  • 1. Data: 2016-05-07 05:50:24
    Temat: wie ktoś może, co to jest?
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    https://www.google.pl/maps/@51.0397248,47.4888372,22
    276m/data=!3m1!1e3

  • 2. Data: 2016-05-07 08:49:49
    Temat: Re: wie ktoś może, co to jest?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-05-07 o 5:50, adamschodowy pisze:
    > https://www.google.pl/maps/@51.0397248,47.4888372,22
    276m/data=!3m1!1e3

    Las :-)
    http://www.panoramio.com/photo/673785?source=wapi&re
    ferrer=kh.google.com

    Robert

  • 3. Data: 2016-05-07 09:12:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D1%89%D
    0%B8%D1%82%D0%BD%D1%8B%D0%B5_%D0%B3%D0%BE%D1%81%D1%8
    3%D0%B4%D0%B0%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0
    %BD%D1%8B%D0%B5_%D0%BB%D0%B5%D1%81%D0%BD%D1%8B%D0%B5
    _%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%81%D1%8B

  • 4. Data: 2016-05-07 19:42:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-05-16 o 05:50, adamschodowy pisze:
    > https://www.google.pl/maps/@51.0397248,47.4888372,22
    276m/data=!3m1!1e3

    Mnie się kojarzy z jakimś nawodnieniem

  • 5. Data: 2016-05-08 10:25:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 May 2016 00:12:05 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> [...]
    3%D0%B4%D0%B0%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0
    %BD%D1%8B%D0%B5_%D0%BB%D0%B5%D1%81%D0%BD%D1%8B%D0%B5

    Ale ladne, jak od linijki.

    Te 4 rzedy z odstepami maja jakies uzasadnienie ?

    J.

  • 6. Data: 2016-05-10 11:15:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 maja 2016 10:24:52 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    _%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%81%D1%8B

    > Ale ladne, jak od linijki.
    >
    > Te 4 rzedy z odstepami maja jakies uzasadnienie ?

    To jest akurat wyjątek, większość takich pasów jest całkowicie zalesiona, bez
    odstępów. Dużą część drzew rabunkowo wycięła okoliczna ludność, bo państwo przestało
    to utrzymywać. Tam po prostu nie ma wystarczającej ilości wody żeby nawadniać te
    stepy i utrzymywać jakieś rolnictwo. Być może większy pożytek byłby z całkowitego
    zalesienia całego terenu. Tylko weź to potem gaś jak się zapali...

  • 7. Data: 2016-05-10 14:00:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >Być może większy pożytek byłby z całkowitego zalesienia całego
    >terenu.
    >Tylko weź to potem gaś jak się zapali...

    Zdaje sie, ze Amerykanie znaja sposob - nie gasic, nie dbac zeby sie
    nie zapalilo, wrecz samemu podpalac.
    Wybuchna pozary male i same zgasna.
    Oni tego nie robili, to potem trudno bylo ugasic.
    A tymczasem las bez strazakow tysiace lat stal. Tzn statystycznie stal
    :-)

    No ale to bylo doswiadczenie z lasu, Rosjanie byc moze powinni miec
    inne - skoro tu jest step, to jest najlepszy dowod, ze zaden las tu
    sie nie utrzyma :-)

    J.

  • 8. Data: 2016-05-10 14:45:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 maja 2016 14:00:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > Oni tego nie robili, to potem trudno bylo ugasic.
    > A tymczasem las bez strazakow tysiace lat stal. Tzn statystycznie stal

    Chyba piszesz o Australii.
    Lubisz szukać po internecie, poszukaj ile ludzi ostatnio co roku w Moskwie umiera na
    skutek zadymienia podczas pożarów okolicznych lasów.

    > No ale to bylo doswiadczenie z lasu, Rosjanie byc moze powinni miec
    > inne - skoro tu jest step, to jest najlepszy dowod, ze zaden las tu
    > sie nie utrzyma :-)

    To posadzili po wojnie, wtedy kiedy już było jasne że nawed jeśli zagłodzą wszystkich
    Ukraińców na smierć, to nie wyżywią Rosjan, Białorusinów, Kazachów, i całej Syberii.
    Zresztą to nie jest pomysł Sowietów. Skopiowali to od Amerykanów.

    No i to czywiście nieprawda że jeśli gdzieś naturalnie rósł las to po jego wyrąbaniu
    sam odrośnie i na odwrót- jeśli go nie było, to po jego zasadzeniu sam wyginie.

  • 9. Data: 2016-05-10 15:49:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Chyba piszesz o Australii.

    O USA
    https://en.wikipedia.org/wiki/Yellowstone_fires_of_1
    988
    https://www.nps.gov/yell/learn/management/firemanage
    ment.htm

> [...]
    >Białorusinów, Kazachów, i całej Syberii.
    >Zresztą to nie jest pomysł Sowietów. Skopiowali to od Amerykanów.

    Ktorzy wczesniej stepy przerobili i tak sie skonczylo
    http://www.history.com/this-day-in-history/dust-stor
    m-sweeps-from-great-plains-across-eastern-states#

    >No i to czywiście nieprawda że jeśli gdzieś naturalnie rósł las to po
    >jego wyrąbaniu sam odrośnie i na odwrót- jeśli go nie było, to po
    >jego zasadzeniu sam wyginie.

    Niby nieprawda, ale w Czernobylu trawa z betonu juz wyrasta, a Pripiac
    ponoc tak wyglada
    http://www.dreamstime.com/stock-photo-dead-city-prip
    yat-chernobyl-aerial-view-quadrocopter-flying-over-b
    ackground-nuclear-power-plant-image67259725

    J.

  • 10. Data: 2016-05-10 16:28:07
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 maja 2016 15:49:06 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > http://www.history.com/this-day-in-history/dust-stor
    m-sweeps-from-great-plains-across-eastern-states#

    A co to znaczy że "się skończyło"? Steinbeck do dzisiaj pisze Grona gniewu?
    W tym artykule dwa ostatnie słowa jednak sugerują że to nie był "koniec".

    Te pasy lasu w Rosji nie są nawadniane, a rosną do dzisiaj, nie tworząc ekosystemu,
    bo to zbyt wąski obszar żeby powstał prawdziwy las, co najwyżej plantacja drzew. A
    mimo wszystko się trzyma, choć od wielu lat nikt tego nie utrzymuje ani nie urządza.

> [...]
    yat-chernobyl-aerial-view-quadrocopter-flying-over-b
    ackground-nuclear-power-plant-image67259725

    Tam to już bardziej puszcza niż step (choć nie ma wyraźnej granicy), ale ważne że w
    dolinie Dniepru. Angielskie wrzosowiska nie zarosły, mimo że wody mają dostatek, a
    nikt ich nie utrzymuje w takim stanie. Jednorazowa ingerencja człowieka może mieć
    bardzo trwałe skutki. Pustynia Błędowska to też dzieło człowieka. Krzakami porasta,
    ale las nie chce wrócić. W Szwecji lasy posadzono na terenie na którym od czasu
    zlodowacenia nic wysokiego nie rosło. I ten las trzyma się bardzo dobrze. Reguła jest
    w lokalnych warunkach, a nie w tym co tam było wcześniej. W tych samych warunkach
    mogą występować różne ekosystemy, a który opanuje teren- to może zależeć od wielu
    przypadkowych czynników. Albo od woli człowieka.