  • 1. Data: 2010-01-10 09:51:15
    Temat: [z archiwum ą]czesc 14
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    wirtualna, 20 lipca 2004 16:25, PlusGSM jawnie kpi z abonentow i wyrokow
    Sadow(dlugie)

    Witam,

    Ten post, to historia pewnej reklamacji, ktorej egzekucja zajal sie
    komornik.

    Od poczatku - geneza problemu:
    usluga monitorowanie stanu rozliczen - doliczono jakas kwote do faktury
    zupelnie bezpodstawnie.

    Skutek:
    reklamacja, odmowa Plusa, odwolanie do dyrektora dzialu reklamacji, znow
    odmowa.

    pozostala wiec droga sadowa, z ktorej postanowilem skorzystac - niby 5pln to
    nieduzo, ale:
    1. Plus bezczelnie zaczal sie upominac o niedoplacone 5pln
    2. Plus mogl wpasc na genialny pomysl rozwiazania ze mna umowy w zwiazku z
    niedoplata
    3. Cholera wie, co wkrotce doliczy mi Plus do rachunku - dzis monitorowanie
    stanu rozliczen za 5pln, jutro kto wie, moze INFOCENTRUM za 1950pln?

    I instancja - Sad Rejonowy IV wydzial cywilny (Barska 28/30 - Warszawa)
    Sad nie mial watpliwosci, ze Plus samowolnie doliczyl 5pln. Uznal, ze Plus
    nie mial podstaw do doliczenia tej kwoty. Sad uznal moje powodztwo w calosci
    i ustali, ze Plusowi "nie sluzy roszczenie o 5pln z tytulu monitorowania
    stanu rozliczen", oraz zasadzil na moja rzecz 30pln tytulem zwrotu kosztow
    procesu (koszt znaczkow oplaty sadowej)

    II instancja - Sad Okregowy V wyd. cywilny-odwolawczy (al. Solidarnosci)
    Naturalnie Plus apelowal - co mial zrobic gdy przed Sadem pierwszej
    instancji wrecz sie skompromitowal - mozna tu dlugo mnozyc kwiatki typu -
    inne stanowisko w odpowiedzi na pozew, az tu nagle na rozprawie mecenas
    Plusiakowy zmienia stanowisko i sklada odmienne wyjasnienia... Wyliczac
    mozna dlugo, ale to jest raczej off-topis (winno pojsc na pl.soc.prawo).

    Sad drugiej instancji odrzucil apelacje Plusa. Wyrok stal sie prawomocny.

    Jaki tego skutek? Przez kolejne dwa miesiace od uprawomocnienia sie wyroku
    Plus roscil sobie ode mnie nienaleznej kwoty - szyt bezczelnosci. Mimo
    wielokrotnych telefonicznych upomnien, na fakturach wciaz pojawia sie
    niedoplata - a przeciez Sad ustalil, ze te 5pln jest nienalezne.

    Naturalnie Plus takze nie kwapil sie do zwrotu kosztow procesu. Postanowilem
    wykazac troszke dobrej woli i osobiscie wezwac do zaplaty 30pln. I co? W
    biurze obslugi abonenta Pani kazala mi skontaktowac sie z prawnikami (nie
    wiadomo jakimi ;-)), a do siedziby spolki mnie nie wpuszczono.
    W zwiazku z tym, bezczelnie nie chcieli placic, udalem sie do Sadu po
    klauzule wykonalnosci wyroku (jeszcze z siedziby Sadu zadzwonilem do Plusa i
    spytalem kiedy zaplaca - prosze zlozyc reklamacje - uslyszalem... BOSZ!! no
    comments)

    Po pewnym czasie pojawila sie i klauzulka. Z nia w reku moglem isc od razu
    do komornika by ten wszczal egzekucje, ale ja znow wykazalem sie dobra wola
    i poszedlem do siedziby Plusa. I co? Prawnik powiedzial, ze nie dostane
    pieniedzy w gotowce.... Tu mu przerwalem rzeczowym "do widzenia" i udalem
    sie do komornika. Komornik bardzo chetnie zajal sie egzekucja - ciekawe co
    zlicytuje - glupio zrobilem, ze zglosilem do egzekucji nr rachunku
    bankowego - nalezalo zglosic sprzet komputerowy w siedzibie zarzadu, ktory
    komornik by zajal i zlicytowal (koszac radosnie swoja prowizje).

    Oto przyklad w jaki sposob Plus traktuje swoich klientow oraz w jaki sposob
    podchodzi do powagi "Wyroku w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej".

    Wezcie te historie pod uwage, gdy bedziesie sie zastanawiac jak zachowywac
    sie wobec Plusa w sytuacjach spornych - przede wszystkim nie placic!!! Bo
    Plus po dobroci nie odda - nawet prawomocnego wyroku nie uzna - dopiero
    komornik zalatwi sprawe.

    pozdrawiam
    Tomasz Wojciechowski

  • 2. Data: 2010-01-10 09:55:53
    Temat: Re: [z archiwum ą]czesc 14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    brum pisze:
> [...]
    > komornik.
    >
    > Od poczatku - geneza problemu:
    > usluga monitorowanie stanu rozliczen - doliczono jakas kwote do faktury

    Jest to opisane wraz ze skanami tutaj
    http://liwiusz.republika.pl/polkomtel/msr_jak_odzysk
    ac.html

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-01-10 11:49:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010 10:51:15 +0100, brum wrote:
> [...]

    >bankowego - nalezalo zglosic sprzet komputerowy w siedzibie zarzadu, ktory
    >komornik by zajal i zlicytowal (koszac radosnie swoja prowizje).

    Fotel prezesa nalezalo zglosic :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-01-10 12:52:29
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-10 12:49, J.F. wrote:

    > Fotel prezesa nalezalo zglosic :-)

    Lepiej jakąś centralę telefoniczną :-)

  • 5. Data: 2010-01-10 13:28:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010 13:52:29 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    >Lepiej jakąś centralę telefoniczną :-)

    Centrala moze sie prezes nie przejac :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-01-12 21:02:07
    Od: TGor <g...@w...peel>

    W dniu 2010-01-10 13:52, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Lepiej jakąś centralę telefoniczną :-)

    Ale ztcms* sądy mają wręcz zwyczaj jeśli nie obowiązek egzekwować w
    sposób "najmniej uciążliwy". Czyli konto jest zawsze priorytetem.

    No ale ... z drugiej strony pewnie zdażały się sytuacje pokroju "granata
    w świątecznym ubraniu" i dłużnik miał możliwość zmiany tego zwyczaju. ;-)

    TG

    *z tego, co mi świta