  • 11. Data: 2010-06-18 15:41:23
    Temat: Re: ... wspanialy narod, tylko ludzie k^#wy
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

> [...]
    > lodowca w Alpach. Można więc powiedzieć, że Jan Szczepanik zapisał się
    > chlubnie na karcie polskiej myśli twórczej w dziedzinie rozwoju
    > kinematografii barwnej. Jego metoda wymagała jednak kosztownych
    > inwestycji w postaci specjalnie do tego przeznaczonych aparatów
    > projekcyjnych. Dlatego też pomimo niewątpliwych zalet nie wytrzymała
    > ona konkurencji o wiele tańszego Technicoloru. Po śmierci ojca synowie
    > Szczepanika, Zbigniew i Bogdan, doskonalili jego system, dokonując
    > ciekawych pokazów w kinach "Atlantic" i "Stylowy" w Warszawie w latach

    Jeszcze o nim doloze

    Fotografia barwna
    zdjęcie zrobione przez SzczepanikaPrawdziwą pasją Szczepanika było
    kopiowanie barwnych obrazów. Dzięki temu uzyskał bardzo ciekawe wyniki
    swoich prac w dziedzinie fotografii kolorowej. Już w 1899 roku
    opatentował w Wielkiej Brytanii metodę wytwarzania małoobrazkowego
    filmu kolorowego - uznał jednak, że jest to rzecz mało przydatna,
    tymczasem w roku 1928 firma Kodak wykorzystując jego odkrycie, zaczęła
    produkować w USA kolorowe klisze fotograficzne dla amatorów. Zyski,
    jakie osiągnęła, uczyniły z niej światowy koncern. Konstruował również
    kamery filmowe i projektory do zdjęć barwnych. W latach 1902-03
    opracował metodę fotografii opartą na użyciu filtra i rastra
    wielobarwnego, wynalazł barwoczuły papier fotograficzny.
    W roku 1906 skonstruował udoskonalony kolorymetr - przyrząd do pomiaru
    intensywności barw. Odniósł sukces w dziedzinie kinematografii
    barwnej; stosując w kamerze i aparacie projekcyjnym 3 filtry:
    czerwony, zielony i niebieski oraz czarno-białą taśmę filmową, uzyskał
    dobre, zbliżone do naturalnych kolory.

    Film barwny
    Wynalazca zbudował kamerę ze skomplikowanym układem optycznym, który
    umożliwiał rejestrowanie kolorów na opracowanej przez siebie taśmie.
    Wyprzedzając Amerykanów, już w 1918 roku opatentował własny całościowy
    system złożony z kamery, projektora i taśmy filmowej. Umożliwiał on
    kręcenie i wyświetlanie kolorowych ruchomych obrazów. Zakładał przy
    tym, że kamera ma "widzieć" świat podobnie jak ludzkie oko. W tym celu
    opracował kamerę z trzema obiektywami oraz system rolek, na które
    nawinięta taśma filmowa zachowywała się stabilnie podczas kręcenia
    filmu oraz projekcji. Pierwszy barwny film naukowy Polak nakręcił w
    szpitalu Langebeck - Virchov w Berlinie. Sfilmował operację
    chirurgiczną. Podczas pokazu na widok naturalnie wyglądającej,
    rozciętej jamy brzusznej widzowie mdleli. Aby uniknąć podobnych
    zdarzeń, następnym filmem była "Przełęcz", nakręcona w Alpach w
    okolicy Jungfrau w Szwajcarii.
    Zachwycona pokazami prasa wróżyła wynalazkowi wielką przyszłość - jego
    filmy były jakościowo lepsze od dzieł nakręconych w "Technikolorze".
    Wydawało się, że wynalazca wreszcie stoi o krok od wielkiego sukcesu
    finansowego. Aparaty filmowe miała produkować firma Emila Buscha, a
    niemieccy kapitaliści sponsorować realizację pierwszych filmów. Jednak
    amerykański "Technicolor" ostatecznie wygrał: jego system nie wymagał
    specjalnego rodzaju projektora filmowego i kina nie musiały wydawać
    pieniędzy na zakup sprzętu. Było to tym większą przeszkodą, że
    zapowiadane w tym czasie wprowadzenie filmu dźwiękowego także wymagało
    od właścicieli kin niemałych inwestycji.

    ze strony
    http://www.wynalazki.mt.com.pl/joomla/index.php?opti
    on=com_content&task=view&id=681&Itemid=43

  • 12. Data: 2010-06-18 16:12:20
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    Warto chyba wspomniec Wladyslawa Malachowskiego, ktory juz w 1875 roku
    jako pierwszy wyprodukowal zwijany materjal ze swiatloczula emulsja
    kolodionowa na podlozu papierowym.

  • 13. Data: 2010-06-18 17:03:07
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2010-06-18 13:21, pl.rec.foto.cyfrowa pisze:

    > Az mi sie wyrywa, "WOW weekend. Syndrom emigranta"

    Kolejny sfrustrowany emigrant anonim :-/ Ziggy weź Ty sie przynajmniej
    podpisz imieniem i nazwiskiem pod swoimi wypocinami...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 14. Data: 2010-06-18 17:38:27
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał [...]

    > Kolejny sfrustrowany emigrant anonim :-/ Ziggy weź Ty sie przynajmniej
    > podpisz imieniem i nazwiskiem pod swoimi wypocinami...

