  • 1. Data: 2019-08-14 20:25:52
    Temat: olej a spalanie
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Czy inny niż wcześniej olej mógłby spowodować wzrost spalania? I nie
    chodzi tu o inną lepkość oleju.
    Zrobiłem "eksperyment" i do rocznika 2003 wlałem najtańszy olej, który
    jest niby syntetykiem, uwaga, uwaga - Specol Gold 5w30
    Wcześniej był tam inny "lepszy" 5w30 Valvoline. Spalanie LPG jest większe
    nawet do 1,5l niż wcześniej. Nie mam pewności, co do przyczyny, bo w tym
    samym czasie była wizyta u gazownika, który rzekomo miał zmienić skład
    mieszanki, coby nie szarpało - niezbyt pomogło.
    No i co do oleju mam w tej sprawie wątpliwości, silnik ma jakby
    "brudniejszą" barwę.

  • 2. Data: 2019-08-14 20:34:10
    Temat: Re: olej a spalanie
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 14 sierpnia 2019 13:25:56 UTC-5 użytkownik pueblo napisał:
> [...]
    > mieszanki, coby nie szarpało - niezbyt pomogło.
    > No i co do oleju mam w tej sprawie wątpliwości, silnik ma jakby

    Az tyle raczej nie.
    Ale moze warto sprobowac zmienic spowrotem na taki jak miales.
    Im mniej zmian po drodze tym wieksza pewnosc ze to olej winny.

    No i pozatym sprawdz cisnienie w oponach, hamulce, filtr powietrza itp...

  • 3. Data: 2019-08-14 21:39:28
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Czy ja dobrze czytam.
    Z jednej strony pytasz, czy olej może aż tak zmienić spalanie, a z
    drugiej lekceważysz fakt, że w tym samym czasie regulowano mieszankę?

    Jak by to odnieść na przykładzie?

    - dużo ciężej wychodzi mi się ostatnio po schodach, czy fakt, że
    pomalowano barierki śliską farbą może być tego przyczyną?
    - kurcze, jak ja tęsknię za dopiero co utraconą stopą.

    A na serio i bez przekomarzania (wybacz, mam humor sam nie wiem dlaczego).
    Na spalanie ma wpływ bardzo duże czynników i jakakolwiek zmiana kilku z
    nich na raz skutecznie może maskować przyczynę. Na Twoim miejscu nie
    przejmował bym się olejem tak bardzo, a poszukał skuteczniejszego
    gazownika. U siebie walczyłem ze spalaniem na poziomie 13 litrów, gdy
    wcześniej palił 9.5 do 10.5 powiedzmy. Niby nic nie było robione, a z
    miesiąca na miesiąc spalanie rosło. ASO oczywiście wypięło pośladki
    twierdząc, że wózek jest w świetnym stanie (gwarancja, może dlatego się
    nie starali?). Znalazłem osobę - pasjonata, który ślicznie rozprawił się
    z problemem. W sumie drobna naprawa, ale trzeba było o niej wiedzieć.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2019-08-14 21:44:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-08-14 o 20:25, pueblo pisze:
> [...]
    > samym czasie była wizyta u gazownika, który rzekomo miał zmienić skład
    > mieszanki, coby nie szarpało - niezbyt pomogło.
    I pewnie Ci ją za bardzo wzbogacił, a szarpanie może wynikać z kiepskich
    świec,
    gaz ma większe wymagania i trzeba częściej zmieniać świece, ewentualnie
    spróbować dać "zimniejsze".

    > No i co do oleju mam w tej sprawie wątpliwości, silnik ma jakby
    > "brudniejszą" barwę.
    Wg mnie te oleje się nie różnią istotnie dla silnika, większy wpływ ma
    regulacja składu mieszanki i świece.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2019-08-15 02:01:23
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-08-14 o 21:39, Irek.N. pisze:
    > W sumie drobna naprawa, ale trzeba było o niej wiedzieć.

    A tak z ciekawości, to co było?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2019-08-15 07:40:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.08.2019 o 21:39, Irek.N. pisze:

    >Znalazłem osobę - pasjonata, który ślicznie rozprawił się
    > z problemem. W sumie drobna naprawa, ale trzeba było o niej wiedzieć.

    I co powoduje, że mówisz "wiem ale nie powiem"? ;)

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2019-08-15 08:30:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.08.2019 o 21:44, Janusz pisze:

    > I pewnie Ci ją za bardzo wzbogacił,

    Generalnie nie da się prosto w sprawnej, czwartej generacji "za bardzo
    wzbogacić". ECU widzi, doda (a w zasadzie odejmie) korekty, które
    przejdą w długoterminowe i skończy się na czeku jeśli wyjdą poza zakres.
    Chyba że z premedytacją dasz w jednym zakresie +40%, to wtedy korekty
    będą wariować, bo raz będzie na minus, poza tym zakresem na plus, ale
    wtedy pewnie krótkie wyjdą poza zakres i też skończy się czekiem.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2019-08-15 11:53:23
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Pawel "O'Pajak" pisze:
    > A tak z ciekawości, to co było?

    Oczywiście walka z DPF-em, za sprawą uwalonej wcześniej sondy. Żadnych
    objawów na konsoli, a na deser uwalony jakiś istotny wężyk żaroodporny,
    nie pamiętam od czego.
    W każdym razie, sonda wymieniona jeszcze w ASO na gwarancji,DPF wyjęty i
    wyczyszczony chemicznie odzyskał sprawność na poziomie nowego (już
    poza ASO, dla nich był sprawny). Wężyk zauważono i wymieniono (co
    ciekawe serwis przepraszał, ze kawałeczek wężyka kosztuje 60PLN... może
    wcześniej mieli jakąś akcje z klientem o to?).

    Miłego.
    Irek.N.

  • 9. Data: 2019-08-15 11:54:46
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > I co powoduje, że mówisz "wiem ale nie powiem"? ;)

    Że co?
    Paweł zapytał, to odpowiedziałem.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2019-08-15 12:19:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-08-15 o 08:30, Shrek pisze:

> [...]
    > będą wariować, bo raz będzie na minus, poza tym zakresem na plus, ale
    > wtedy pewnie krótkie wyjdą poza zakres i też skończy się czekiem.

    Nie wiem co mu dał a co nie, zależy jeszcze jaki system ma, np w prinsie
    reguluje
    czas wzg benzyny o stały procent, komputer nie ma map i nic więcej nie bada.
    A jak u niego jest to nie wiadomo.

    --
    Janusz