  • 1. Data: 2012-06-13 14:28:18
    Temat: zasilacz ATX - konczy sie ?
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    Witajcie,

    Robiłem odkurzanie zasilacza i po otwarciu obudowy moim oczom ukazał się
    taki widok, element wyglądający jak rezystor? (foto w linku) cały czarny,
    przewody zasilające od wtyczki idące obok okopcone? również takim czarnym
    nalotem,
    moje pytanie - może nieco filozoficzne - ten typ tak ma czy też oznacza to,
    że niebawem coś się skończy w zasilaczu? całość na razie pracuje OK, nie
    licząc piszczenia,
    dziękuję z góry za sugestie,

    link
    http://i20.photobucket.com/albums/b218/pietrek28krk/
    techniczne/DSC00956.jpg

    brat

  • 2. Data: 2012-06-13 14:33:37
    Temat: Re: zasilacz ATX - konczy sie ?
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > link
    > http://i20.photobucket.com/albums/b218/pietrek28krk/
    techniczne/DSC00956.jpg

    tak sobie na to patrzę jeszcze - to bezpiecznik termiczny?

    brat

  • 3. Data: 2012-06-13 14:59:34
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    (ave moderacja) bo ten zasilacz ma przepracować ileś tam godzin i się
    zepsuć, paląc Ci przy okazji dysk twardy... on jest tak zaprojektowany...
    (uwaga na boku)

  • 4. Data: 2012-06-13 15:22:53
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    swoją drogą, gdzie może siedzieć ten opornik?

  • 5. Data: 2012-06-13 16:05:33
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 13.06.2012 15:22, identyfikator: 20040501 pisze:
    > swoją drogą, gdzie może siedzieć ten opornik?

    Eeetam opornik. Bezpiecznik topikowy w czarnym kondonie termokurczliwym ;-)

  • 6. Data: 2012-06-13 16:09:18
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:4fd89e2d$0$1299$65785112@news.neostrada.pl...

    > Eeetam opornik. Bezpiecznik topikowy w czarnym kondonie termokurczliwym
    > ;-)

    Ano i nic mu nie dolega.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 7. Data: 2012-06-13 17:42:23
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ano i nic mu nie dolega.

    aha, za to termistor uległ zwarciu jak widzę.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2012-06-13 18:00:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    > Eeetam opornik. Bezpiecznik topikowy w czarnym kondonie termokurczliwym ;-)

    Być może rezystor bezpiecznikowy. Tylko po co w tej koszuli?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2012-06-13 20:29:24
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    Zbiorcze podziękowanie dla Wszystkich :-)

    brat

  • 10. Data: 2012-06-13 20:31:40
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > aha, za to termistor uległ zwarciu jak widzę.

    mam rozumieć, że 'coś' było wlutowane w PCB (termistor) i odparowało
    pozostawiając czarny nalot na okolicznych elementach ?

    brat