  • 1. Data: 2010-12-27 02:48:07
    Temat: "żarówki" led do oświetlenia wnętrza itp -uwaga...
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Na rynku (i w internecie) pojawiają się "żarówki" ledowe typu takiego:
    http://www.dealextreme.com/photogallery.dx/sku.45481 jako zamiennik do
    T10 W5W 5W itp, całkiem dobre np do oświetlenia wnętrza (jeśli akurat
    ten typ żarówki jest stosowany w lampce). Świeci to naprawdę zacnie,
    biały jest biały a nie trupio-niebieski itd.. ale!!!

    Jakby ktoś chciał sobie takie wkładać, najpierw niech sobie sprawdzi
    gniazdka: zwykła żarówka W5W ma szklany/plastikowy cokół, na który są
    wywinięte po przekątnej dwa druciki. W gniazdku obojętnie jest czy
    plus/minus jest prawo-lewo podzielony (a góra z dołem zwarta), czy góra
    to +, dół to -, a lewo i prawo zwarte ze sobą (bo zawsze i tak żarówka
    ma druciki po przekątnej).
    W tych chińskich pseudo-żarówkach góra i dół styku jest zwarty ze sobą !
    (zasilanie musi być lewo-prawo). Jeśli zasilanie jest góra-dół (jak np w
    lampce sufitowej oświetlenia wnętrza w Oplu Vectrze C po-lift) - to
    włożona żarówka robi zwarcie, i zaczyna się topić taśma-folia zasilająca
    lampkę...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2010-12-27 09:46:24
    Temat: Re: "żarówki" led do oświetlenia wnętrza itp -uwaga...
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-27 02:48, BartekK pisze:

> [...]
    > ten typ żarówki jest stosowany w lampce). Świeci to naprawdę zacnie,
    > biały jest biały a nie trupio-niebieski itd.. ale!!!

    Pseudo chińskie gówna, szkoda kasy na to. Potem jeździ jeden z drugim
    imbecyle i mają stroboskopy w rejestracjach.

    Możesz to pokazać na zdjęciach?

  • 3. Data: 2010-12-27 11:14:27
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-27 09:46, Filip KK pisze:
    > Pseudo chińskie gówna, szkoda kasy na to. Potem jeździ jeden z drugim
    > imbecyle i mają stroboskopy w rejestracjach.
    Te akurat konkretne - są ok. Ledy nie są przesterowane prądem (15-18mA
    na leda, to jest ok). W dodatku łączone po 3 w szereg + 3 równolegle (3
    ledy w jednej obudowie, łączone równolegle) wiec nawet uszkodzenie
    jednej struktury nie spowoduje migania/zgaśnięcia całości.
    Migają przeważnie te rurkowe wynalazki z ledami 3mm lub 5mm, typu
    http://www.dealextreme.com/photogallery.dx/sku.51172 które są ciemne
    więc chińczyk wali w nie 50mA by świeciły, a to się kończy szybkim
    uszkodzeniem bondingu/struktury w którejś diodzie i miganiem całego
    szeregu.

    No i piszę - do czego to stosuję. Do oświetlenia wnętrza kabiny, a nie
    jako pozycyjne/tablica które świecą cały dzień. Zaświeci się to na
    chwilę i parę (naście) razy dziennie.

    > Możesz to pokazać na zdjęciach?
    Na szybko naskrobałem grafikę o co chodzi:
    http://lh4.ggpht.com/_sy_AmuOLKhA/TRhl4xDUQUI/AAAAAA
    AACSM/CHWEocDy7lA/s800/Bez%20tytu%C5%82u%201.gif

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2011-05-21 21:30:14
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-27 11:14, BartekK pisze:

> [...]
    > więc chińczyk wali w nie 50mA by świeciły, a to się kończy szybkim
    > uszkodzeniem bondingu/struktury w którejś diodzie i miganiem całego

    http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_51172_
    2.jpg
    Jak widzisz, nie ma nawet rezystorka. I takie chińskie wynalazki się
    psują po kilku miesiącach. Jak już szukać, to chiński wynalazek z
    rezystorkami, świecą u mnie już drugi rok. W rejestracji też się nie
    przepalają.

    > No i piszę - do czego to stosuję. Do oświetlenia wnętrza kabiny, a nie
    > jako pozycyjne/tablica które świecą cały dzień. Zaświeci się to na
    > chwilę i parę (naście) razy dziennie.

    Ja mam diody led we wnętrzu, bo w BMW świecą się żarówki i nie masz na
    to wpływu, włączają się zawsze po otwarciu drzwi. Jakieś 50W poboru, a
    to sporo.