  • 1. Data: 2009-12-27 21:00:54
    Temat: obwód R-C
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    szeregowy obwód R C połączony szeregowo i dołączony do napięcia U... czy
    Ktoś pamięta z jakiego wzoru wyliczało się napięcie na ładującym się
    kondensatorze?

  • 2. Data: 2009-12-27 21:04:40
    Temat: Re: obwód R-C
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@s...pl>

    Dnia Sun, 27 Dec 2009 22:00:54 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja
    identifikator: 20040501 <N...@o...eu> nadala:
    > szeregowy obwód R C połączony szeregowo i dołączony do napięcia U... czy
    > Ktoś pamięta z jakiego wzoru wyliczało się napięcie na ładującym się
    > kondensatorze?

    U - E(1-exp(t-tau)), t - czas, tau - stała czasowa.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 3. Data: 2009-12-27 21:12:11
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    dzięki, mam taki problem, w układzie scalonym są dwa wejścia CS (chip
    select)... jedno aktywne 1 drugie 0... podczas włączania i wyłączania
    zasilania dzieje się tak, że oba mogą znaleść się w stanie aktywnym i mogą
    poprzestawiać rejestry... istnieje na to jakiś sposób?

  • 4. Data: 2009-12-27 21:13:10
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    ten magiczny element to RTC72421

  • 5. Data: 2009-12-27 21:18:59
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@s...pl>

    Dnia Sun, 27 Dec 2009 22:12:11 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja
> [...]

    > zasilania dzieje się tak, że oba mogą znaleść się w stanie aktywnym i mogą
    > poprzestawiać rejestry... istnieje na to jakiś sposób?

    Tak - jedno na stałe podłączyć jako aktywne, a drugie sterować z szyny
    adresowej procesora - tak się zawsze trobi i to działa. Zapewne ten
    układ ma wejście RESET - użyć go (razem z postałymi RESETami innych
    układów) do zerowania impulsem na tyle długim aby zasilanie było już
    stabilne.

  • 6. Data: 2009-12-27 22:12:52
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > ten magiczny element to RTC72421

    może jest tu Ktoś kto projektuje scalaki i może mógłby mi powiedzieć na
    podsawie PDFa mniej więcej jaki jest próg przełączania stanów na wejściu CS1
    i /CS0? przy jakim napięciu przełącza z 0 na 1 i czy istnieje jakaś strefa
    "martwa"?

  • 7. Data: 2009-12-27 23:01:25
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > układ ma wejście RESET - użyć go (razem z postałymi RESETami innych
    > układów) do zerowania impulsem na tyle długim aby zasilanie było już
    > stabilne.

    A jeśli nie ma - to sygnałem RESET blokować jedno z wyjść CS, a drugiego
    używać w do sterowania ;)... O ile oczywiście to realne ;)

    Pozdrawiam
    Konop

  • 8. Data: 2009-12-28 03:48:27
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@s...pl>

    Dnia Sun, 27 Dec 2009 23:12:52 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja
> [...]

    > i /CS0? przy jakim napięciu przełącza z 0 na 1 i czy istnieje jakaś strefa

    Zajrzyj do karty katalogowej, tam jest napisane co następuje:

    sta wysoki to 2.2V i więcej, stan niski to 0.8V i mniej.
    Dla wejścia CS1 - wystoki to 4/5Vdd i wyżej niski - 1/5Vdd i niżej.

    Układ nie ma na tych wejściach przerzutnika Schmidta, więc sterowanie
    go wolnozmiennymi sygnałami jest niezalecane, producent nie określa
    jak wejścia na to zareagują. Możesz tak jak przedpiścia zasugerował
    wykorzystać jedną z nóg CD do blokady sygnałem RESET, choć w sumie
    nie wiem po co - o ile procesor przy starcie nie robi jakichś głupich
    rzeczy to poprawny cykl zapisu raczej się sam nie wygeneruja na nogach
    scalaka.

  • 9. Data: 2009-12-28 05:38:01
    Od: hobgoblin <h...@g...com>

    On Dec 28, 6:18 am, Tomasz Szczesniak <t...@s...pl> wrote:
> [...]
    > układ ma wejście RESET - użyć go (razem z postałymi RESETami innych
    > układów) do zerowania impulsem na tyle długim aby zasilanie było już

    Z tego co pisza w datasheet CS1 i /CS0 to dwa rozne sygnaly. CS1 pelni
    funkcje resetu i sygnalu "low power", /CS0 to "enable" dla szyny
    adresowej (czasy setup i hold, napiecia progowe takie same jak dla
    adresu).

    /CS0 powinien byc wiec sterowany z dekodera adresow. CS1 moze byc
    podlaczony do globalnego resetu np. do dzielnika RC glownego zasilania
    (sam uklad powinien miec osobne zasilanie np. bateryjne).

    -hob

  • 10. Data: 2009-12-28 14:16:56
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Tomasz Szczesniak napisał:

    > U - E(1-exp(t-tau)), t - czas, tau - stała czasowa.

    Chyba literówka ci się zdarzyła.

    U - E(1-exp(t/tau)), t - czas, tau - stała czasowa.

    Dalej - tau = R*C

    --
    Darek