  • 1. Data: 2010-05-23 23:52:17
    Temat: z serii: "jaki kompakt?"
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...poczta.onet.pl>

    Witam o Grupo Wszechwiedzaca ;)
    Przymierzam sie do zmiany aparatu no i tu pojawia sie problem... co wybrac?
    Teraz pstrykam Canonen PS A720IS. Czemu chce go zmienic? Glownie z 2
    powodow:
    - zbyt duza ogniskowa na szerokim kacie (35mm)
    - zbyt duze rozmiary (gruby i ciezki)

    Czego oczekuje od nowego nabytku? Kilku rzeczy:
    - szeroki kat (24mm w ostatecznosci 26mm), a na dlugim koncu nie mniej niz
    200mm
    - jasny obiektyw
    - male wymiary i waga
    - skuteczna stabilizacja
    - obecnosc trybow PASM, tryby tematyczne raczej sie nie przydadza
    - milym dodatkiem bedzie zapis w RAW
    - fajnie, gdyby byl zasilany z baterii/aku AA, ale domyslam sie, ze to
    zwieksza wymiary calej konstrukcji, wiec tu moge pojsc na kompromis ;)
    - obsluga kart SD/SDHC
    - cena: okolice 1000zl

    Aparat bedzie uzywany glownie do zdjec plenerowych (gory), ale czasem takze
    w pomieszczeniach.

    Mozecie cos polecic?
    Trudno cos sensownego znalezc na wyszukiwarkach/porownywarkach, bo tam
    glownym kryterium jest ilosc pikseli na matrycy.
    Jak narazie wpadly mi w oko 2 modele: Lumix TZ-10 i Sony HX-5, ale jako, ze
    sa to modele niedawno wypuszczone na rynek, to trudno znalezc jakies uwagi
    uzytkownikow.

    Qkam

  • 2. Data: 2010-05-24 09:42:02
    Temat: Re: z serii: "jaki kompakt?"
    Od: Piotr <p...@g...com>

    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10886

  • 3. Data: 2010-05-24 10:33:58
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    wrote:

    > Jak narazie wpadly mi w oko 2 modele: Lumix TZ-10 i Sony HX-5,

    Jeśli oba spełniają narzucone wymagania to kup ten, który np. bardziej
    ci się podoba lub mniej kosztuje ... bo zdjęcia oba będą robiły
    podobne.

  • 4. Data: 2010-05-24 12:03:10
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 24 May 2010 01:52:17 +0200, QkamCoSieDzieje napisał(a):

    > Mozecie cos polecic?

    Kilka watkow wyzej koledzy polecali mi jako ewentualna alternatywe dla
    G10/G11 kompakta Canon Powershot S90. Mnie co prawda z kilku powodow sie
    nie podoba (nieruchawy ekran, brak stopki pod lampe, etc.) ale w recenzjach
    ktore czytalem byl chwalony. Aczkolwiek z gory zastrzegam ze nie spelnia
    niektorych Twoich oczekiwan - np. co do zasilania (ma swoj akumulator) czy
    ceny (ok 1400 pln).

    Kyniu

  • 5. Data: 2010-05-24 12:50:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Witam o Grupo Wszechwiedzaca ;)

    Grupa niewiele wie o kompaktach, bo sie skupia na lustrzankach :-)

    > Czego oczekuje od nowego nabytku? Kilku rzeczy:
    > - szeroki kat (24mm w ostatecznosci 26mm), a na dlugim koncu nie
    > mniej niz 200mm

    To ci na szczescie ogranicza wybor. Niewiele tych ultrazoomow jest.
    I raczej drozsze niz 1000zl

    > Jak narazie wpadly mi w oko 2 modele: Lumix TZ-10

    Zobacz tez wczesniejsze modele, moze jeszcze sa do nabycia.
    I wcale niekoniecznie gorsze niz najnowszy, poza Mpix.

    Alez postep - rok temu wchodzil TZ-7

    J.