  • 1. Data: 2013-01-07 10:35:10
    Temat: zagraniczna firma kupuje w PL abonament?
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    Witam,

    czy spotkał się ktoś z sytuacją, że zagraniczna firma (UE) bez polskiego oddziału
    zawarła z polskim operatorem umowę?

  • 2. Data: 2013-01-07 12:12:38
    Temat: Re: zagraniczna firma kupuje w PL abonament?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slavo65" napisał w wiadomości grup
    >czy spotkał się ktoś z sytuacją, że zagraniczna firma (UE) bez
    >polskiego oddziału zawarła z polskim operatorem umowę?

    Chyba trudno, bo:
    a) gdzie wysylac faktury,
    b) jak zamierzaja placic,
    c) gdzie wysylac komornika jak nie zaplaca ?

    d) z VAT czy bez ... choc niby na to teraz jest przepis ..

    J.

  • 3. Data: 2013-01-07 12:29:10
    Od: "Pawel G." <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od J.F
    z dnia: 2013-01-07 12:12:

    > Chyba trudno, bo:
    Teoretycznie nie ma problemu, to jest wewnątrzwspólnotowa usługa.

    > a) gdzie wysylac faktury,
    na skrzynkę mailową?

    > b) jak zamierzaja placic,
    przelewem?

    > c) gdzie wysylac komornika jak nie zaplaca ?
    są inne sposoby zabezpieczenia się, zresztą stosowane również na rynku
    lokalnym, np. depozyt gwarancyjny, stosowane bywało i na rodzimych
    klientach, usługa wykonywana jest tylko do kwoty depozytu

    > d) z VAT czy bez ... choc niby na to teraz jest przepis ..
    Jako obie firmy są zarejestrowane jako płatnicy VAT UE to bez

    Tyle teorii...

    cyt.
    W teorii nie ma różnic między teorią a praktyką. W praktyce jednak takie
    różnice występują..

    Paweł

  • 4. Data: 2013-01-07 13:28:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 7 Jan 2013 12:12:38 +0100, J.F napisał(a):

    > Chyba trudno, bo:
    > a) gdzie wysylac faktury,
    > b) jak zamierzaja placic,
    > c) gdzie wysylac komornika jak nie zaplaca ?

    a, b, c : karta kredytowa.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 5. Data: 2013-01-07 16:55:22
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2013 10:35:10 UTC+1 użytkownik slavo65 napisał:
    > Witam,
    >

    > czy spotkał się ktoś z sytuacją, że zagraniczna firma (UE) bez polskiego oddziału
    zawarła z polskim operatorem umowę?

    Mam już oficjalną odpowiedź z T-Mobile, że nie zawierają takich umów.
    Słownie Plus powiedział to samo.
    Czekam na pisemne potwierdzenie właśnie z Plusa i Orange.
    Zastanawiam się, czy to nie jest sprzeczne z jakimś unijnym paragrafem.

  • 6. Data: 2013-01-07 17:03:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Czekam na pisemne potwierdzenie właśnie z Plusa i Orange.
    >Zastanawiam się, czy to nie jest sprzeczne z jakimś unijnym

    Zapytaj t-mobile niemcy. Firma moze byc np holenderska czy francuska,
    co by nie wzbudzac podejrzen :-)

    J.

  • 7. Data: 2013-01-07 17:13:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości

    >a, b, c : karta kredytowa.

    No, jest to jakis pomysl, choc jak pamietam to orange mial jakas liste
    "te karty uznajemy".
    Oczywiscie tylko z polskich bankow ...

    J.

  • 8. Data: 2013-01-08 00:21:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 07 Jan 2013 12:29:10 +0100, "Pawel G." <c...@o...pl> wrote:
    > Jako obie firmy są zarejestrowane jako płatnicy VAT UE to bez

    To dotyczy tylko wymiany towarow, nie usług.

    --
    Marek