    Mikołaj, za dużo wymagasz, on nawet na stronie www nie podpisuje się
    nazwiskiem...

    http://www.ziggyphotoonline.com
    "
    CONTACT:
    Phone: (908) 966-3075 - ask Ziggy (Zygmunt)
    E-mail: ZIGGY PHOTO or ALLZONE PHOTO
    Address: 301 North Park Ave. #4, Linden, NJ 07036
    "

    ale może ktoś mieszka niedaleko ? :)

    pozdro
    Witek

  • 15. Data: 2010-06-18 19:26:27
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2010-06-18 19:38, Witek Kaszkin pisze:

> [...]
    > Phone: (908) 966-3075 - ask Ziggy (Zygmunt)
    > E-mail: ZIGGY PHOTO or ALLZONE PHOTO
    > Address: 301 North Park Ave. #4, Linden, NJ 07036

    No ale jak zapuścisz 'whois' to masz dokładniej:

    Zygmunt Szczepanowski
    301 North Park Avenue
    Linden, New Jersey 07036
    United States

    > ale może ktoś mieszka niedaleko ? :)

    Ja mogę zionąć obrzydzeniem i na duże odległości ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 16. Data: 2010-06-18 20:38:49
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    > Kolejny sfrustrowany emigrant anonim :-/ Ziggy weź Ty sie przynajmniej

    Kto cire oszukal, ze anonim?
    Jestem tak charakterystyczny ze minimalnie inteligentny czlowiek,
    rozpozna mnie tu zawsze bo od lat tu pisze gdy najdzie mnie ochota.

    > podpisz imieniem i nazwiskiem pod swoimi wypocinami...

    Co to da, ze podpisze post imieniem i nazwiskiem - bedzie ten post od
    razu wartosciowszy?

  • 17. Data: 2010-06-18 20:40:55
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

  • 18. Data: 2010-06-18 21:01:35
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    > Mikołaj, za dużo wymagasz, on nawet na stronie www nie podpisuje się
    > nazwiskiem...

    Synu ales ty glupi, az zal dupe sciska.
    Na stronie przy kazdym zamowieniu zdjec jest odsylana informacja z
    moim nazwiskiem.
    Tak samo do niedawna byla tam informacja z informacja o mojej
    przynaleznosci do PPA
    gdzie tez byly pelne informacje o mnie.

> [...]
    > Phone: (908) 966-3075 - ask Ziggy (Zygmunt)
    > E-mail: ZIGGY PHOTO or ALLZONE PHOTO
    > Address: 301 North Park Ave. #4, Linden, NJ 07036

    Kilka osob mieszka zupelnie niedaleko.
    Osobiscie sie poznalismy dzieki pisaniu na ta grupe.
    Jedna z tych osob zaliczam do moich najlepszych przyjaciol.
    Z stosunku do paru innych mam mile wspomnienis z kontaktow osobistych.
    Nawet moja strona internetowa zostala zbudowana przez jedna z tych
    osob.

    Wiec nie podniecaj sie tak, bo sobie pampersa zabrudzisz.

    Od lat co jakis czas zamieszczam tez pelne dane o swoim adresie
    zamieszkania i numery telefoniczne
    jakie posiadam.
    Jesli nie jestes przyglupem, to latwo to znajdziesz.
    Zamieszczalem te informacje nawet ze wzgledu na takich debili, co to
    udawali ze nie moga mnie dopasc jedynie z tego powodu, ze nie wiedza
    jak do mnie trafic.
    Nawet Roger z krakowa po po takiej mojej informacji odpisal jednego
    razu zebym sie takimi nie przejmowal.
    Zawsze wszystkim bidulom takim jak ty staram sie ulatwic spotkanie ze
    mna.
    To juz bylo na grupie przerabiane pare razy.

    Zadziwiajace, ze za kazdym razem osobniki twojego pokroju chca sie
    posluzyc kims innym a nie osobiscie.

  • 19. Data: 2010-06-18 21:22:42
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    > No ale jak zapuścisz 'whois' to masz dokładniej:
    >
    >     Zygmunt Szczepanowski
    >     301 North Park Avenue
    >     Linden, New Jersey 07036
    >     United States

    WOW odkryles ponownie Ameryke.
    Przecez te informacje podawalem juz kilka razy na tej grupie.
    Jesli nie wierzysz to poszukaj.
    Jesli nie bedziesz potrafil tych informacji odnalezc, to popros
    stalych bywalcow o potwierdzenie.
    Jesli nie bedzie mial ci kto pomoc w potwierdzeniu, ze takie
    informacje tu zamieszczalem,to daj znac i osobiscie to udowodnie jesli
    poprosisz.

    Dziwne ze zawsze znajda sie takie osobniki co to mysla, ze ja sie
    ukrywam a oni w podnieceniu przybiegaja z takimi informacjami.
    Az takich niedorajdow szkoda.
    Ale i tak jak na razie nikt nie przebil niejakiego H..dowanskiego
    Tamten to juz zupelny kretyn, nawet jak mu dawalem namiary do swoich
    zdjec, to do konca twierdzil, ze nie moze biedaczyna dotrzec do nich i
    zobaczyc jakiekolwiek moje zdjecie.

    > Ja mogę zionąć obrzydzeniem i na duże odległości ;-)

    Ale nie az tak, zeby nie miec radosci z tego, ze odkrywasz informacje
    o mnie krore sam tu wiele razy podawalem.
    Baw sie dobrze ale po co sie osmieszasz tym, ze odkryles nie ukrywane
    przezemnie informacje o mnie.

  • 20. Data: 2010-06-18 21:27:31
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    wrote:
    > Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał [...]
    >
    > Mikołaj, za dużo wymagasz, on nawet na stronie www nie podpisuje się
    > nazwiskiem...
    >
    > http://www.ziggyphotoonline.com

    WOW sprawiles, ze 18 odwiedzin mialem na swojej website.
    Jeszcze niektorzy sa gotowi uwierzyc, ze ja zdjecia robie, bo na moje
    zapewnienia nie wierzyli.
    hehehe