc ten kosztowny token nie zostaje pobierany dopiero gdy jest
    na prawdę potrzebny, czyli gdy jest już token od użytkownika i trzeba je
    porównać? Tak długo trwa proces pobierania go z innego medium?

    Tak w ogóle czemu "inne medium" zamiast zwracać token, po prostu nie
    potwierdza zgodności otrzymanego tokena z przechowywanym? Wydaje się to
    bezpieczniejsze - prawidłowy token znany jest tylko dostawcy tokenów i
    oczywiście właścicielowi konta.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 14. Data: 2009-05-01 21:11:33
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 01 May 2009 01:21:43 +0100, Konrad Kosmowski <k...@k...net> wrote:

    > Bo nie rozumiesz na czym polega zatwierdzenie transakcji - jest
    > dwustopniowe, najpierw ją wyzwalasz, potem ją potwierdzasz. Chodzi o to aby po
    > wyzwoleniu transakcji (np. przelewu) user to potwierdził, a nie podryfował gdzie
    > indziej (bo np. nie rozumie co się dzieje).
    >
    > W momencie kiedy klikasz "zrób przelew" (czy cokolwiek analogiczne)
    > automagicznie dla tej transakcji musi być wprowadzony poprawny token,
    > jeżeli nie zostanie wprowadzony w przewidzianym oknie czasowym to ten token
    > stanie się nieważny.

    A dlaczego nie można tak tego skonstruować?

    ekran 1:

    Odbiorca: [...]
    Kwota: [...]

    [ Pobierz token do wykonania przelewu ]

    ----
    ekran 2:

    Potwierdzasz przelew $x do $y.
    Token: [...]

    [Wykonaj przelew]

    Wtedy po pierwszym etapie użytkownik nie będzie oczekiwał,
    że przelew jest wykonany i nie ucieknie przed potwierdzeniem.

    > Wytłumacz to bankom. Moim zdaniem w uzasadnionych sytuacjach jest
    > uzasadnione. :)

    Tautologia lolcatowa jest lolcatowa.

    Sorry za długie linie. Byłem na tyle głupi, że rzuciłem się na Operę 10,
    która ma zbugowane formatowanie wiadomości i jednocześnie nowy
    format bazy i preferencji, więc nie da się zdowngrade'ować :/

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 15. Data: 2009-05-03 23:03:04
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Paweł Piskorz <n...@p...nie?> wrote:

    > Dlaczego więc ten kosztowny token nie zostaje pobierany dopiero gdy jest na
    > prawdę potrzebny,

    No jest pobierany. Może ja to opisałem w zawiły sposób. Chodzi o to aby w
    momencie kiedy token został już pobrany zniwelować możliwość wystąpienia
    pomyłki użytkownika - np. kliknie gdzie indziej...

    (...)

    > Tak w ogóle czemu "inne medium"

    No musisz go jakoś przekazać - SMSem, na zdrapce, na liście kodów, na
    rozwiązaniu sprzętowym itd. wszystko jest znacząco bardziej kosztowne niż
    Internet, ale Internet odpada no bo dlatego przekazujemy token bo nie ufamy
    Internetowi prawda?

    > zamiast zwracać token, po prostu nie potwierdza zgodności otrzymanego tokena
    > z przechowywanym?

    No ale jakoś go trzeba dostarczyć?

    > Wydaje się to bezpieczniejsze - prawidłowy token znany jest tylko dostawcy
    > tokenów i oczywiście właścicielowi konta.

    Oczywiście. Ale przecież ja nie o tym pisałem.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 16. Data: 2009-05-03 23:06:33
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** porneL <n...@p...net> wrote:

    > A dlaczego nie można tak tego skonstruować?

    > ekran 1:

    > Odbiorca: [...]
    > Kwota: [...]

    > [ Pobierz token do wykonania przelewu ]

    A użytkownik sobie mysli "co to jest ten token? przecież ja chcę przelew
    zrobić".

    > ----
    > ekran 2:

    > Potwierdzasz przelew $x do $y.
    > Token: [...]

    > [Wykonaj przelew]

    No a użytkownik wygenerował token, ale w międzyczasie kliknął zupełnie inny
    link i odsurfował czytać o kredytach...

    > Wtedy po pierwszym etapie użytkownik nie będzie oczekiwał, że przelew jest
    > wykonany i nie ucieknie przed potwierdzeniem.

    Użytkownik ucieknie o ile dasz mu taką możliwość. Piszę to po raz drugi:
    oczywiście na zamknięcie przeglądarki, klikanie wstecz, wpisanie innego URL nie
    mamy wpływu - ale możemy przynajmniej ograniczyć możliwość kliknięcia w
    cokolwiek innego. Stąd modalność.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 17. Data: 2009-05-04 00:32:56
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Mon, 04 May 2009 00:06:33 +0100, Konrad Kosmowski <k...@k...net> wrote:

    > A użytkownik sobie mysli "co to jest ten token? przecież ja chcę przelew
    > zrobić".

