  • 1. Data: 2009-10-30 07:39:42
    Temat: zasilacz 150W vs 300W
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Jesli system z zasilaczem 350W zuzywa w stanie idle 32W

    CPU: AMD X2 4050e 2.1GHz
    Motherboard: Gigabyte GA-MA78GM-S2H (780G chipset)
    Memory: 2x 1GB PC2-6400
    PSU: Antec MT-350 (came with Antec NSK1480 case)
    Hard Drive: Samsung 40GB laptop drive

    Idle: 32W
    Load 69W

    http://omgili.com/jmp/jHIAmI4hxg.FGGd6Rp67Fi8uTy5nNm
    Hdf03S9JHu49WzYb2YDb.OOYsZWh6odfPYK1.kxSpbmgfA36fUAv
    LPL87rMVvJJm6RUw.FKd7NWhVot07WUchuBjkuA5umU6FGLkyCQ3
    .JND1MnIP6eYCPDoxNZFyxT0vrPu5NHbNFwM0w06vxQgDLVCRcAv
    dh2aI4KMlGwT.o9tAQZ361ZzLbGD9SsRfleFBGXM6454j3gFI-

    to jaka uzyskam moc jesli bym wymienil zasilacz na 150W?

    http://www.ieiworld.pl/?p=pl/menu/2/7/4/index

    ACE-4518AP - Zasilacz ATX, 180W, AC-DC, z aktywnym PFC, wysokość 1U
    Wysoka wydajność ponad 82% (180W)
    http://www.ieiworld.pl/?p=/pl/menu/2/7/4/1

    ACE-816A - Zasilacz ATX, 150W, AC-DC, wysokość 1U
    http://www.ieiworld.pl/?p=/pl/menu/2/7/4/12

    ACE-A615A - Zasilacz ATX, 150W, z PFC, wysokość 1U, Wydajność 68%
    http://www.ieiworld.pl/?p=/pl/menu/2/7/4/30

    pewnie ten pierwszy bedzie najbardziej energooszczedny? jak myslicie,
    czy wieksza moc nie sprawi ze bedzie mniej efektywny od 150W?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2009-10-30 08:35:49
    Temat: Re: zasilacz 150W vs 300W
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    R.M. wrote:
> [...]
    >
    > pewnie ten pierwszy bedzie najbardziej energooszczedny? jak myslicie,
    > czy wieksza moc nie sprawi ze bedzie mniej efektywny od 150W?

    a moze lepszy rozwiazaniem byloby zastosowanie

    picoPSU-120, 120w output, 12v input DC-DC Power Supply (Over 96% efficiency)
    http://www.mini-box.com/s.nl/it.A/id.417/.f

    102w (12v/8.5A) AC-DC Power Adapter with Power Cord
    http://www.mini-box.com/110w-12v-8-5A-AC-DC-Power-Ad
    apter

    ?

  • 3. Data: 2009-10-30 08:48:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 30 Oct 2009 08:39:42 +0100, R.M. napisał(a):

    > to jaka uzyskam moc jesli bym wymienil zasilacz na 150W?

    Nieco mniejszą (o jakies 10-15W) z uwagi na lepsze wykorzystanie zasilacza.
    Przy jednakowych sprawnościach, rzecz jasna :)
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2009-10-30 11:33:03
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Nieco mniejszą (o jakies 10-15W) z uwagi na lepsze wykorzystanie zasilacza.
    > Przy jednakowych sprawnościach, rzecz jasna :)

    dziekuje, a byloby jeszcze bardziej super jakby ktos wiedzial, gdzie
    znajde przykladowy wykres sprawnosci od obciazenia/mocy

  • 5. Data: 2009-10-30 13:10:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 30 Oct 2009 12:33:03 +0100, R.M. napisał(a):

    > przykladowy wykres sprawnosci od obciazenia/mocy

    Źle rozumiesz sprawność. To stosunek maksymalnej mocy użytecznej do mocy
    pobieranej z sieci. Z definicji nie wyznacza się jej dla innych mocy
    oddawanych aniżeli maksymalna. Ale możesz sobie zażyczyć wykresu mocy strat
    w funkcji mocy oddawanej, tyle że nic ci to nie da bo po pierwsze nikt tego
    nie bada i nie publikuje a po drugie nie tylko w zasilaczu powstaja straty.
    Powoduja je również urządzenia stand by współpracujące z kompem..
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2009-10-30 16:21:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> wrote in message
    > Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > (...)
    >
    > najprawdopodobniej bardzo zbliżoną. Jeśli Twój obecny zasilacz jest bez
    > PFC i zamienisz go na model z PFC - może się nawet zwiększyć.
    >
    > (...)
    >
    > trudno powiedzieć - stałe straty trochę się różnią w różnych zasilaczach
    > ale cudów bym się nie spodziewał a z katalogowej sprawności na pewno się
    > tego nie dowiesz. W Twoim przypadku nie wiesz nawet jaką część z tych 32W
    > pobiera zasilacz a ile reszta, ale zakładając podział pół na pół wszelkie
> [...]

    Może się pobawić w pomiary podłączając np. żarówkę 5W 12V
    do wyjścia i wyłączając zasilacz. To co konsumuje na wejściu
    powyżej 5W będzie w dużym przybliżeniu równe stratom w zasilaczu.
    Ale tak jak mówisz - oszczędnosć energii po wymianie zasilacza
    pewnie nie zrównoważy kosztów wymiany zasilacza przez następne
    10 lat... :-)

  • 7. Data: 2009-10-30 16:21:39
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

> [...]

    pobiera zasilacz a ile reszta, ale zakładając podział pół na pół wszelkie

    e.

  • 8. Data: 2009-10-30 17:10:51
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Pszemol wrote:

    > Ale tak jak mówisz - oszczędnosć energii po wymianie zasilacza
    > pewnie nie zrównoważy kosztów wymiany zasilacza przez następne
    > 10 lat... :-)

    ale ja nie mam tego zasilacza, dopiero planuje kupic

  • 9. Data: 2009-10-30 18:16:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "R.M." <f...@g...com> wrote in message

    > ale ja nie mam tego zasilacza, dopiero planuje kupic

    No to kup najmniejszy który spełnia Twoje oczekiwania i po sprawie.

  • 10. Data: 2009-10-30 20:43:48
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 30 Oct 2009 12:33:03 +0100, R.M. napisał(a):

    > dziekuje, a byloby jeszcze bardziej super jakby ktos wiedzial, gdzie
    > znajde przykladowy wykres sprawnosci od obciazenia/mocy

    80plus.org

    --
    GLaF