  • 11. Data: 2009-10-31 09:55:06
    Temat: Re: zasilacz 150W vs 300W
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 30 Oct 2009 21:43:48 +0100, GLaF napisał(a):

    > 80plus.org

    O! jakiś Knoxville Institute to sobie bada. Ciekawe że sprawność w zakresie
    20-100% obciążenia max. jest praktycznie stała. Sądziłem że bardziej się
    zmienia, tak jakoś po wykładniczej.
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2009-10-31 12:12:00
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > O! jakiś Knoxville Institute to sobie bada. Ciekawe że sprawność w zakresie
    > 20-100% obciążenia max. jest praktycznie stała. Sądziłem że bardziej się
    > zmienia, tak jakoś po wykładniczej.

    powinni tez podawac sprawnosc przy obciazeniu 1%

  • 13. Data: 2009-10-31 15:18:16
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    GLaF wrote:

    > 80plus.org

    zaczalem tam grzebac dokladniej i musze powiedziec, ze strona genialna,
    przydaloba sie tez podobna do niej robiaca zestawienie poboru mocy plyt
    glownych,procesorow (idle, 100%load) ...

  • 14. Data: 2009-10-31 18:44:27
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > O! jakiś Knoxville Institute to sobie bada. Ciekawe że sprawność w zakresie
    > 20-100% obciążenia max. jest praktycznie stała. Sądziłem że bardziej się
    > zmienia, tak jakoś po wykładniczej.

    ale juz ponizej 20% gwaltownie spada ...

    http://80plus.org/manu/psu/psu_reports/SO-015_DELL_C
    502A-SO_502W_Report_NEW.pdf

  • 15. Data: 2009-11-01 09:30:48
    Od: Gregorius <g...@g...pl>

    R.M. pisze:

    > zaczalem tam grzebac dokladniej i musze powiedziec, ze strona genialna,
    > przydaloba sie tez podobna do niej robiaca zestawienie poboru mocy plyt
    > glownych,procesorow (idle, 100%load) ...

    Może nie tak dokładnie jak chcesz, ale jest:
    http://www.eu-energystar.org/en/database.htm?ce_desk
    top.
    Masz podany pobór kompa w idle, standy i sleep.
    Stronka mocno powiązana w 80Plus.org bo żeby komp spełniał wymagania
    Energy Star 5.0 to musi mieć zasiłkę ze znaczkiem 80Plus Bronze.

    --
    Gregorius

  • 16. Data: 2009-11-15 09:53:39
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    entroper wrote:

    > najprawdopodobniej bardzo zbliżoną. Jeśli Twój obecny zasilacz jest bez
    > PFC i zamienisz go na model z PFC - może się nawet zwiększyć.

    to dziwne co piszesz, bo na stronie

    http://en.wikipedia.org/wiki/Power_factor_correction

    wyczytalem ze im wiekszy wspolczynnik zblizony do 1 tym mniejsze straty,
    bez PFC jest maly wspolczynnik i wieksze straty

  • 17. Data: 2009-11-15 10:31:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Nov 2009 10:53:39 +0100, R.M. wrote:

    >to dziwne co piszesz, bo na stronie
    >http://en.wikipedia.org/wiki/Power_factor_correctio
    >
    >wyczytalem ze im wiekszy wspolczynnik zblizony do 1 tym mniejsze straty,

    Mniejsze straty w sieci, ale wieksze w zasilaczu, bo dobre rzeczy
    musza kosztowac :-)

    J.

  • 18. Data: 2009-11-16 13:54:49
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > to dziwne co piszesz, bo na stronie
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Power_factor_correction
    >
    > wyczytalem ze im wiekszy wspolczynnik zblizony do 1 tym mniejsze straty,
    > bez PFC jest maly wspolczynnik i wieksze straty

    J.F. już odpowiedział :) PFC powoduje, że współczynnik mocy (PF) jest
    zbliżony do 1 co powoduje, że sieć przesyłowa ma mniejsze straty, gdyż RMS
    prądu jest mniejszy. Minimalnie też spadają straty na przewodach w Twojej
    instalacji domowej, ale ekonomicznie jest to bez znaczenia. Z drugiej
    strony sam układ PFC pobiera na swoje potrzeby pewną moc, tak więc
    stosując PFC Ty płacisz więcej za prąd i dodatkowo za sam układ PFC a
    operator sieci przesyłowej zgarnia zysk wynikający z mniejszych strat w
    jego sieci.

    e.

  • 19. Data: 2009-11-16 16:38:57
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    entroper wrote:
> [...]
    > stosując PFC Ty płacisz więcej za prąd i dodatkowo za sam układ PFC a
    > operator sieci przesyłowej zgarnia zysk wynikający z mniejszych strat w

    czy zatem mozesz polecic jaki dobry zasilacz ATX z regulacja obrotow i
    wysoka sprawnoscia o mocy nie wiekszej nic 300W? np 250W lub 300W?

    szukam zasilacza, ktory ma sprawnosc >80% dla 20W mocy pobieranej przez
    plyte glowna

    PS
    do tej pory spotkalem tylko i wylacznie zasilacze, ktore przy 10% mocy
    maksymalnej maja gwaltowny spadek sprawnosci

  • 20. Data: 2009-11-16 21:53:58
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

> [...]
    > wysoka sprawnoscia o mocy nie wiekszej nic 300W? np 250W lub 300W?
    >
    > szukam zasilacza, ktory ma sprawnosc >80% dla 20W mocy pobieranej przez

    strasznie uczepiłeś się tej sprawności, tyle, że nikt nie specyfikuje
    sprawności dla 20W mocy pobieranej, bo nie byłoby się czym chwalić - każdy
    zasilacz będzie wtedy kiepski. Jeśli Ci się uda, kup po prostu zasilacz
    odpowiedniej mocy, bez PFC, ewentualnie z pasywnym PFC. Skorzystaj też ze
    stronki podanej wcześniej przez Gregoriusa. Ja Ci nie zaproponuję
    konkretnego egzemplarza, bo nigdy nie rozpatrywałem zasilaczy pod tym
    kątem a sam rozumiesz, że nie będę tego robił, bo chcesz zaoszczędzić 3W
    :)

    e.