  • 11. Data: 2012-06-13 20:49:36
    Temat: Re: zasilacz ATX - konczy sie ?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    bratPit pisze tak:

    > mam rozumieć, że 'coś' było wlutowane w PCB (termistor) i odparowało
    > pozostawiając czarny nalot na okolicznych elementach ?

    a nóżki pozostały w otworach czy nie?

    jaja sobie robią koledzy
    termistor uległ zwarciu w księgowości pewnie ;)

    --
    Piter

  • 12. Data: 2012-06-13 20:58:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello bratPit,

    > mam rozumieć, że 'coś' było wlutowane w PCB (termistor) i odparowało
    > pozostawiając czarny nalot na okolicznych elementach ?

    Znikło, pozostawiając drucianą zwore na swoim miejscu. Księgowy
    usprawnił produkt oszczędzając $0.1 co przy produkcji miliona sztuk
    dało oszczędność $100k i premię dla niego w wysokosci $50k. Przy
    okazji skracając żywotność zasilacza i bezpieczników topikowych w
    domach klientów. Zyska również producent bezpieczników. Wszyscy
    zadowoleni, nawet klient nieswiadomy tego, że kiedyś zasilacze
    działały ponad 10 lat (osobiście przerobiłem sporo zasilaczy XT na
    AT).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2012-06-15 14:09:24
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie,
    >
    > Robiłem odkurzanie zasilacza i po otwarciu obudowy moim oczom ukazał się taki
    > widok, element wyglądający jak rezystor? (foto w linku) cały czarny, przewody
    > zasilające od wtyczki idące obok okopcone? również takim czarnym nalotem,
    > moje pytanie - może nieco filozoficzne - ten typ tak ma czy też oznacza to, że
    > niebawem coś się skończy w zasilaczu? całość na razie pracuje OK, nie licząc
> [...]
    techniczne/DSC00956.jpg

    Ale to piszczenie to właśnie może świadczyć, że niedługo zasilacz się rozleci.
    Często przy okazji psuje komputer. Tak więc warto by naprawić lub wymienić na
    jakiś lepszy i nowszy.
    --
    Pozdr
    EM

  • 14. Data: 2012-06-16 20:59:18
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > moje pytanie - może nieco filozoficzne - ten typ tak ma czy też oznacza
    > to, że niebawem coś się skończy w zasilaczu? całość na razie pracuje OK,

    Ile lat ma ten zasilacz, jaka firma i moc, jaki pobór mocy przez komputer..

    Feromon

  • 15. Data: 2012-06-20 00:08:41
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    techniczne/DSC00956.jpg

    > Ile lat ma ten zasilacz, jaka firma i moc, jaki pobór mocy przez
    > komputer..

    zasilacz ma bodaj? 4-5 lat, to jest Modecom mc-350, pobór mocy przez
    komputer... pobór mocy przez komputer... zielonego pojęcia nie mam,
    konfiguracja jest taka Intel core II duo E7400@ 2,8GHZ, karta GeForce
    7300GT, dwa napędy CD, HDD Seagate Barracuda ES ST3320620NS 320 GB, wewnątrz
    wentylatory Noctua 80 i 120mm, chyba tyle,

    brat

  • 16. Data: 2012-06-20 17:41:46
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 7300GT, dwa napędy CD, HDD Seagate Barracuda ES ST3320620NS 320 GB,
    > wewnątrz wentylatory Noctua 80 i 120mm, chyba tyle,

    max około 180W z monitorem pewnie
    Tyle brało u mnie E4500 z 7600GS i reszta podobnie + 22 cale Eizo. Bez
    monitora nie wiem bo mi się nie chciało przełączać na UPS.
    Odczyt z APC SmartUPS 1000VA

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2012-06-20 20:11:05
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    techniczne/DSC00956.

    > max około 180W z monitorem pewnie

    pewnie tak, wklepałem konfigurację w ten kalkulator
    http://www.enermax.outervision.com/PSUEngine
    i wyliczył mi Pmax=293W, w przecież napędy CD nie pracują nigdy razem, nie
    gram na komputerze więc realne zapotrzebowanie mocy będzie mniejsze,
    a z tego co czytam to wydajność tego modecoma jest wyższa niż niektórych
    zasilaczy 400W, więc nie powinno być problemu deficytu mocy,

    brat

  • 18. Data: 2012-06-23 09:40:42
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > aha, za to termistor uległ zwarciu jak widzę.

    przejrzałem schematy zasilaczy, a ponieważ i tak będę rozbierał ten zasilacz
    to mogę zamontować tam termistor, Waszym zdaniem warto?
    jakiś np 3,3 Ohm 5A?
    warto prewencyjnie wymienić elektrolity?

    brat