  • 1. Data: 2010-12-26 22:31:56
    Temat: kręci się tylko jedno koło
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
    ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
    napraw?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-12-26 22:36:18
    Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    On 2010-12-26 22:31, M1SLQ wrote:
    > Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
    > ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
    > napraw?

    A kiedy ślisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?

    Piotr

    P.S. Wyguglaj sobie jak działa mechanizm różnicowy (dyferencjał).

  • 3. Data: 2010-12-26 22:43:37
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > A kiedy ślisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?

    Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem), to
    i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-12-26 22:50:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello M1SLQ,

    Sunday, December 26, 2010, 10:43:37 PM, you wrote:

    > Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem), to
    > i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

    Coś zmyślasz...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2010-12-26 22:52:23
    Od: "Jarek" <j@j>

    Użytkownik "M1SLQ" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A kiedy ślisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?

    >Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem), to i
    >tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

    A które podniosłeś - prawe czy lewe?

  • 6. Data: 2010-12-26 23:05:19
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    M1SLQ pisze:
    > Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
    > ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
    > napraw?
    >

    > Pozdrawiam
    PRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
    jeździ z taką "usterką" i jakoś to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
    ale przywykniesz.

    ToMasz

  • 7. Data: 2010-12-26 23:08:06
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > A które podniosłeś - prawe czy lewe?

    Lewe.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-12-27 00:03:36
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    On 2010-12-26 23:08, M1SLQ wrote:

    > Lewe.

    Próbuję sobie wyobrazić, co będzie, jak podniesiesz lewarkiem lewe koło,
    a prawe będzie ciągnęło samochód. Czytałeś, co napisałem w P.S.?

    Piotr

  • 9. Data: 2010-12-27 00:28:15
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > Próbuję sobie wyobrazić, co będzie, jak podniesiesz lewarkiem lewe
    > koło, a prawe będzie ciągnęło samochód. Czytałeś, co napisałem w P.S.?

    Czytałem i zapoznałem się z zasadą działania dyferencjału. Lewarek bez
    wkładania w zaczepy (żeby nie urwać), lewa strona auta ciut uniesiona,
    prawe koło pociągnęło, lewe się nie ruszyło, choć powinno, bo miało
    mniejsze obciążenie. Czyli dyferencjał się uszkodził, skoro nie działa
    jak powinien?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-12-27 00:35:55
    Od: krz <a...@g...pl>

    ToMasz wrote:

    > PRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
    > jeździ z taką "usterką" i jakoś to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
    > ale przywykniesz.
    >
    > ToMasz

    Wymiana skrzyni w Clio II jest taka droga..? :)