  • 11. Data: 2009-05-20 10:07:23
    Temat: Re: zapowiedzi AUS 4D - świeżyzna :-)
    Od: Baseciq <n...@b...org>

    Dnia Wed, 20 May 2009 11:55:59 +0200, Przemysław Kowalik napisał(a):

    > Taaa, tego się nie spodziewałem...

    Jak MPTówkowi zabierali 919 to też była wielka tragedia. Teraz jak im
    jedynkę dodali to już tak nie marudzili.

    Zresztą (nie wiem, bo nie korzystam z taksówek) kierunkowy miasta dodaje
    się tylko chyba przy dzwonieniu z komórki. Wydawałoby się że człowiek
    uczony, komórkę "umi włonczyć, pin wpisoć", a tu dupa. Nie wie jak dzwonić.
    Trochę czasu minie i się ludzie przyzwyczają, a żydorcza jak zawsze, robi z
    igły widły.
    --
    www.baseciq.org
    "Rozmowa z Kolejami Mazowieckimi tym się różni od rozmowy z

  • 12. Data: 2009-05-20 10:08:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    > Sprawdziliśmy, jak na problem zareagowała telekomunikacja - Nie wiem,
    > jak ludzie mogą mylić te numery. Przecież o zmianach było wiadomo od
    > dawna- mówi w rozmowie z radiem TOK FM Izabela Szum z Telekomunikacji
    > Polskiej.

    Oni tam specjalnie dobieraja ludzi z takimi nazwiskami?

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2009-05-20 11:26:26
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:gv0k3h$qv3$1@inews.gazeta.pl...

    > Taaa, tego się nie spodziewałem...
    >
    > Przemek
    >
    > http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,35640,6628017,Jedna
    _cyfra_rujnuje_polskie_taksowki.html

    > Jedna cyfra rujnuje polskie taksówki
    > Michał Janczura, RADIO TOK FM
    > 2009-05-20, ostatnia aktualizacja 2009-05-20 11:32
    (...)

    Mówiłem, kurna, do numeru 4-cyfrowego dodać nie 1, bo się będzie
    chrzanić, lecz 19, dzięki czemu ujednolici się przy okazji numerację...
    ale nie, władze telefoniczne były mądrzejsze...
    No - i masz babo placek. Moja wróżna z Biurem Numerów sprawdziła się, ta
    też już się sprawdza.
    Gdyby dodać 19 do numeru to ot - było by tak...
    Dziś... był sobie taxifon np. 9621.
    Np. w Nowym Sączu.
    wyglądał tak:
    189621.
    Byl sobie w Lublinie, wyglądał tak:
    819621
    W Nowym sączu obecnie powinno wyglądac tak:
    1819621
    (ano, podobne do powyższego, jakby mu jedynka doszła)
    W Lublinie:
    8119621
    Gdy ktoś sie pomyli, lub nie wie, jak to ma wyglądać, to nakręci
    W Lublinie:
    1819621
    w Nowym Sączu:
    1189621
    (no, tu chociaż się nie dodzwoni... a zaraz... 1189xx... heh,...)
    Już nie mówię o Krakowie, 129621... :PPP
    Tymczasem, gdyby było po mojemu -
    Ktokolwiek by się gdziekolwiek pomylił, to wyglądało by to tak:
    W Lublinie - 19819621 zamiast 81199621, a pomylonego 1819621
    W Nowym Sączu 19189621 zamiast 18199621, a pomylonego 1189621...
    Nie mówiąc o Krakowie - 19129621, zamiast 12199621, a pomylonego 1129621
    (uwaga na pierwsze 3 cyfry... - jeśli Babcia Stefa będzie uważać, że ona
    lepiej wie, ni.ż abonent B, dokąd się dodzwoniła... to... współczuję
    tym, co pod 112 będą...)
    Jest pewne ryzyko mojej wersji:
    dziś 919621, 949621 i 959621, gdy dodać pomyłkowo 19 przed całością, toi
    wyjdzie 19919621, 19949621 i 19959621... Dlatego też powinny być
    wyeliminowane/zmienione numery (sprzed zmiany 9yxx, gdzie y=1, lub 4,
    lub 5 powinna się zmienić na coś innego, miejsce jest jeszcze. Jak się
    zmieni, ryzyko złego połączenia zniknie. W moim wystarczy zmiana jednej
    cyferki, co można było zrobić przy okazji zmiany, zostawiając
    jednocześnie zapowiedź, a w obecnym zmiana była by bardziej
    skomplikowana.
    Widać władze nie czytują telefonii...

