  • 1. Data: 2009-10-30 13:45:25
    Temat: co to za tranzystor
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Co to za tranzystory, jaki może być odpowiednik nie smd?
    Są takie trzy na płytce w obudowe sot 23.
    Oznaczenie B.C i taki obrócony w lewo jakby Y.
    Ta kropka między B i C trochę niżej niż literki.

    Dzięki za pomoc.
    Paweł

  • 2. Data: 2009-10-30 18:46:05
    Temat: Re: co to za tranzystor
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Są takie trzy na płytce w obudowe sot 23.
    > Oznaczenie B.C i taki obrócony w lewo jakby Y.
    > Ta kropka między B i C trochę niżej niż literki.

    Jeżeli to jest kod BC w obudowie SOT23 to mi wychodzi BCW61C PNP którego
    odpowiednikiem może być BC558B
    Sprawdź w układzie czy tam ma prawo siedzieć PNP.

    Marek

  • 3. Data: 2009-10-30 19:42:43
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Jeżeli to jest kod BC w obudowie SOT23 to mi wychodzi BCW61C PNP którego
    > odpowiednikiem może być BC558B

    Gdzie szukać można znaleźć oznaczenia takich elementów?

    > Sprawdź w układzie czy tam ma prawo siedzieć PNP.

    Wydaje mi się że mogą być PNP. Wszystkie sygnały sterujące bazami idą
    bezpośrednio na bazy bez oporników.
    Kolektory wpięte do masy, a emitery przez oporniki do zasilania. Sygnały
    wyjściowe brane są bezpośrednio z emiterów.

    Dzięki za pomoc
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-10-30 19:59:49
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Sprawdzenie diodowe miernikiem nic nie daje.
    Nie ma przejścia między nóżkami w żadną stronę.
    Może to są jakieś inne układy, darlingtony, albo jakieś z wbudowanymi
    rezystorami?

    Paweł

  • 5. Data: 2009-10-31 16:15:22
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Gdzie szukać można znaleźć oznaczenia takich elementów?

    Leniuszek. Goglarka po obmacaniu szklanej kuli wypluła na dobry początek
    http://www.arczer.neostrada.pl/teoria2.htm

    Marek