    To jest pytanie, które użytkownik zada niezależnie od tego, czy okno będzie modalne,
    czy nie.

    > No a użytkownik wygenerował token, ale w międzyczasie kliknął zupełnie
    > inny link i odsurfował czytać o kredytach...

    Zakładam, że drugi formularz pokaże się zaraz po kliknięciu [ pobierz token ]. Można
    spokojnie liczyć na to, że użytkownik przeczyta przynajmniej dwa słowa na guziku.
    Jeśli odsurfuje bez kliknięcia w [ wykonaj przelew ], to będzie raczej świadoma
    decyzja.

    > Użytkownik ucieknie o ile dasz mu taką możliwość.

    Nonsens.

    Jeśli użytkownik będzie chciał wykonać przelew, to będzie mu zależało, żeby nie
    opuścić strony, póki nie skończy wykonywać przelewu. No, chyba że masz do czynienia z
    ciężkim przypadkiem ADHD...

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 18. Data: 2009-05-04 01:13:47
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** porneL <n...@p...net> wrote:

    > To jest pytanie, które użytkownik zada niezależnie od tego, czy okno będzie
    > modalne, czy nie.

    Owszem, ale to Ty je zadałeś.

> [...]
    > słowa na guziku. Jeśli odsurfuje bez kliknięcia w [ wykonaj przelew ], to

    I zmarnuje token. Kluczowym jest słowo "raczej".

    > Nonsens.

    Statystyka.

    > Jeśli użytkownik będzie chciał wykonać przelew, to będzie mu zależało, żeby
    > nie opuścić strony, póki nie skończy wykonywać przelewu.

    Wcale niekoniecznie. To jest prawdziwe tylko w radykalnym spojrzeniu na
    wszystko, które tutaj prezentujesz. Rzeczowo byłoby stwierdzić, że to zależy,
    wykonać testy i podjąć decyzję, za którą odpowiadamy. Tak to tylko jest
    projekcja naszych wyobrażeń o użytkowniku.

    Użytkownik może chcieć wykonać przelew, w międzyczasie sobie pobierze token,
    ale potem sobie poklika beztrosko gdzie indziej i trzeba będzie nowy token
    (który kosztuje) bo poprzedni wygaśnie. Tak to wygląda - Twoim wyobrażeniami o
    tym jak pracuje użytkownik nie wykluczasz tej możliwości. Zaprzeczysz temu że
    taka sytuacja może mieć miejsce?

    Obstawiam, że nie zaprzeczysz. Wobec tego pozostaje jedynie pytanie ile
    użytkowników tak zrobi - to pozostawiam do oceny temu kto wykonuje serwis.
    Istnieją odpowiednie narzędzia i metody aby to oszacować.

    Ja oceniłem, że w moich systemach w momencie zatwierdzania transakcji (ale to
    nie jest potwierdzane innym medium) jest załączany inny tryb (mode) w którym
    użytkownik może albo zatwierdzić albo anulować (albo wyłączyć przeglądarkę itd.
    - na to nie mam wpływu). Jak ktoś się mnie zapyta co zrobiłem w tym kierunku to
    mu odpowiem, że właśnie to.

    > No, chyba że masz do czynienia z ciężkim przypadkiem ADHD...

    To inaczej - czy przy wykonywaniu przelewu zaprezentujesz użytkownikowi nową
    promocję na kredyty? Jeżeli nie to wprowadzasz pewien rodzaj modalności. Dwa
    tryby pracy - jak użytkownik robi transakcję to nie prezentujemy mu opcji
    kredytów, jak nie robi tylko sobie sprawdza stan konta to pokazujemy mu
    kredyty. To nie jest modalność? Cała reszta czyli techniczne rozwiązania (nawet
    JS) to pochodna.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 19. Data: 2009-05-05 21:38:32
    Od: " " <u...@g...pl>

    Dowiedzialem sie sporo o dzialaniu tokena w banku, ale czy ktos moze mi
    odpowiedziec na glowne pyatanie dotyczace tegoe JAK to zrobic a nie PO CO?

    Pozdrawiam z nadziej, ze nie rozpoczne kolejnej :)
    Tomi

  • 20. Data: 2009-05-06 19:18:08
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Tue, 05 May 2009 22:38:32 +0100, <u...@g...pl> wrote:

    > Dowiedzialem sie sporo o dzialaniu tokena w banku, ale czy ktos moze mi
    > odpowiedziec na glowne pyatanie dotyczace tegoe JAK to zrobic a nie PO
    > CO?

    No cóż, moja odpowiedź na "JAK to zrobic" brzmi "WCALE".

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");