  • 14. Data: 2009-05-20 11:27:54
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh17lkj.h4f.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Oni tam specjalnie dobieraja ludzi z takimi nazwiskami?

    Ważne, nieważne... do dziś widuję przypadki, gdy ktoś próbuje kręcić
    numer, zmieniony dawniej, niż 20 lat temu... Choć coraz rzadsze, ale
    nadal są...

  • 15. Data: 2009-05-20 13:21:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Sempiterna napisała:

    > Ważne, nieważne... do dziś widuję przypadki, gdy ktoś próbuje kręcić
    > numer, zmieniony dawniej, niż 20 lat temu... Choć coraz rzadsze, ale
    > nadal są...

    Skoro poprzednim razem potrzebowali tam zadzwonić przeszło 20 lat temu,
    to czemu się dziwić? Bo w to, że przez 20 lat wciąż próbują, próbują
    i ciągle nie moga się dodzwonić, to ja nie wierzę. No a argument, że
    "przecież o zmianach było wiadomo od dawna" wydaje mi się jakiś taki mało
    inteligentny. Komu było wiadomo? Udali się ci z tej dywizji od informacji.

    Jarek

    --
    Nie czytał pan ogłoszenia w "Bohemii" i "Tagblacie", że zginął mi rasowy
    pinczer? Jak to, nie czytał pan ogłoszenia swojego przełożonego?

  • 16. Data: 2009-05-20 14:35:08
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Sempiterna" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Ważne, nieważne... do dziś widuję przypadki, gdy ktoś próbuje kręcić
    > numer, zmieniony dawniej, niż 20 lat temu... Choć coraz rzadsze, ale
    > nadal są...

    Np. 11 89 13 (dawno temu numer na warszawskim Bródnie)?
    ;-)

    Piotr

  • 17. Data: 2009-05-20 15:07:19
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh180v5.icj.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> [...]
    > to czemu się dziwić? Bo w to, że przez 20 lat wciąż próbują, próbują
    > i ciągle nie moga się dodzwonić, to ja nie wierzę. No a argument, że

    A i z tym sie zetknąłem.
    Choć dobrze, jeśli sie taką osob.ę uświadomi, niby przy okazji, że
    wszystkie numery się pozmieniały, to chociaż sprawdzi, albo kogoś
    zapyta...

    > "przecież o zmianach było wiadomo od dawna" wydaje mi się jakiś taki
    > mało
    > inteligentny. Komu było wiadomo? Udali się ci z tej dywizji od
    > informacji.

    Niestety, bardzo często, nawet dla jakiejś ważnej informacji, jest jak w
    kąciku wesołego admina - ogłoszenie o zmianach jest zamieszczane tylko
    za zapleczem, przy kanciapie sprzątaczek... A jak ktoś tam nie zachodzi,
    to jego wina, że nie wie...
    Raz z rachtelem dostałem informację, że zmiana numeracji JUŻ BYŁA.
    Nawet, jak się linię jakąś autobusową zmienia (przykładowe 520 w
    Warszawie, Żoliborz mocno narzeka na to *1), to po cichu, przemknie
    gdzieś na dwa dni przed tematem lakoniczna informacja gdzieś w
    późnowieczornym Kurierze, raz podana, a jakże, więcej nie można...
    Jeszcze ludzie protestować będą i do zmiany nie dopuszczą... A tak
    metodą faktów dokonanych...

