  • 1. Data: 2004-06-12 18:10:04
    Temat: router TP w Bydgoszczy...
    Od: "Daniel 'steelrat' Dubielski" <d...@p...net>

    Witam szanowne grono,

    dzisiaj zauwazylem cos ciekawego:

    Hostname
    %Loss Rcv Snt Last Best Avg Worst
    1. 80.55.240.113
    0% 14 14 23 1 4 23
    2. 213.25.2.59
    0% 14 14 21 17 109 448
    3. 213.25.5.189
    0% 14 14 17 17 107 411
    4. 194.204.175.213
    0% 13 13 20 20 108 365
    => 5. 194.204.175.221
    16% 11 13 24 24 105 438
    6. 194.204.175.170
    0% 13 13 31 30 118 486
    7. 213.25.5.93
    0% 13 13 39 29 103 479
    8. 213.77.0.38
    0% 13 13 29 29 119 638
    9. 213.180.130.200
    0% 13 13 29 28 137 619

    221.175.204.194.in-addr.arpa domain name pointer
    z.byd-r1.do.war-r4.tpnet.pl.

    dzwonilem na (sic!) helpdesk DSLa... no i ... no i oddzwonili ze niby
    wszystko jest ok. To poprosilem o rozmowe z technikiem... no i sie zaczelo -
    najpierw pan usilowal mnie przekonac ze przekroczylem upstream (mam dwa
    DSLe - 1 i 1/2) no i ICMP nie puszcza, bo maja "blokady". Potem gdy mu
    kulturnie wytlumaczylem ze TCP/UDP tez tnie, ja nic nie przekroczylem, a
    wogole to tnie na tym routerze, pan sie zmieszal i stwierdzil ze on to jest
    od DSLa - i to on poprosi kolege... Po jakis 5 min, pan sie odezwal i
    stwierdzil ze to w sumie nie do nich tylko do innej komorki Polpaku i on to
    przekarze... Wlos sie na glowie ... Oczywiscie problem caly czas trwa ;-)

    To bylo tak gwoli rozrywki - pytanie jest nastepujace ;-) Ktos juz moze u
    nich to zglaszal ?

    Pozdrowienia,
    Daniel 'steelrat' Dubielski

  • 2. Data: 2004-06-12 19:14:01
    Temat: Re: router TP w Bydgoszczy...
    Od: "Daniel 'steelrat' Dubielski" <d...@p...net>

    Witam,

    Uzytkownik "Adam Nowacki" <n...@x...de> napisal w wiadomosci

    No geniuszem moze nie jestem, aczkolwiek jedynie co mi przychodzi do glowy
    to przycinanie ruchu ze wzgledu na wlasna mala przepustowosc. I dzieje sie
    to tylko gdy droga prowadzi przez wezel warszawski... Poza tym ... hmmm
    widze ze niewiele mozna sie dowiedziec, rozmawiajac normalnie... coz.. bywa.

    /steelrat

  • 3. Data: 2004-06-12 19:24:37
    Od: "Expro" <g...@n...expro.pl.invalid>

    Ale przecież do adresu docelowego (z tego co widze onet) strat nie ma.
    Straty sa tylko na 194.204.175.221 a wiec moze faktycznie ta maszyna ma
    jakies limity na ruch kierowany bezposrednio do niej...

    Grzegorz

  • 4. Data: 2004-06-12 19:39:37
    Od: "Daniel 'steelrat' Dubielski" <d...@p...net>

    Witam,

    Użytkownik "Expro" <g...@n...expro.pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Ale przecież do adresu docelowego (z tego co widze onet) strat nie ma.
    > Straty sa tylko na 194.204.175.221 a wiec moze faktycznie ta maszyna ma
    > jakies limity na ruch kierowany bezposrednio do niej...

    hmm, o tym nie pomyslalem. Fakt - tu mnie masz. Aczkolwiek od momentu
    wystapienia problemow zauwazylem spadek przepustowosci do wyszystkiego co
    przechodzi przez ten wezelek. Nie jest to wartosc stala, ale jednak. No
    coz... pobserwuje. Pozyjemy - zobaczymy. Anyway thx.

    Pozdro,
    /steelrat

  • 5. Data: 2004-06-12 21:34:19
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@p...na.niusy>

    "Daniel 'steelrat' Dubielski" <d...@p...net> napisał(a):

    > => 5. 194.204.175.221
    > 16% 11 13 24 24 105 438

    Nic nienormalnego, maja rate-limity na odpowiedzi ICMP. Nie wplywa to
    nijak na straty przy normalnym routingu. Warszawski router dostepowy
    dla Neostrady potrafi olewac 95% ICMP.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 6. Data: 2004-06-12 21:38:36
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Przemyslaw Frasunek <v...@p...na.niusy> napisał(a):

    > Nic nienormalnego, maja rate-limity na odpowiedzi ICMP. Nie wplywa to
    > nijak na straty przy normalnym routingu. Warszawski router dostepowy
    > dla Neostrady potrafi olewac 95% ICMP.

    I nie dziwię się temu...
    niektóre większe serwisy np: yahoo.com, swego czasu podawały, że ruch
    ICMP do www.yahoo.com stanowi całkiem pokaźną ilość. (nie pamiętam
    źródła)

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    nic-hdl: BW175-RIPE

  • 7. Data: 2004-06-13 08:13:05
    Od: "Daniel 'steelrat' Dubielski" <d...@p...net>

    Witanko,

    Użytkownik "Przemyslaw Frasunek" <v...@p...na.niusy> napisał w
    wiadomości news:863c50795w.fsf@lagoon.freebsd.lublin.pl...

    > Nic nienormalnego, maja rate-limity na odpowiedzi ICMP. Nie wplywa to
    > nijak na straty przy normalnym routingu. Warszawski router dostepowy
    > dla Neostrady potrafi olewac 95% ICMP.

    No to teraz w domq jezdem ;) Dzieki za wyjasnienia!

    Pozdrowienia,
    /steelrat

    kiedys: 2:481/14 ;-)

  • 8. Data: 2004-06-13 18:38:12
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Sat, 12 Jun 2004 20:10:04 +0200 I had a dream that Daniel 'steelrat' Dubielski
    <d...@p...net> wrote:
> [...]
    > 0% 13 13 29 28 137 619
    >
    > To bylo tak gwoli rozrywki - pytanie jest nastepujace ;-) Ktos juz moze u

    Ale CO zgłaszał? Że masz zero strat do docelowego hopa?
    No rzeczywiście poważna awaria.

    Przyjmij do wiadomości dwie rzeczy:
    1. Admini sieci mają co robić i nie muszą odpowiadać na rozrywkowe
    pytania upierdluserów.
    2. Ruter służy do rutowania, a nie generowania pakietów ICMP.
    Może zgłoś do TPSA, że ich ruter nie odkurza - przecież nie odkurza...