  • 11. Data: 2014-10-31 15:08:31
    Temat: Re: zamienił stryjek siekierkę na kijek
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-10-31 14:51, mt pisze:

    > No ale do czego chcesz to podpinać, jaki udźwig? Jak chciałbyś sterować
    > tym A6000 jeśli nie bezprzewodowo?

    Y6 razem z gimbalem chcę się zmieścić w max 1,5kg. To nie temat na tę
    grupę...

    Wyzawalac muszę z aparatury, np tak:
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1850
    678

    Pytanie moje nie dotyczy platformy fpv, tylko:

    1. kupić a6000 (lub coś innego, co?) i zostawić 5d, bo jakościowo to
    nadal przepaść między aspc a FF?
    2. wymienić 5d na a6000, bo wszystko poszło tak do przodu, że różnica
    przy takim zastosowaniu jak moje będzie minimalna?
    3. wymienić 5d na a7?
    4. inne opcje.

    Napisałem tylko o tym dlatego, żeby było wiadomo, że chodzi o wagę.

  • 12. Data: 2014-10-31 15:09:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Freitag, 31. Oktober 2014 14:52:51 UTC+1 schrieb twistedme:
> [...]
    samego sprzetu do obu rodzajow prac.
    aparacik z jednym obiektywem , stalka .
    drona takiej samej jakosci jak z lustrzanki FF.

    > tak, istnieje takie ryzyko niestety... :)
    >
    > Dlatego na początku właśnie miałem taki pomysł, jak opisujesz, tyle, że
    > myślałem o nex'ie.
    >
    > dzięki

    tak

    nex tez bylby ok.
    jakis maly lekki aparat.
    raczej tanszy z podstawowymi funkcjami i lekkim obiektywem

    ja wprawdzie tez mam hobby latanie , tyle ze prawdziwymi , nie moge sie zdobyc
    czasowo i mentalnie na uruchomienie drona , ale jakies pojecie o mozliwych
    zagrozeniach mam.
    wiesz lepiej , w miare lekki , prosty aparacik
    nex jest ok.
    widze ze ludzie stosuja.

    ostatnio bedac za granica widzialem, ze fotograf takim prostym dronem robil zdjecia
    slubne pary mlodej . jakis zamek i proste ujecie z gory - to byl nawet nex.

    w kazdym razie bralbym do tego celu oddzielny aparat , tanszy , lzejszy , mniejszy .

  • 13. Data: 2014-10-31 15:22:39
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-31 15:08, twistedme pisze:

> [...]
    > 3. wymienić 5d na a7?
    > 4. inne opcje.
    >
    > Napisałem tylko o tym dlatego, żeby było wiadomo, że chodzi o wagę.

    No to wziąć jakiegoś naprostszego Nexa typu A5000, po co ci chociażby
    wizjer przy sterowaniu na odległość.

    --
    marcin

  • 14. Data: 2014-10-31 15:25:18
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-10-31 15:09, XX YY pisze:

> [...]
    >
    > w kazdym razie bralbym do tego celu oddzielny aparat , tanszy , lzejszy , mniejszy.

    Tak, właśnie nex jest w tych kręgach najpopularniejszy.

    W międzyczasie posprawdzałem ceny na alle i wychodzi, że za moje szpeje
    mógłbym mieć 2x a6000 lekką ręką :)

    Zastanowię się, czy jednak tak czy inaczej nie opchnąć tego 5d...
    młodszy już nie będzie.

  • 15. Data: 2014-10-31 15:27:34
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-10-31 15:22, mt pisze:

    678

    > No to wziąć jakiegoś naprostszego Nexa typu A5000, po co ci chociażby
    > wizjer przy sterowaniu na odległość.

    Rzeczywiście, wezmę osobny tani aparat, w razie W zostanę z ręką w "d"
    :) A tak dopóki nie odrobię ewentualnych strat tfu tfu będę miał czym
    pracować.

  • 16. Data: 2014-10-31 15:38:51
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-31 15:27, twistedme pisze:

    > Rzeczywiście, wezmę osobny tani aparat, w razie W zostanę z ręką w "d"
    > :) A tak dopóki nie odrobię ewentualnych strat tfu tfu będę miał czym
    > pracować.

    No, do tego całkiem niezły 20/2.8 i zestaw z A5000 wyjdzie Ci taniej i
    lżej niż sam korpus A6000.

    --
    marcin

  • 17. Data: 2014-10-31 16:17:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Freitag, 31. Oktober 2014 15:27:43 UTC+1 schrieb twistedme:

    > Rzeczywiście, wezmę osobny tani aparat, w razie W zostanę z ręką w "d"
    > :) A tak dopóki nie odrobię ewentualnych strat tfu tfu będę miał czym
    > pracować.

    canon ciagle nie ma lepszej matrycy niz w d5, liczaca sobie cos ok 8-iu lat.
    sa roznice w nowszych modelach bez wiekszego znaczenia.
    spodziewam sie , ze z nowa matryca wyjdzie najpierw c1d w cenie ok 5000 - 6000 euro
    , nastepnie za co najmniej rok pokaze sie prostsza wersja c5mk4 w cenie powyzej 3000
    euro - zawsze to kupa pieniedzy.

    postep w rozwoju matryc i jakosci obrazu nie jest aktualnie tak szybki jak przed 5-8
    laty. 5d mk2 bedzie jeszcze za 5 lat robil wciaz dobre zdjecia.

    niestety spadek z czasem wartosci takiego sprzetu jest duzy , pewnie to wynik masowej
    produkcji. im drozszy sprzet kupisz , tym wiecej stracisz , jesli rzeczywiscie nie
    zarabia na siebie. Na zlecenia komercyjne to jednak wypada miec FF , z aps jestes w
    duzo gorszej sytuacji.

    pewnie , jesli nie potrzebujesz w ogole to mozna sprzedac , tylko co z tymi
    pieniedzmi zrobisz. na nastepce bedziesz musial wydac 3-4 razy wiecej niz dostaniesz
    , a jakosc obrazu bedzie w praktyce taka sama.
    dzisiaj nie jest tak , ze zmieniasz aparat na nowy , drozszy i jest od razu o niebo
    lepiej. Poziom mozna powiedziec jest wysrubowany , nie ma rewolucji , jest ewolucja.
    moze odejscie o cmos na cos innego zmieni sytuacje , tylko na co ?

  • 18. Data: 2014-11-01 11:36:47
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-10-31 13:14, twistedme wrote:
    > 2. wymienić 5d na a6000, bo wszystko poszło tak do przodu, że różnica
    > przy takim zastosowaniu jak moje będzie minimalna?

    Mając niemal identyczny dylemat poszedłem właśnie tą drogą i od 2
    miesięcy mam a6000.
    Zastosowanie to studio no i trochę zacząłem też filmować :-)
    Z tym, że dla mnie głównie liczyła się waga i gabaryty. Teraz mogę mieć
    aparat zawsze przy sobie ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info