> [...]
    > Udali się ci młodzi oficerowie! A gdzie dyscyplina? Pułkownik posyła
    > do gazety ogłoszenie, a porucznik nie czyta go!

    Otóż właśnie, takie magiczne myślenie coniektórych... Masz obywatelu
    sobie Internet założyć i telewizor mieć/kupić, bo a nuż za 10 lat dzięki
    temu nie przegapisz informacji o zmianie trasy autobusu 399...
    (nieważne, że ta zmiana jest kosmetyczna i utrudni dojście do przystanku
    może o jedną minutę) Przecież słupy ogłoszeniowe, okna w pojazdach są do
    reklam, co, nie wiedzieliście Obywatelu?

    *1 - tu akurat sytuacja była inna, spowodowana, powiedzmy, awarią.
    Jednak wiadukt (fakt, tymczasowy) już jest i dwa autobusy jeżdżą...
    Zobaczycie, wróci normalny wiadukt, autobus zostanie na nowej starej
    starej trasie... Ćśśś... bo jeszcze się ludność dowie za wcześnie i
    będzie pyskować, jak to już raz było i wypyskowali swoje... Zatem,
    braciszkowie, w telefonach, wiadomo, podobnie ma być, nie można ludzi
    odzwyczajać od "status quo", co nie-e? :P

    PS. I tak, jak w sumie rozumiem taką osobę, co po 20 latach ma kłopot,
    niż władzy, która "zapomni" poinformować o zmianie stosownie wcześnie.
    Stawiam na to, że szybciej taki obywatel po 20 latach dowie się o nowym
    sposobie kręcenia będąc za granicą, niż u nas... Stawką jest litrowe
    piwo Faxe Strong (10% "ankohlu").

  • 18. Data: 2009-05-20 16:00:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Sempiterna napisała:

> [...]
    > późnowieczornym Kurierze, raz podana, a jakże, więcej nie można...
    > Jeszcze ludzie protestować będą i do zmiany nie dopuszczą... A tak

    Zmiana przebiegu linii autobusowych, to trochę co innego. To są zawsze
    pojedyncze indywidualne przypadki. Jak się w Warszawie kończyła numeracja
    telefoniczna i postanowiono do sześciu cyfr dodać jeszcze jedną, to można
    to było zrobić z głową i dać każdemu taką samą. A dopiero tym nowym dawać
    inną. Ale to by było zbyt proste, więc dodawano po uważaniu 6, 7 lub 8.

> [...]
    > przystanku może o jedną minutę) Przecież słupy ogłoszeniowe, okna
    > w pojazdach są do reklam, co, nie wiedzieliście Obywatelu?

    To nie jest myślenie magiczne, tylko ogólnowojskowe. Charakterystyczne
    nie tylko dla CK pułkowników, ale dla wszystkich wicepierdołów, którzy
    czują na sobie brzemię odpowiedzialności za losy całego świata. Jak się
    chce na przykład kogoś uznać sądownie za zmarłego, to trzeba zgodnie
    z procedurą dać do prasy ogłoszenie wzywające do stawienia się. No bo
    jak ktoś dwadzieścia lat temu wyszedł z domu i dotychczas nie powrócił,
    to napewno czas swój poświęca studiowaniu ogłoszeń drobnych.
    Jak przeczyta, to się stawi. A jak nie czyta, to z pewnością nie żyje.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2009-05-20 16:18:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    > Oni tam specjalnie dobieraja ludzi z takimi nazwiskami?

    Minister rolnicwa Kłonica, minister budownictwa Glazur, to za PRL
    było...

    MJ

  • 20. Data: 2009-05-20 16:20:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Taksówki w ogóle nie powinny mieć numerów skróconych.

    Amen.

    MJ