  • 1. Data: 2012-02-12 10:31:27
    Temat: wyłączanie dekodera z prądu
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    mam pytanie, z jakiego powodu dekodery Vectry [ i pewnie innych kablówek
    i platform cyfrowych też ] muszą być trzymane pod napięciem przez
    24\7\365 dni bez przerwy , nawet jak się wychodzi z domu lub nikt nie
    ogląda [ np. w nocy ] ??

  • 2. Data: 2012-02-12 10:57:11
    Temat: Re: wyłączanie dekodera z prądu
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Sun, 12 Feb 2012 11:31:27 +0100, Gupik
    <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> wrote:

> [...]
    >i platform cyfrowych też ] muszą być trzymane pod napięciem przez
    >24\7\365 dni bez przerwy , nawet jak się wychodzi z domu lub nikt nie

    Nie muszą. Wyłączam przyciskiem na listwie hurtowo cały sprzęt RTV
    czasem na noc i koniecznie, ze względów bezpieczeństwa p.poż. - jak
    wychodzę z domu. Nic złego się nie dzieje. Bezpośrednio po włączeniu
    nie masz tylko SFI - musi się na nowo wczytać, trwa to od kilku do
    kilkudziesięciu minut. Jak w by w międzyczasie była udostępniona
    aktualizacja oprogramowania dekodera lub aktualizacja listy programów
    - wczyta się bez problemu po włączeniu dekodera do prądu.
    Tak więc, w praktyce, nie znajduję racjonalnego uzasadnienia
    przytoczonych przez Ciebie zaleceń operatora, zwłaszcza, że
    bezpieczeństwo mieszkania jest zdecydowanie ważniejsze od tego, co
    jest napisane w instrukcji dekodera. Mam dekoder SD Technisat Vectry.

    --
    A.

  • 3. Data: 2012-02-12 15:23:21
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    ja też mam dekoder SD Technisat Vectry, czyli mogę podłączyć go listwy i
    wyłączać bez obaw ??

  • 4. Data: 2012-02-12 19:18:16
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 12 Feb 2012 11:57:11 +0100, agent73
    <a...@g...pl> wrote:

    >bezpieczeństwo mieszkania jest zdecydowanie ważniejsze

    Lodówkę też wyłączasz z prądu?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 5. Data: 2012-02-12 20:14:24
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 12.02.2012 20:18, jerzu pisze:

    > Lodówkę też wyłączasz z prądu?

    kurde, ja raz wyłączyłem (korek wykręciłem dla bezpieczeństwa). nie będę
    opowiadał co się stało jak wróciliśmy z urlopu...

    ToMasz

  • 6. Data: 2012-02-12 20:41:54
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Sun, 12 Feb 2012 20:18:16 +0100, jerzu
    <t...@i...pl> wrote:

    >Lodówkę też wyłączasz z prądu?

    Nie, ale też nie znam przypadku spowodowania pożaru przez lodówkę.

    Natomiast przez odbiornik TV zostawiony na stand-bayu (a wcale nie był
    to ruski Rubin ;-) i owszem. W bloku obok mojego. Więc nie jest to
    przykład wzięty z sufitu.
    --
    A.

  • 7. Data: 2012-02-12 20:44:02
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Sun, 12 Feb 2012 16:23:21 +0100, Gupik
    <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> wrote:

    >ja też mam dekoder SD Technisat Vectry, czyli mogę podłączyć go listwy i
    >wyłączać bez obaw ??

    Ja tak robię już ponad trzy lata i żadnych negatywnych następstw
    (prócz tego, co już wcześniej napisałem) nie zauważyłem.
    Po prostu zrób, jak Ci wygodnie :-)
    --
    A.

  • 8. Data: 2012-02-12 21:34:17
    Od: yanton <y...@i...pl>

    W dniu 2012-02-12 11:31, Gupik pisze:
    > ... z jakiego powodu dekodery Vectry [ i pewnie innych kablówek
    > i platform cyfrowych też ] muszą być trzymane pod napięciem przez
    > 24\7\365 dni bez przerwy...

    Też mnie to zastanawia,tyle mówi się o zachowaniach pro eko.
    Wręcz powinno się zachęcać do wyłączania stand by.
    Poznańska Inea ma dekodery Technisata - także bez wyłącznika.
    Pewnie w kablówkach to durna norma.
    Stosuje wyłączanie hurtowe jak agent73.
    --
    Marek

  • 9. Data: 2012-02-12 21:34:33
    Od: yanton <y...@i...pl>

  • 10. Data: 2012-02-13 13:37:42
    Od: BoxFish <c...@g...pl>

    W dniu 2012-02-12 16:23, Gupik pisze:
    > ja też mam dekoder SD Technisat Vectry, czyli mogę podłączyć go listwy i
    > wyłączać bez obaw ??

    Przeglądnąłem na szybko sprzęt, poza amlitunerem i starym odtwarzaczem
    cd wszystko inne nie ma wyłącznika sieciowego. Myślisz ze żadnego z nich
    nie mogę pozbawić zasilania ? (tunery sat, dvd, telewizor, nagrywarka
    dvd etc etc)

    Ciekawe jak się miały zanim je ktokolwiek kupił i podpiął do sieci :-)