  • 21. Data: 2019-08-17 15:46:22
    Temat: Re: wypowiedzenie oc mailem
    Od: cef <c...@i...pl>

    > To co, wypowiadać w temacie? :)
    > Załączyłem skan polisy. Mało tam informacji?
    > Lecz wymagany jest podpis

    I w jaki sposób załączyłeś podpis?
    W temacie czy w treści maila?

  • 22. Data: 2019-08-17 15:51:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Aug 2019 15:46:22 +0200, cef napisał(a):

    > I w jaki sposób załączyłeś podpis?
    > W temacie czy w treści maila?

    No do maila oczywiście nie załączyłem, bo niby jak i zapewne dlatego nie
    uwzględnili wypowiedzenia. O takiej konieczności dowiedziałem się już po
    aferze, do tej pory sądziłem tak jak wy, że wystarczy zadzwonić lub
    napisać maila.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 23. Data: 2019-08-17 17:51:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Zakład odpowiedzialny: AXA UBEZPIECZENIA TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ I
    > REASEKURACJI S.A.
    > Adres: Chłodna 51, 00-867 Warszawa
    > Zakład wystawiający: LIBERTY SEGUROS COMPANIA DE SEGUROS Y REASEGUROS
    > S.A. ODDZIAŁ W POLSCE
    > Polisa: 1021350232~2019
    > Dla pojazdu: RENAULT KANGOO 03-05
    > Zakład odpowiedzialny: POWSZECHNY ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ S.A.
    > Adres: Al. Jana Pawła II 24, 00-133 Warszawa
    >
    > Jak widać, przez 2-3 tygodnie miałem dwie polisy OC :) I musiałem
    > zanieść pismo na papierze do oddziału PZU, dopiero odpuścili.

    No dobrze - ja wypowiedziałem mailem (z tym że jak pan buk przykazał -
    skan wypowiedzenia) i zadziałało.

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2019-08-18 07:13:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No do maila oczywiście nie załączyłem, bo niby jak

    Normalnie - piszesz wypowiedzenie na papierze, podpisujesz i przesyłasz
    skan (albo zdjęcie).

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2019-08-18 08:25:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > No do maila oczywiście nie załączyłem, bo niby jak

    Elektroniczny?

  • 26. Data: 2019-08-18 08:47:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Aug 2019 08:25:37 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Elektroniczny?

    Oni tam żyją jeszcze w epoce papieru. Żeby podsumować sprawę -
    dowiedzieć się jak wypowiedzieć OC na stronach PZU nie da rady. Jedyne
    co znalazłem to opis jak się tego dowiedzieć :)

    "Informację, jak zrezygnować z umowy, możesz uzyskać w wybrany przez
    Ciebie sposób:
    Zadzwoń - 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora).
    Odwiedź nasz oddział.
    Umów się na spotkanie z naszym agentem.
    Udaj się do osoby, która zajmuje się ubezpieczeniami grupowymi w Twojej
    firmie (jeśli masz ubezpieczenie grupowe)."

    Zapewne dlatego by mieli jeszcze ostatnią szansę coś wcisnąć klientowi.
    Na stronach innych niż PZU a zajmujących się ubezpieczeniami faktycznie
    można znaleźć opis postępowania polegający na wypełnieniu i podpisaniu
    formularza, zeskanowaniu go i wysłaniu mailem. Niestety, wtedy o tym nie
    wiedziałem. Poza tym, formalnie biorąc, skan podpisu nie jest podpisem.
    Zbyt łatwo sfałszować. Mail który ja wysłałem miał treść:

    "Oświadczam że nie kontynuuję umowy o ubezpieczenie typu OC i PWD o
    których dane są zawarte w załączonym skanie dokumentu. Zawarłem umowę z
    innym ubezpieczycielem. O tym czy to oświadczenie jest skuteczne, proszę
    mnie niezwłocznie powiadomić mailem.
    --
    Jacek Maciejewski"

    Niestety, nie raczyli odpowiedzieć :) i na tej podstawie próbuję coś
    ugrać. Zobaczymy czy się uda :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 27. Data: 2019-08-18 08:51:37
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > uwzględnili wypowiedzenia. O takiej konieczności dowiedziałem się już po
    > aferze, do tej pory sądziłem tak jak wy, że wystarczy zadzwonić lub

    Tak jak wy? No właśnie my a na pewno ja nigdy tak nie sądziłem.
    Już pierwsze próby ustalenia jak wypowiedzieć mailem prowadziły
    do druków wypowiedzenia i z takiego należało skorzystać.
    Niektórzy ubezpieczyciele opisują dokładnie jak to zrobić zwracając uwagę
    na podpis dokumentu przed skanowaniem.

  • 28. Data: 2019-08-18 09:01:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > formularza, zeskanowaniu go i wysłaniu mailem. Niestety, wtedy o tym nie
    > wiedziałem. Poza tym, formalnie biorąc, skan podpisu nie jest podpisem.

    Dlatego piszę o elektronicznym podpisie (zaufanym), a nie o
    elektronicznym wysłaniu (chociaż to oczywiście też musi mieć miejsce).
    Prawnie taki podpis jest tożsamy z odręcznym i NIE MAJĄ PRAWA zarzucić
    Ci braku podpisu.

  • 29. Data: 2019-08-18 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > To co, wypowiadać w temacie? :)
    > Załączyłem skan polisy. Mało tam informacji?
    > Lecz wymagany jest podpis albo osobiste stawiennictwo, bo PZU nie
    > potrafi/nie chce uwiarygodnić wypowiedzenia np. telefonicznie. Banki
    > mogą to czemu nie PZU?

    Ja wysyłan skan wypowiedzenia z podpisem.
    I działa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 30. Data: 2019-08-18 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Przecież ci mówię - tego roku początek lipca. Wymówiłem emailem a po
    > miesiącu dostałem wezwanie do zapłaty zaległości z tytułu
    > automatycznego przedłużenia OC, wobec braku formalnego wymówienia.
    > Jak na razie nie zapłaciłem i się odwołuję. Mam ci forwadnąć
    > korespondencję żebyś uwierzył?

    Przepraszam, zrozumiałem ze sie do moje sytuacji odnosisz.
    To troche dziwne ze raz postepuja tak a raz odwrotnie ale w sumie to
    panstwowa firma wiec moze co człowiek to procedura.

    Rozumiem, ze to wysłane wypowiedzenie to był skan?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji