  • 11. Data: 2024-01-24 20:10:59
    Temat: Re: wiatrak
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2024 o 19:37, J.F pisze:

    > Ale o co chodzi, ze w jednym linku jest 500, a w drugim 288km/h?
    > A w trzecim?

    > 100km/h predkosci wiatru to juz niezly huragan, i wiatraki stają :-)
    >
    > Aczkolwiek do rekordów jeszcze daleko :-)

    No dobra, pomyliłeś wiatraczek z wiatrakiem.

    HINT! Długość śmigieł + wzorek. Wzorek też podać, czy sam znajdziesz?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2024-01-24 21:31:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 20:10:59 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > No dobra, pomyliłeś wiatraczek z wiatrakiem.
    >
    > HINT! Długość śmigieł + wzorek. Wzorek też podać, czy sam znajdziesz?

    https://youtu.be/g-gqqJbS8NQ?t=18

    7 sekund na obrĂłt.

    Jakby łopata miała 50m, to obwód ponad 300m, i predkosc 43m/s.
    154km/h.

    Ale to końcówka, średnia prędkosć łopaty połowę mniejsza :-P

    A jaką długośc ma ta łopata?

    J.

  • 13. Data: 2024-01-24 21:44:20
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2024 o 21:31, J.F pisze:
    [...]
> [...]
    > 154km/h.
    >
    > Ale to końcówka, średnia prędkosć łopaty połowę mniejsza :-P

    A to jebło na postoju czy podczas "huraganu"?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2024-01-24 22:32:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 21:44:20 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 24.01.2024 o 21:31, J.F pisze:
    > [...]
    >>
    > A to jebło na postoju czy podczas "huraganu"?

    A nie wiem.
    Tu akurat wygląda na to, ze wieża sie złamała, a łopaty to urwało
    gdzies przy upadku.

    Ja chciałem tylko zwrócic uwagę, ze taka łopata ma sporą prędkość,
    i nie spadnie w miejscu, tylko moze sobie polecieć.

    J.

  • 15. Data: 2024-01-24 22:49:33
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2024 o 22:32, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Ja chciałem tylko zwrócic uwagę, ze taka łopata ma sporą prędkość,
    > i nie spadnie w miejscu, tylko moze sobie polecieć.

    Rzadko/kiedy.

    https://youtu.be/OXdXYPzSN7Y

    Nawet jak piorun jebnie, to śmigło jeszcze się "trzyma"
    https://youtu.be/77KRLzPT6Jc

    Tu masz serię 10
    https://youtu.be/208iElpWJ8Y

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 16. Data: 2024-01-24 23:19:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > A nie wiem.
    > Tu akurat wygląda na to, ze wieża sie złamała, a łopaty to urwało
    > gdzies przy upadku.

    Jako pierwsza odpadła jedna łopat. Potem reszta.

    Robert

  • 17. Data: 2024-01-24 23:57:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 22:49:33 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Rzadko/kiedy.
    >
    > https://youtu.be/OXdXYPzSN7Y

    Ale tu się wieza zlamała, bez powodu :-)

    > Nawet jak piorun jebnie, to śmigło jeszcze się "trzyma"
    > https://youtu.be/77KRLzPT6Jc

    Włokno szklane nie przewodzi. A weglowe przewodzi.
    Poza tym - czy byla zatrzymana?
    Bo te szczątki jakby walnęły w kolumne ...

    > Tu masz serię 10
    > https://youtu.be/208iElpWJ8Y

    https://youtu.be/208iElpWJ8Y?t=92

    Trzeba zachować rozsądną odległość :-)

    J.

  • 18. Data: 2024-01-25 09:11:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 23:19:18 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > Jako pierwsza odpadła jedna łopat. Potem reszta.

    Sie urwała i szczęsliwie spadła u podstawy?
    A niewyważona reszta złamała wieże?

    Tu inna katastrofa z 2017, Mycielin
    https://www.youtube.com/watch?v=OXdXYPzSN7Y

    łopaty ciągle przy głowicy, połamane chyba od upadku ...

    J.

  • 19. Data: 2024-01-25 12:34:18
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 24.01.2024 o 17:03, J.F pisze:

    > Helikopter. Ale jak sie jedna łopata urwie, to juz samolot, a w
    > zasadzie "latające skrzydło" :-)

    Autonomiczna łopata do kupienia w motoryzacyjnym w Radomiu.

  • 20. Data: 2024-01-26 22:08:21
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 23.01.2024 o 10:15, J.F pisze:

    > runął

    NTG!
    Trzeba byś wyjątkowym tępakiem, żeby na grupie samochodowej prezentować
    jakieś brednie o młynach czy inszych wiatrakach. A kretynem trzeba być,
    żeby na ten temat z tępakiem dyskutować.

    --
    -
    Akarm