  • 1. Data: 2009-08-21 11:25:04
    Temat: Algorytm optymalizacyjny
    Od: krzys <d...@g...com>

    Cześć!
    Szukam algorytmu na optymalne wypełnienie prostokątnego pola o danych
    wymiarach (np. kartki A4) , poprzez inne prostokąty (mają one swoje
    wymiary początkowe, które można skalować zachowując proporcje).
    Szukałem, szukałem i marnie mi to idzie...
    Może ktoś z was podpowie mi pod jaką nazwą tego szukać - próbowałem
    problem pakowania plecaka, jednak to nie jest to o co mi chodzi...

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-08-21 11:50:32
    Temat: Re: Algorytm optymalizacyjny
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 21.08.2009, krzys wrote:
> [...]
    > Może ktoś z was podpowie mi pod jaką nazwą tego szukać - próbowałem
    > problem pakowania plecaka, jednak to nie jest to o co mi chodzi...

    Problem plecakowy bylby szczegolnym przypadkiem twojego problemu, jesli
    pozbyc sie mozliwosci skalowania innych prostokatow, mianowicie gdy
    prostokat do wypelnienia ma wymiary N x M, N < M, a wszystkie prostokaty
    wypelniajace maja wymiary N x K, gdzie znowu N < K dla kazdego K.
    (N jest tu mniejsze po to, zeby prostokaty mozna bylo polozyc tylko
    w jednym kierunku).

    --
    Stanislaw Klekot

  • 3. Data: 2009-08-21 12:00:25
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 21 Aug 2009 04:25:04 -0700 (PDT), krzys <d...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >Może ktoś z was podpowie mi pod jaką nazwą tego szukać - próbowałem
    >problem pakowania plecaka, jednak to nie jest to o co mi chodzi...

    2D bin packing, rectangle packing, box packing

    A.L.

  • 4. Data: 2009-08-21 12:00:56
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Naprawde?...

    A.L.

  • 5. Data: 2009-08-21 12:19:54
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 21.08.2009, A.L wrote:

    > Naprawde?...

    Nie, tak tylko zarty sobie z grupy stroje.

    --
    Stanislaw Klekot

  • 6. Data: 2009-08-21 12:53:13
    Od: krzys <d...@g...com>

    Dzięki za odpowiedź.
    Z tym skalowaniem sprawa wygląda tak, że jedne z prostokątów można
    powiększyć, a inne pomniejszyć, tak aby jak najszczelniej wypełniły
    powierzchnię (jednak nie mogę zmieniać ich ilości - tzn. jak mam 3
    prostokąty, to muszą być 3, ich wymiary mogą się zmienić tak, aby
    optymalnie pokryły całą powierzchnię, ale z zachowaniem ich proporcji)

  • 7. Data: 2009-08-21 15:05:26
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    "krzys" <d...@g...com> wrote in message
    d.googlegroups.com...
> [...]
    > wymiary początkowe, które można skalować zachowując proporcje).
    > Szukałem, szukałem i marnie mi to idzie...

    Powinno się udać
    http://www-rcf.usc.edu/~skoenig/icaps/icaps04/icapsp
    apers/ICAPS04KorfR.pdf

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    pl.comp.lang.c FAQ: http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ
    C++ FAQ: http://parashift.com/c++-faq-lite

  • 8. Data: 2009-08-21 18:39:52
    Od: "P. Owca" <2...@i...sk>

    "Mateusz Loskot" beee:
    > "krzys" <d...@g...com> wrote in message
    d.googlegroups.com...
    > Powinno się udać
    > http://www-rcf.usc.edu/~skoenig/icaps/icaps04/icapsp
    apers/ICAPS04KorfR.pdf
    ale się człowiek opisał... ;-> metoda szatkowania kwadratami, ponieważ
    upycha kwadraty/prostokąty, czyli figury szatkowalne na kwadraty.
    wystarczyło napisać, że problem upchnięcia jest tak rozwiązywalny, jak
    rozwiązywalne jest znalezienie figury będącej wspólnym dzielnikiem wszy-
    stkich upychanych figur (tak samo jak znalezienie liczb dzielników
    w przestrzeni jednowymiarowej).
    każdy musi zdobyć dyplom... ;->
    --
    beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

  • 9. Data: 2009-08-21 19:34:30
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 21 Aug 2009 18:39:52 +0000 (UTC), "P. Owca"
    <2...@i...sk> wrote:

> [...]
    >upycha kwadraty/prostokąty, czyli figury szatkowalne?na kwadraty.
    >wystarczyło napisać, że problem upchnięcia jest tak rozwiązywalny, jak

    Problem pakowania jest NP-hard, wiec Kolega jest uprzejmy bredzic...

  • 10. Data: 2009-08-22 08:23:54
    Od: gdL <j...@g...com>

    On 21 Sie, 14:53, krzys <d...@g...com> wrote:
> [...]
    > prostokąty, to muszą być 3, ich wymiary mogą się zmienić tak, aby
    > optymalnie pokryły całą powierzchnię, ale z zachowaniem ich proporcji)

    Optymalne wypełnienie oznacza, że pozostaje jak najmniejsze pole
    powierzchni niewykorzystane ?

    Ta optymalność przypomina trochę problem komiwojażera i może być
    znaleziona na przykład algorytmem genetycznym. Duża szansa, że utkwisz
    w jakimś minimum lokalnym, które będzie satysfakcjonujące, ale nie
    będzie to rozwiązanie analitycznie najlepsze.

    Zakładając, że będzie niewiele figur jednak, da się przeszukać
    wszystkie możliwości, jeśli nie byłoby skalowania. Skalowanie dość
    mocno komplikuje problem, bo rozciąga z dyskretnej przestrzeni , na
    ciągłą.