  • 1. Data: 2018-01-23 10:20:10
    Temat: zasadzka
    Od: p...@g...com

    http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,229
    25708,bardzo-drogi-roaming-na-promie-pasazer-obwinia
    -stena-line.html#Czolka3Img

    ustalmy fakty:
    roaming byl wlaczony na karcie Play i zadzialal kiedy telefon automatycznie
    przelogowal sie do sieci Telenor Maritime

    PS nie bede sie zakladal ale chyba ktorys starszy android mial automatyczne
    wylaczanie roamingu kiedy karta logowala sie do innej sieci, teraz bez pytania
    stosuje poprzednie ustawienia i zonk

    I happy end

    Michał Milowicz złożył reklamację w sieci Play. Operator rozpatrzył ją pozytywnie i
    uchylił opłatę, ponieważ - jak udało się ustalić - SMS od Play, informujący o
    stawkach za połączenia w roamingu satelitarnym, przyszedł już po tym, jak telefony
    pana Michała i jego żony zaczęły pobierać dane.

  • 2. Data: 2018-01-23 11:17:11
    Temat: Re: zasadzka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-23 o 10:20, p...@g...com pisze:
> [...]
    stawkach za połączenia w roamingu satelitarnym, przyszedł już po tym, jak telefony
    pana Michała i jego żony zaczęły pobierać dane.

    Cenna lekcja, trzeba pamiętać. Rzeczywiście nie jest to takie oczywiste,
    a nazwa sieci "Telenor" tym bardziej może zmylić, bo brzmi jak
    europejska sieć.

    Ostatnio jak byłem na Ukrainie, to się pilnowałem. Koleżanka na chwilę
    włączyła internet, zanim po 30 sekundach kazałem jej wyłączyć ("ojej,
    tylko na chwilę" - ech, te fejsowe kobitki :), zdążyło jej nabić
    megabajt za 36zł :)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-01-23 13:14:21
    Od: p...@g...com

    tu jest ten feature (deaktywacja roamingu danych przy logowaniu do nowej sieci)
    niestety przedstawiony jako bug Nougata w konkretnym modelu Lenovo, w roamingu
    krajowym (Play) to oczywiscie upierdliwe ale w miedzynarodowym jak najbardziej
    zalecane

    https://lenovozone.pl/forum/sprzet/topic7078.html

  • 4. Data: 2018-01-23 18:12:15
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 23 Jan 2018 11:17:11 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >Cenna lekcja, trzeba pamiętać. Rzeczywiście nie jest to takie oczywiste,
    >a nazwa sieci "Telenor" tym bardziej może zmylić, bo brzmi jak
    >europejska sieć.

    Bo to jest europejska sieć. Norweska.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Maritime_Communication
    s_Partner