  • 1. Data: 2012-07-16 11:44:25
    Temat: z cyklu zagadkowe usterki - toyota yaris, problem z układem kierowniczym
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    tak ostatnio kilka tematów się pojawiło z tego cyklu więc i ja wrzucę
    swoje 3 grosze..

    pacjent toyota yaris 1.3, rocznik 2004, nie bita, bardzo mało jeżdżona
    (25kkm) od "urodzenia" w rodzinie więc pewniak..

    dość nagle pojawił się taki ficzer że kierownica nie prostuje się tak
    jak by się tego chciało. Trzeba lekko jej pomóc wrócić na swoje miejsce.
    To raz.. Dwa.. jak się jedzie szybciej (>100km/h) minimalny ruch
    kierownicą powoduje że auto (za)bardzo reaguje, od razu przeskakuje na
    drugi pas. Jazda przy prędkości ~140km jest samobójstwem!

    Nie wiem dokładnie kiedy to nastąpiło, bo ja tym autem jeżdżę raz na
    rok, a kierowniczka nie zapuszcza się na autostrady. Jadąc po mieście
    usterka ta nie jest bardzo uciążliwa, dla kierowniczki była niezauważalna.

    Jakaś podpowiedź gdzie szukać przyczyny?
    W ostatnim czasie nie zameldowano mi żadnego zdarzenia które mogły by
    spowodować coś takiego.

    Zdaje się że w tym samochodzie jest elektryczne wspomaganie. Czy pomocy
    szukać u mechanika czy u elektryka?

    W internecie znalazłem jeden wątek, gdzie użytkownik opisuje dokładnie
    takie same objawy, niestety bez rozwiązania, rzekomo miał sprawdzone
    zbieżności, zawieszenie itp. Próbowałem się kontaktować z owym, lecz bez
    echa..

    Ja jeszcze nigdzie z tym nie jechałem bo nie mam zamiaru sprawdzać
    całego samochodu który wręcz jeszcze pachnie salonem, by się dowiedzieć
    że jakaś pierdółka poszła. Może ktoś z Was trafnie będzie w stanie
    wytypować co by to mogło być?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2012-07-16 11:59:12
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Albercik"

    > zbieżności, zawieszenie itp. Próbowałem się kontaktować z owym, lecz
    > bez echa..

    Miałem podobny objaw w Nissanie Primera, po tym, jak mechanik z serwisu
    we Wrocławiu wpierdzielił się w taką dziurę, że mało koła nie urwało -
    przy prędkości 80km/h nie dało się prosto jechać, każdy ruch kierownicą
    "przerzucał" auto na sąsiedni pas - oczywiście bardzo mocno przestawiła
    się zbiezność. Tyle, że w Primierze nie było elektrycznego wspomagania,
    ale objawy podobne.

  • 3. Data: 2012-07-16 12:02:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Albercik pisze tak:

    > Dwa.. jak się jedzie szybciej (>100km/h) minimalny ruch
    > kierownicą powoduje że auto (za)bardzo reaguje, od razu
    > przeskakuje na drugi pas.

    Myślę że wspomaganie "nie wie" że już jedziesz szybko i działa dalej
    tak jak na postoju. Zepsuła się korekcja siły wspomagania w funkcji
    prędkości z kompa.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2012-07-16 15:05:27
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jakaś podpowiedź gdzie szukać przyczyny?
    > W ostatnim czasie nie zameldowano mi żadnego zdarzenia które mogły by
    > spowodować coś takiego.

    zanim zaczniesz winić wspomaganie - sprawdz geometrie, być może sama
    zbieżność wystarczy.
    Zbieżność może być odpowiedzialna za 'skakanie' samochodu z toru jazdy
    (wyczuwalne zwłaszcza na mokrym), a kąty (generalnie geometria) ma duży
    wpływ na wracanie kierownicy.
    Sprawdz geometrie i luzy w zawieszeniu - a wszystko będziesz wiedział.

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

  • 5. Data: 2012-07-17 09:43:04
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 16.07.2012 11:44, Albercik pisze:

> [...]
    > drugi pas. Jazda przy prędkości ~140km jest samobójstwem!
    >
    > Zdaje się że w tym samochodzie jest elektryczne wspomaganie. Czy pomocy

    puki co 2:1 żeby jechać na geometrie.. i tak chyba trzeba będzie zrobić..

    pozdrawiam.

  • 6. Data: 2012-07-17 09:56:09
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam serdecznie.

    Albercik <n...@g...pl> napisał(a):
    ..
    > puki co 2:1 żeby jechać na geometrie.. i tak chyba trzeba będzie zrobić..
    Tak się dzieje, kiedy koła są zbyt rozbieżne. W FWD powinny mieć lekką
    rozbieżność, którą kompensuje napęd ale jeśli była jakaś dziura (kierowniczki
    zwykle nie rejestrują takich rzeczy) to bardzo prawdopodobne, że rozbieżność
    się powiększyła.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://nemetiisto.pl
    http://tunery.tv

  • 7. Data: 2012-07-18 17:17:36
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > dość nagle pojawił się taki ficzer że kierownica nie prostuje się tak jak
    > by się tego chciało. Trzeba lekko jej pomóc wrócić na swoje miejsce.

    na moje oko to był grany krawężnik. I to może bokiem.