  • 1. Data: 2009-10-29 21:40:24
    Temat: Czy lm358 to wolny wzmacniacz?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Czy LM358 należy do wolnych wzmacniaczy? Nie mogę doszukac się ile ma
    V/us. Pasmo 1MHz też wygląda mizernie.

    Robie sobie choppera do silnika krokowego i musze czymś mierzyć od
    strony masy prąd a nastepnie wysterować tranzystory. O dziwo dostalem
    sprzężenie zwrotne pi razy drzwi tylko 5kHz. Po wsadzeniu TL062 - 50kHz,
    na oscyloskopie prawie prostokąt. Na LM358 - piła. Sprzężenie zwrotne
    dodatnie bardzo solidne. Może LM358 jest po prostu przeraźliwie powolny?

    Jesli nie LM358 to co innego co może pracować jako komparator blisko
    (paredziesiąt-pareset mV) przy GND i zasilać mogę to z +30V? Szukam
    raczej czegos mało egzotycznego i podwójnego w typowej obudowie 8 nóżek.

  • 2. Data: 2009-10-29 21:57:49
    Temat: Re: Czy lm358 to wolny wzmacniacz?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Oct 2009 22:40:24 +0100, Sebastian Biały wrote:
    >Czy LM358 należy do wolnych wzmacniaczy?

    Na dzisiejsze czasy tak - poszla ta elektronika do przodu.

> [...]
    >na oscyloskopie prawie prostokąt. Na LM358 - piła. Sprzężenie zwrotne
    >dodatnie bardzo solidne. Może LM358 jest po prostu przeraźliwie powolny?

    http://www.national.com/mpf/LM/LM358.html

    strona 7 - "large signal" - 2.5V/5us,
    "small signal" 0.1V/~0.3us plus oscylacje

    Na 50kHz to ona sie raczej nie nadaje.

    J.

  • 3. Data: 2009-10-29 22:12:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    > Na dzisiejsze czasy tak - poszla ta elektronika do przodu.

    Co w zamian - popularnego i pracujacego bardzo blisko GND ?

  • 4. Data: 2009-10-30 08:12:16
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Co w zamian - popularnego i pracujacego bardzo blisko GND ?

    Skoro potrzebujesz koparatora to dlaczego LM358 a nie LM393 ?
    P.G.

  • 5. Data: 2009-10-30 10:19:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Piotr Gałka wrote:
    > Skoro potrzebujesz koparatora to dlaczego LM358 a nie LM393 ?

    W zasadzie to potrzebuje komparatora i wzmacniacza (dlatego dwa w jednej
    obudowie).

    Zerknę jednak na LM393 jeśli faktycznie jest to cos pracujące nisko przy
    GND.

  • 6. Data: 2009-10-30 10:40:23
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > W zasadzie to potrzebuje komparatora i wzmacniacza (dlatego dwa w jednej
    > obudowie).
    >
    > Zerknę jednak na LM393 jeśli faktycznie jest to cos pracujące nisko przy
    > GND.

    No to LM392 (OpAmp + comparator) - 15 lat temu używałem.
    P.G.

  • 7. Data: 2009-10-30 15:57:22
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > (paredziesiąt-pareset mV) przy GND i zasilać mogę to z +30V? Szukam
    > raczej czegos mało egzotycznego i podwójnego w typowej obudowie 8

    LM393
    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2009-11-07 22:23:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    j.r. wrote:

    > LM393

    Odpada. Wlaśnie okazalo się, że przy napięciach ~40-100mV nie potrafi
    prawidłowo komparować. Dla LM358 to bułka z masłem, tylko troche powolna.